מראות שבורות ביקורת סרט

Broken Mirrors Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "מראות שבורות":
"סרט התבגרות בועט ומטלטל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Broken Mirrors
משחק שירה האס, יפתח קליין, רננה רז, ליאורה ריבלין, יואב רוטמן, יעקב זדה דניאל במאי/ת אביעד גברון, אמרי מטלון  
ישראלי
ביקורת סרט למראות שבורות מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"חזק וראוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע47.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די47.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
במרכז סרט הביכורים של אמרי מטלון ואביעד גבעון, נמצאים אריאלה (שירה האס), נערה מתבגרת, ואביה גיורא, קצין קבע (יפתח קליין). מה שנראה כמשפחה ממוצעת, מתגלה כמערכת יחסים בעייתית מאוד בין האב ובתו, כאשר האב מושפע מתקרית צבאית בה כשל כמפקד. רדוף על ידי רגשות אשם הוא מתייסר ומתעל את סבלו כלפי בתו אריאלה, כלפיה הוא מביע חינוך קשוח וקפדני מאוד. אך כאשר יום אחד אריאלה עושה טעות קשה שהובילה לאסון במשפחה, הוא מסרב להעניש אותה. רדופת אשמה וקושי, היא יוצאת לחפש לעצמה את העונש המתאים בעיניה, ובדרכה מגלה על עברו של אביה וכך מוצאים אב ובתו את דרכם אחד לשנייה.מספר סרטים ישראלים בשנים האחרונות העמידו במרכזם מתבגרים החווים קושי מול המערכת. ביניהם סרטים מעולים כמו "פיגומים" ו"מוטלים בספק". היה גם את "הנשף" החביב, על מתבגרים חריגים יותר, שמתמודדים בין משפחתם לחיי חברה. גם בסרט "מראות שבורות" עוסקים מטלון וגבעון בנערה מתבגרת שנאלצת להתמודד עם אביה אל מול חיי מתבגרת רגילים. הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אופיר, ומשחקה של שירה האס בהחלט מצדיק מועמדות.
האס לוקחת את הסרט כולו על גבה, מובילה אותנו דרך עיניה הרגישות והאמיצות של אריאלה, וגורמת לנו כצופים לנוע לא פעם בחוסר נוחות, כאשר אביה ההורה הממונה לשמור על בטחונה מעניש אותה בצורה צורמת כל כך. אנו מלווים אותה כאשר היא מתוסכלת ממנו וכועסים יחד איתה על אמה על שהיא לא עומדת מולו ודורשת שיחדל מעונשיו הקיצוניים. אנחנו גם שמחים איתה כשהיא מגלה את העונג הפשוט שבלהיות ילדה ויחד עם אמה ואחותה נהנית מיום שמש רגיל ללא אביה בסביבה. האס, כמו אגרוף בבטן, נותנת הופעה מדויקת ומחברת אותנו אל גורלה של אריאלה וברצון עז אנו דואגים לה מההתחלה ועד הסוף."מראות שבורות" מראה כיצד אריאלה, למרות כל מה שהיא חווה, מצליחה לתפקד ולעשות הרבה מעבר למה שמצופה מנערה בגילה בעת מצוקה. כיצד היא תומכת באחותה באהבה בלתי נדלית, ומצליחה אף להתמודד עם אביה באומץ רב ובסיטואציה קשה. את עמידותה ויכולתה הקשוחה ירשה אריאלה מאביה, הדמיון באופיים הוא ברור, מה שגורם להם גם להתנגח אחד בשנייה ברצף לאורך הסרט. ובדיוק כמו אביה מחפשת אריאלה פתרון לנפשה המתייסרת, לצד חיפוש אחר חמלה ומחילה מאביה הקפדן.
מגוון צילומי הנוף והטבע בסרט הם התפאורה שבתוכה נעה אריאלה בעולמה שלה, זה שבו היא מחפשת גאולה. ישנו פער גדול מאוד בין הכאוס בנפשה לבין הנוף ההררי הטבעי. היא בוחרת לפגוע בעצמה, ופעם אחרי פעם חושפת את עצמה לניצול מיני של גברים. כך הסיטואציות המוצגות על המסך בסרט הן לא פשוטות, בעיקר מכיוון שהן מטשטשות מי המנצל ומי המנוצל, מבלבלות את הצופה ומביעות ביקורת כלפי החברה המתעקשת לראות במקרים כאלו דיכוטומיים. סופו של הסרט הוא בדיוק הנקודה שבה שתי הדמויות המרכזיות מתהפכות, כאשר אריאלה הופכת למורה ואביה לתלמיד. במידה מסוימת מצאתי את הסוף לא מספק, אבל הסרט כולו בהחלט חזק וראוי.
מראות שבורות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4912/06/2021 09:02:15
7/10אייקון ציון
נושא כאוב שמוצג בצורה חדה ובוטה. מה יכולה לגרום תחושת אשמה.לא סגנון שמאפיין סרטים ישראליים. מזכיר לי יותר את הקולנוע הסקנדינבי שמתמחה בזה. אריאלה היא נערה שאביה קצין הצבא נוהג להעניש אותה בצורה מקורית וביזארית ,כל אימת שאינה מצייתת לכללים. כאשר תאונה קורית באשמתה, אביה בוחר לחרוג ממנהגו. למרות זאת היא בוחרת להשית על עצמה עונש ראוי ולשם כך היא בורחת. אריאלה מגיעה לחווה בה ישנה חממה לגידול פרחים. במקום בחור בן גילה שמנהל את החווה. דרכו היא נחשפת לסוד שקשור גם לאביה. יש כאן זוויות הסתכלות שונות על אשמה, יכולת לסלוח, טוב ורע. הרעיון מעניין,הביצוע לא רע והמשחק של שירה האס טוב. לא סרט גדול אבל שווה צפייה.
שם: קטיגיל: 3813/04/2019 19:17:09
9/10אייקון ציון
סרט לא קל לצפייה אבל טוב וחשוב, מעורר מחשבה. ההתעללות הרגשית שחווה אריאלה מצד אביה קשה וקצת מוגזמת אבל זאת בדיוק המטרה, לזעזע, להעביר מסר. אני מניחה שכמעט כל הורה שצופה בסרט מתחיל לחשוב האם הוא בעצמו לא מתנהג כמו גיורא כלפי ילדיו. איפה הגבול בין חינוך והצבת גבולות לילדים לבין הפגיעה בהם? זאת השאלה שעולה תוך כדי הצפייה. המעשים של אריאלה נראים מטורפים אבל הם מקשפים את המציאות מבחינתה, את עוצמת המצוקה שלה. זאת הדרך שלה להתמודד, וזה בהחלט קורה גם במציאות לילדות במצבה. סרט מאד חשוב להורים לדעתי.
שם: איילגוגיל: 6110/04/2019 22:32:43
5/10אייקון ציון
משחק משובח של שירה האס, צילומים מרהיבים, סרט מעניין וזורם. אך לצערי הסרט לוקה בתסריט, אירועים קיצוניים ודרמתיים מדי , מערכות יחסים לא אמינות ולכן לא נוגעות, לעיתים גובל ממש בקיטש ( כמו סצנת הסיום של הפיוס בין האב לבת )
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט