"בידיים טובות" – ביקורת

"בידיים טובות". אלודי בושז, ז'יל ללוש.

"בידיים טובות". אלודי בושז, ז'יל ללוש.

"בידיים טובות" הוא סרט דרמה על מערכת האימוץ בצרפת. די ברור מה יקרה, ופשוט רואים את התנהלות התהליך. זה יותר מעניין ממשלוח של רהיט לבית לקוח אבל לא מספיק לסרט עלילתי. בסרט יש כיסים של שעמום, ולמרות שחקנים מוכרים וטובים, בראשם ז'יל ללוש וסנדרין קיברלין, ובתפקיד משנה קטן מיו מיו הוותיקה והמקסימה, לא כדאי לצפות בו.

הסרט מאוכלס באישה שרוצה מאוד לאמץ תינוק, גבר נשוי שבאופן קבוע מטפל בילדי אומנה, בחורה צעירה שיולדת, מיילדות ועובדים סוציאלים. פירוש השם המקורי של הסרט הוא של מעמד משפטי, משהו כמו "קטין נזקק", וגם באנגלית הוא נקרא כמו "בידיים טובות".

"בידיים טובות". ז'יל ללוש.

"בידיים טובות". ז'יל ללוש.

בסיפורי אימוץ יש דרמה מובנית: אישה/הורים שלא רוצים או לא יכולים לגדל תינוק, אנשים שכמהים להיות הורים ולא יכולים להביא ילדים לעולם, זה בסיס לרגשות עזים, תסכול, רגעים של התעלות נפש, קשיים, שמחה גדולה ואכזבות. כל תינוק/אמא/הורה מאמץ פוטנציאלי הוא סיפור.
ב"בידיים טובות" למרבה השמחה נשארים בכוונה עם רגליים על הקרקע, ללא היסטריה או מתח מלאכותי, בלי קיטשיות יתרה, אבל דמויות חביבות (תודות לשחקנים טובים) זה לא מספיק.

"בידיים טובות". סנדרין קיברלין, ז'יל ללוש.

"בידיים טובות". סנדרין קיברלין, ז'יל ללוש.

הסרט היה מועמד ל-7 פרסי סזאר: סרט, בימוי, שתי שחקניות ראשיות, שחקן ראשי, תסריט ומוזיקה. הצרפתים אוהבים (לפחות כמועמדים) סרטי דרמה שמציגים מפה אנושית, שעשויים ונראים "כמו בחיים", ללא דרמה אמיתית מתח או קונפליקט רציני, ולא תמיד עם עניין רב כמו ב"פוליס" (2011) בתחנת משטרה, "בין הקירות" (2008) שמתרחש בכיתה והסרטים של האחים דרדן הבלגיים. אמנם יש פה רגעים אנושיים צדדיים ושולִיים (מסדרים מנורה במשרד, חיית מחמד של השכן בורחת) יפים שמוסיפים נופך אמין לסרט וצובעים את הסרט בעניין לפעמים אך לצדם יש גם פלאשבקים ארוכים מדי, יותר מדי על עבודתה של אחת הדמויות, כמו לענות על התחייבות כלשהי להביא סרט מעל 105 דקות. בסופו של דבר מדובר בסרט נשכח לחלוטין.

דירוג: ★★½☆☆

בידיים טובות (צרפת, בלגיה, 2018)
בימוי: ז'אן הארי | תסריט: ז'אן הארי | משחק: ז'יל ללוש, סנדרין קיברלין, אלודי בושז, אוליביה קוטה,קלוטילד מולט, מיו-מיו
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-11.07.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?