"שוטר על הדרך" – ביקורת

"שוטר על הדרך". קומייל ננג'יאני, דייב בטיסטה.

"שוטר על הדרך". קומייל ננג'יאני, דייב בטיסטה.

במהלך הצפיה בקומדית הפעולה "שוטר על הדרך" תהיתי לא פעם האם המפיקים קיבלו כסף עבור כל פעם שהוזכר המותג 'אובר', או שמא חברת 'אובר' סיבסדה את הסרט מבלי לדרוש כמות מסוימת של אזכורים לשמה 'אובר'. בהיותו קומדיה קיצית בלתי מתחייבת על צמד גברים שונים שיהפכו לחברים ('באדי מובי') לא נדרש מהסרט להגיע לרמות תסריט גבוהות, והשימוש של התסריט ברעיונות של 'אובר' הוא מספק. האוירה המבודחת של הסרט גם היא מספקת, ואפילו שתצוגות המשחק של צמד כוכביו אינן מעלות אותו רמה, הסרט מאפשר חויה נעימה ומשעשעת.

את הסרט ביים מייקל דוז, שבאמתחתו הסרט "בריון להשכרה" (2011) מהז'אנר וגם הקומדיה הרומנטית "אולי בכל זאת" שהיתה חלק מניסיון ההתרחקות של דניאל רדקליף מהצל של הארי פוטר. מאז ביים לטלויזיה, וניתן להניח שזה משום שכל סרטיו לא היכו גלים, וסביר שגם "שוטר על הדרך" לא יעשה הבדל משמעותי, במיוחד כשהתחרות שלו בבתי הקולנוע היא "ספיידרמן: רחוק מהבית".

בסרט, קומייל ננג'יאני נאלץ להתפרנס משתי עבודות: אחת של מוכר בחנות עם בוס אידיוט ואחרת של נהג 'אובר' – שירות הסעות שלא מעורבים בו נהגי מוניות ברישיון אלא נהגים פרטיים (התחום הזה קיבל את השם 'נסיעות שיתופיות'). דייב בטיסטה מגלם בלש משטרתי שהאובססיה שלו לפושע מסוכן (איקו איוייס, "הפשיטה", שמימדיו התאילנדים משעשעים בהשוואה לשל בטיסטה) שרצח את שותפתו (קארן גילן, שספק אם היתה מסכימה לתפקיד קצר כל כך אילולא היתה חברתו ל"שומרי הגלקסיה"), גורמת לו לפעול כנגד הפושע אפילו שניתוח עיניים שבדיוק עבר מטשטשת לחלוטין את ראייתו. דמותו של בטיסטה זקוקה לנהג, ודמותו של ננג'יאני זקוקה לנוסעים שידרגו אותו בצורה חיובית כדי שלא יזרק משירות ההסעות.

העלילה מפתיעה בכמה שהיא מצליחה להחזיק מעמד לנוכח הפשטות שמדביקה בין צמד השחקנים הראשי. התסריט עושה עבודה טובה בבניית הבעיות באישיות של דמותו של ננג'יאני המשאירות אותו קרוב פיזית לדמותו של בטיסטה במקום לנטוש לחייו שלו. שניהם עושים תפקידים חביבים, אבל קל לחשוב איך שחקנים טובים מהם היו עושים אותם טוב יותר. כמו ב"עמק הסיליקון", ננג'יאני לא מצליח לחבר אליו את הצופים ותמיד מביט על כולם מלמעלה; וכמו ב"שומרי הגלקסיה", בטיסטה חוזר על תפקיד השרירן המגושם החביב, כשחסר בדמותו המימד של הגיבור שמריעים לו.

"שוטר על הדרך". דייב בטיסטה, איקו איוייס.

"שוטר על הדרך". דייב בטיסטה, איקו איוייס.

מעבר למשחק הפרטני שלהם, הכימיה בין בטיסטה לבין ננג'יאני סבירה, וודאי שאינה מגיעה לרמות של קלאסיקות מז'אנר הבאדי מובי דוגמת "נשק קטלני". אז סיכוי להפוך ל"נשק קטלני" זכיר שכזה, אין, אבל כהרפתקה נחמדה להצטרף אליה ביום חם, אין שום בעיה.

דירוג: ★★★☆☆

שוטר על הדרך (ארה"ב, 2019)
בימוי: מייקל דוז | תסריט: טריפר קלנסי | משחק: קומייל ננג'יאני, דייב בטיסטה, קארן גילן, נטלי מורלס, איקו איוייס, בטי גילפין, מינה סורבינו, סקוט לורנס | מוסיקה מקורית: ג'וזף טרפניז | צילום: בובי שור
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-11.07.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?