ברייטברן ביקורת סרט

BrightBurn Movie Review

תמונת כתביבגני גרינברג על "ברייטברן":
"לא שלם, אך מכיל סצנות אימה אפקטיביות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר BrightBurn
משחק אליזבת בנקס, דיוויד דנמן במאי/ת דיוויד ירובסקי  
אימה
ביקורת סרט לברייטברן מאת יבגני גרינברג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"ניסוי מעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ברייטברן" הוא פרויקט גיבורי על נוסף של המפיק ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה"), ובבסיסו השאלה "מה אם סופרמן היה רשע?". נושא זה נחקר בקומיקס "סופרמן: בן אדום", שמציג מציאות חלופית בה סופרמן נוחת בברית המועצות במקום בארה"ב, ב"אוברמן", שם בן דמותו מגיע לגרמניה הנאצית, ולאחרונה בעונה הרביעית של הסדרה "סופרגירל". בקולנוע זו מהפעמים הראשונות שאנחנו רואים גיבור על דמוי סופרמן שהוא רע מיסודו וגם זה בסרט שבכלל לא מבוסס על אף ספר קומיקס. מה שכן, הסרט מעתיק בגלוי וללא רגשות אשם את סיפורו של סופרמן הצעיר, עם השינוי הקל של יחס הגיבור הראשי כלפי האנושות.ברייטברן היא עיירה כפרית בקנזס והתאומה חסרת המזל של סמולוויל. חללית ועליה תינוק מתרסקת באסם בחווה של זוג נשוי (אליזבת בנקס, "משחקי רעב" ודיוויד דנמן) שבדיוק מנסים ללא הצלחה להיכנס להריון. הילד מקבל את השם ברנדון ואת מלוא האהבה מהוריו החדשים. המשפחה חיה באושר עד שברנדון מגיע לגיל 12 ומתחיל להיות מושפע מהחללית שעדיין מוחבאת באסם.
תוך זמן קצר הילד הטוב מתהפך ומתחיל להיות עצבני, אנוכי, חסר סבלנות ואלים – עד כאן מטפורה מצוינת לגיל ההתבגרות. במקביל הוא נחשף לכוחות העל שלו, שזהים לכוחות של סופרמן, כולל ירי לייזר מהעיניים ובתוספת שליטה מרחוק במכשירי חשמל. אחרי שהוא מגלה שהוא מכוכב אחר, ברנדון מתחיל לראות בעצמו ישות עליונה שמטרתה להשתלט על כדור הארץ. הוא מעצב לעצמו לוגו ומסיכה מפחידה ומוצא לנכון לנצל את כוחותיו למטרות אלימות ורצח.הבעיה הגדולה של התסריט, שנכתב במקרה על ידי אחיו ובן דודו של גאן, היא היעדר הבחירה של ברנדון בין טוב לרע. נקודת המוצא שלו זהה לזו של סופרמן – עיירה קטנה עם אנשים פשוטים ומשפחה אוהבת, פרט להצקות מינוריות בבית הספר אין אירוע מכונן כלשהו שדוחף אותו לעבר הצד האפל ואלימות חסרת מעצורים. כאן הרעיון משתלט על הכתיבה והתירוץ העצל שאנחנו מקבלים הוא שזה בטבע של ברנדון להיות רשע, טבע שהתעורר בגלל החללית. לצורך השוואה, בסדרה "סמולוויל" הודגש שוב ושוב שיצר הטוב של קלארק קנט טופח אך ורק בזכות הוריו המאמצים.
אז נכון שברנדון נמצא במקום שקטן עליו בכמה מידות שבו רובה ציד הוא מתנה מקובלת ליום הולדת לילד בן 12, אבל הוריו עוטפים אותו בחום ואהבה, גם כשההתנהגות שלו מתחילה לחרוג מגבולות ההיגיון, וזה אמור להספיק לפחות לקונפליקט פנימי כלשהו אצל הילד. בפועל, הוא אפילו לא מביע חרטה וכשההורים מספרים לו על עוד מקרה רצח מזעזע של מישהו קרוב למשפחה, ברנדון בשיא האדישות לועס מול הפנים שלהם קורנפלקס מקערה ושואל "אני אמור להיות עצוב?".ההחלטה להציג את הסיפור כסרט מתח ואימה היא ברובה נכונה ומאפשרת לברנדון לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו כרוצח חסר רחמים בעל כוחות על-טבעיים ונטייה לתיאטרליות והתעללות בקורבן. סצינות האימה עשויות היטב והבימוי של דיוויד ירובסקי מחפה היטב על התקציב המצחיק של 6 מיליון דולר שהוקצה לסרט. מצד שני, ייתכן שהבחירה בז'אנר שנחשב נחות יחסית ותובעני פחות היא זו שגרמה להקטנת ראש בכל הנוגע לתסריט.כמו כן, הייתי מצפה לראות איזושהי טביעת אצבע של האיש שאחראי לשני סרטי "שומרי הגלקסיה" העמוסים לעייפה בהומור, אבל "ברייטברן" נטול לחלוטין אתנחתות קומיות לשבירת המתח. למרות שהסרט לא מממש את מלוא הפוטנציאל שלו וספק אם נראה לו סרטי המשך, עדיין מדובר בניסוי מעניין ובסרט מבדר ולא ארוך.
ברייטברן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל לויגיל: 3501/06/2021 23:25:21
8/10אייקון ציון
דירגו את הסרט הזה נמוך ולא ממש ברור לי למה. לדעתי סרט טוב. מותח, בהחלט עם אלמנטים של סרט אימה. הילד שמתנהג בצורה מאוד מוזרה לאורך כל הסרט - השחקן משחק בצורה טובה. בגדול אחלה סרט. בהחלט מומלץ לאוהבי הז''אנר.
שם: ortalgoגיל: 3019/04/2020 02:28:23
4/10אייקון ציון
סרט ארוך מידי, וקל לאבד בו עיניין .
שם: Mayaגיל: 2914/06/2019 02:08:56
6/10אייקון ציון
תודה לאתר סרט על הכרטיסים. הסרט היה נחמד. חשבתי שהוא יהיה מסרטי האימה הממש גרועים ולכן מראש לא באתי עם ציפיות גבוהות, אבל הוא דווקא לא היה גרוע וגם לא הכי ממוחזר, והוא כן זרם. הסרט לא מפחיד או מפתיע ואין בו משהו מיוחד, הוא גם לא מאוד מותח, והוא אפילו די צפוי אחרי שרואים את הטריילר, אבל יחסית לסרטים אחרים ברמה שלו הוא כן הצליח לעניין. הוא לא היה משעמם או מרדים, והיו הרבה קטעים שהוא אפילו היה קצת מצחיק. לא סרט שאי אפשר לוותר עליו, אבל גם לא סרט שיוצאים ממנו בתחושה של בזבוז זמן או שלא היה שווה ללכת. רמת ההקרנות הנמוכה שלו בשבוע כל כך מוקדם ליציאת הסרט (הוא בקושי יצא ונראה לי שזה כבר השבוע האחרון שלו) נותנת תחושה שבתי הקולנוע אפילו לא מצפים שמישהו ילך לסרט הזה, אבל זה קצת עצוב כי לדעתי מגיע לסרט קצת יותר כבוד. הוא אמנם לא להיט שובר קופות אבל הוא בהחלט בילוי נחמד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט