"אהבה ממבט שני" – ביקורת

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל, ז'וזפין ז'אפי.

"אהבה ממבט שני". פרנסואה סיביל, ג'וזפין ז'אפי.

"אהבה ממבט שני" היא קומדיה רומנטית צרפתית חמודה ומתוקה עם בסיס פנטזיה/מדע בדיוני, ויותר רומנטיקה מקומדיה. הסרט ואנחנו היינו יוצאים נשכרים לו היו מקצרים אותו בהרבה, בעיקר מהחלק האחרון.

מראים יפה מאוד את הזוגיות המתהווה והמתפתחת של רפאל ואוליביה, סופר ופסנתרנית, שמכירים בתיכון. הוא כותב סדרת ספרי מדע בדיוני-פעולה מצליחה וחי עם אשתו אוליביה בדירה גדולה ויפה. בוקר אחד הוא מתעורר כשכל חייו שונים והוא היחיד שיודע זאת: הוא כבר לא עשיר מפורסם וסופר מצליח, כבר לא נשוי ואשתו לא מכירה אותו. הוא נחוש לחזור לחייו הקודמים (/המקבילים) ולכבוש בשנית את לבה של אוליביה. מכאן השם הלא מושך במיוחד של הסרט בעברית, שבמקור נקרא "אלמונית שלי".

חלק נכבד מהקומדיה מגיע ממרכיב חשוב בכל סרט שכזה: החבר הטוב המשונה. במקרה הזה בנג'מין לאוורני (החתן ב"סה לה וי") כפליקס מצליח להצחיק. בתפקידים הראשיים פרנסואה סיביל (אחד האחים ב"בחזרה לבורגונדי") וג'וזפין ג'אפּי מקסימים יחד, היא חמודה והוא נראה יותר טוב מרוב הסופרים אי פעם בעולם. והכול על רקע פריז היפהפייה בחורף. קמיל ללוש בתפקיד המורה מלאני היתה בקלות יכולה למצוא מקום בסרט ישראלי.

"אהבה ממבט שני". ז'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

"אהבה ממבט שני". ג'וזפין ז'אפי, פרנסואה סיביל.

הסרט לא זכה להצלחה גדולה בצרפת ועל כן משמח במיוחד שהוא מוקרן בבתי הקולנוע כי צריך גם קומדיות רומנטיות לא דוברות אנגלית, ובסך הכול כיף לראות את הסרט על אף שהוא נמתח יותר מדי. אם ירצה הבמאי-תסריטאי הוגו ז'לין ("מחר הכל מתחיל" עם עומר סיי) יוכל בוודאי למצוא עבודה בהוליווד בגלל הרעיונות היפים שיש לו, בתקווה שלא ימחו לגמרי את הייחוד והחן שיש בבימוי שלו.

דירוג: ★★★☆☆

אהבה ממבט שני (צרפת, בלגיה, 2019)
בימוי: הוגו ז'לין | תסריט: הוגו ג'לין, איגור גוטסמן, בנג'מין פרנט | הפקה: הוגו ג'לין | משחק: פרנסואה סיביל, ג'וזפין ג'אפי,בנז'מין לאוורן, קמיל ללוש
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-18.07.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?