שהאזאם! ביקורת סרט

Shazam Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שהאזאם!":
"עם התמימות של שנות ה-80 "שהאזאם" מנצח בגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shazam
משחק זאקרי לוי, אשר אנג'ל, מארק סטרונג, ג'ון דילן גרייזר, איאן צ'ן, ג'ובאן ארמנד במאי/ת דייוויד פ. סנדברג  
קומדיה
ביקורת סרט לשהאזאם! מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קליל ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זוכרים את הסרט המקסים "ביג" שביימה פני מרשל בשנת 1988, על ילד המבקש ממכונת משאלות בפארק שעשועים להיות בוגר ומתעורר בבוקר כאשר הוא בתוך גוף של בחור בשנות העשרים לחייו? טום הנקס היה מועמד לאוסקר הראשון שלו על התפקיד בסרט שמאז הפך לקלאסיקה לכל המשפחה. "שהאזאם" אפילו עורך מחווה מבדרת במיוחד לאותו סרט ולסצנה הכי מוכרת ממנו. לכן לא מפתיע, שהסרט החדש מאולפני וורנר את DC הוא יותר קומדיה קלילה, מצחיקה לעיתים קרובות, נטולת יומרה ולחלוטין הנמצאת על קרקע בטוחה כאשר היא מודעת לעצמה לחלוטין.אז בואו נחזור לרגע ל"ביג". עכשיו דמיינו את אותו ילד מתעורר לא רק כאדם בוגר אלא כאדם בוגר עם כוחות של גיבור על וקבלו את "שהאזאם". זאקרי לוי (שני סרטי ת'ור הראשונים) נכנס לחליפה המוזרה והקצת ילדותית של "שהאזאם" ומגלם את גיבור העל שאולי נראה בוגר, אבל עדיין מתנהג כמו ילד בן 14. באופן מפתיע מדובר באחת מדמויות הקומיקס הראשונות של חברת DC. חוברת הקומיקס הראשונה של "שהאזאם" פורסמה בשנת 1939 ואויביו היו נאצים, ביניהם גם היטלר. הדמות אף פעם לא איבדה מחשיבותה בעולם של DC ולכן זה לא מפתיע שאולפני וורנר בחרו לייצר אדפטציה קולנועית שתמשיך את האופי הקליל יחסית של הסרטים הקודמים "אקוומן" ו"וונדר-וומן". יש לציין שהם מצליחים לספק את הסחורה במלואה.
הבחירה בבמאי סרטי האימה עכשוויים, דיוויד פ. סנדברג (כיבוי אורות, אנאבל 2) עוררה בי חשש, אבל התוצאה לא מפסיקה להעלות חיוך על השפתיים ואף גורמת לפרצי צחוק מדי פעם. התחושה היא שלא צופים בסרט שנוצר בשנת 2019 אלא בקלאסיקה משפחתית טובת לב משנות השמונים. יש משהו כל כך תמים באופן לא שגרתי ב"שהאזאם" ובדרך שבה הוא מוגש לצופה. סנדברג הצליח ליצור איזון בין הדרמה האישית שעוברת על הגיבורים, סצנות הפעולה וההומור. הוא מצליח לעשות זאת על אף הנושאים שצפים בסרט כמו יתמות מהורים, נכות, בריונות במוסדות חינוך ואימוץ. העובדה שמדובר בסרט קומיקס מסחרי לכל המשפחה ועדיין לא להרגיש כמו מוצר מתוך פס יצור משומן של אולפן גדול, הוא הישג בפני עצמו.הסרט נשען כמובן על פנטסיה של כל בן או בת אנוש על פני הפלנטה: להרגיש כמו או להיות בעל כוחות של גיבור/ת-על. מי שיגשים את החלום הפרוע הזה הוא בילי באטסון (אשר אנג'ל), נער-אומנה בן 14 בעל חוכמת רחוב והיסטוריה מורכבת של הזנחה. בילי מחפש אחרי אמו ובורח שוב פעם ממשפחת אומנה. הוא נמצא על ידי הרשויות ואלו מביאים אותו לבית משפחת אומנה חדש שבו הוא פוגש את פרדי פרידמן (ג'ק דילן גרייזר), ילד אומנה עם נכות שמעריץ גיבורי על. כאשר בילי נבחר על ידי מכשף זקן כיורש לכוחותיו הוא זוכה לגוף שרירי חדש ולכוחות על כמו של סופרמן, בכל פעם שהוא אומר את המילה – שהאזאם! –פרדי הופך למדריך של גיבור העל החדש ומגשים את הפנטסיה הפרועה שלו דרך הכוחות החדשים של בילי.
התוצאה היא סרט קומיקס קליל ומבדר המיועד לכל המשפחה, אבל לפני בני הנוער של תקופתנו, הסרט הזה כנראה ישמח במיוחד את מי שגדל בשנות השמונים ומתגעגע לסרטים התמימים מאותה תקופה. הדמויות לבושות כאילו הם נמצאות בשנות השמונים, התפאורה מזכירה בתים וקניונים משנות השמונים, אפילו היריד שבו מתרחש הסרט מזכיר את שנות השמונים. "שהאזאם" הוא חגיגת שנות שמונים אמיתית במהות התוכן וגם במראה שלו. זה מה שהופך אותו לכך חריג לטובה בכל היקום של DC ומארוול יחדיו.
שהאזאם! - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 10:02:12
6/10אייקון ציון
סרט קליל וטיפשי לצפייה עם חברים או עם הילדים
שם: אופירגיל: 1721/09/2019 23:44:49
7/10אייקון ציון
העלילה לא הרשימה אותי במיוחד והנבל היה מהגרועים שראיתי. דווקא דיסי הם אלה שמביאים נבלים ראויים והפעם הם אכזבו בנבל שלהם. ילד שבחר לעבור לצד האפל רק מכיוון שהוא לא היה ראוי מספיק, זה די טיפשי. הסרט משעשע והמשחק בסדר, אהבתי את השימוש בשיר "Don''t stop me now" של קווין ברגע מתאים. 7/10
שם: רוזגיל: 3123/08/2019 23:57:36
9/10אייקון ציון
סרט מרתק, נהננו מאוד לצפות בו, משלב מדע בדיוני, קומדיה, אקשן ודרמה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט