אגדה עם זנב ביקורת סרט

Troll: The Tale of a Tail Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אגדה עם זנב":
"סרט קצבי ובעל מסרים חשובים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Troll: The Tale of a Tail
דיבוב מיה אלון, אביב טרנר, סער בדישי, שירי גדני, טליה ברקאי, צביקה פורמן במאי/ת אלדד ירון  
אנימציה
ביקורת סרט לאגדה עם זנב מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"חמוד ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הרימייק המצליח ל"מלך האריות" מוקרן על מסכי הקולנוע, וכשצפיתי בסרט הקנדי, "אגדה עם זנב", בבימויו של קווין מונרו ("צבי הנינג'ה") לא יכולתי שלא לחשוב על קו דמיון בין העלילות. עלילת הסרט "אגדה עם זנב" לוקחת אותנו לממלכת הטרולים הקסומה והפסטורלית. אנו פוגשים בטרים, נסיך הטרולים שמחכה להזדמנות להשתתף במרוץ ולהוכיח את כישוריו כמלך. גרום, בן דודו של מלך הטרולים, חושק בכתר לעצמו ולכן מצליח לטמון פח למלך. המלך הופך לאבן וגרום מאשים את טרים במעשה. טרים יוצא למסע הרפתקאות רצוף סיכונים יחד עם חבריו על מנת להחזיר את המלך לחיים. עומדים לרשותם רק שלושה ימים לעשות זאת. מוכר לכם? אך למרות הדמיון שיש בין הסרטים, "אגדה עם זנב" מצליח להפתיע עם עלילה מקוריות וייחודית.הרעיון העלילתי הוא פשוט אבל בניית הדמויות באופן תלת מימדי מבחינה עלילתית שבתה את לבי והקרדיט הוא לתסריטאים דקסינג זאנג, סוזני בולץ וג'ון מאי. בניגוד לסרטים אחרים בהם הדמויות מוצגות בצורה שטוחה וחד-מימדית, נעשה פיתוח נכון לדמויות. ישנו הסבר על כוונות הדמויות ודמויות הרשעים שבסרט. גרום, הנבל העיקרי והמפלצת פיקסי אינם נצבעים בשחור-לבן. מסבירים בסרט ממה נובעת רשעותם. גרום מקנא בבן דודו, המלך גרים וחושק בתשומת הלב מצד התושבים ובבת זוגו. פיקסי לעומת זאת רק מחפשת תשומת לב וחברה.
לכן המסר שהסרט הכיל, מעבר לאומץ לב, אמונה וחברות טובה הוא גם תקשורת טובה וניסיון להבין את האחר, ומסר זה חשוב ורלוונטי מאוד לימינו. כמו כן חשוב לציין כי חברתו של טרים למסע הוצגה כחלק חשוב מהצלחתו. אין ספק כי זהו דימוי חיובי, שכן בסרטים רבים דמותה של האישה הייתה נסחבת על כתפיו של הגיבור, ובסרט זה היא הוצגה כגיבורה בפני עצמה שאף "סוחבת" את הגיבור על כתפיה. "אגדה עם זנב" הוא סרט קצבי ותוסס, אך רמת האנימציה עדין טעונת שיפור במיוחד כשמשווים לסרטי אנימציה אחרים. מעבר לכך, המעבר בין הסצנות היה מהיר וקטעי התופים בתחילתו ובסופו היו יפים ומקוריים (הזכירו לי מאוד את מיומנה) אהבתי את האנקדוטות ההומוריסטיות שבסרט שתרמו לצחוק רב בקרב קהל הילדים שישב באולם. המדובבים עשו עבודה יפה שכללה גם קטעים ווקאליים. עליי לציין לחיוב את התרגום העברי של דבורה בושרי. בהרבה סרטים המילים שנאמרות הן מילות סלנג והעברית מאוד שטחית. לא יכולתי שלא לשים לב למילים היפות שנאמרו בסרט, ששדרגו את עבודת הדיבוב.
מי מאיתנו לא רצה כבר להיות גדול כשהיה ילד? התחושה שעולם המבוגרים יותר מעניין וקוסם היא מנת חלקו של כל ילד. בסרט "אגדה עם זנב" אומר המלך לבנו: "להיות מבוגר זה לא תמיד כיף חיים" ובהמשך הסרט לומד הנסיך כי דבריו של אביו נכונים. עולם המבוגרים אולי מעניין ומכיל הרבה יתרונות, אך מצד שני עם היתרונות מגיעות גם הרבה מטלות ודאגות שהילדים לא תמיד מודעים אליהם. ואני מקווה שאחרי שיצפו בסרט, יתחילו להפנים זאת ואת המסרים החשובים שנאמרו בו.
אגדה עם זנב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אסתיגיל: 3529/07/2019 13:52:55
8/10אייקון ציון
סרט ממש יפה. הילדים היו שקועים ונהנו ממש!מומלץ בחום
שם: יפית מוכתרגיל: 3828/07/2019 09:59:37
9/10אייקון ציון
סרט סוחף והרפתקני הבן שלי בן 9 אהב במיוחד מומלץ בחום !!!
שם: אורטל רזגיל: 3528/07/2019 07:27:07
9/10אייקון ציון
עלילות נסיך הטרולים טרים שנותרו לו רק עוד שלושה ימים להציל את אביו, המלך גרום, אשר הפך לאבן וזנבו נגנב על ידי הרוח הרעה... מכאן ואילך סיפור על חברות טובה, על אכפתיות, על לעשות למען האחר כאשר שום מכשול לא עומד מול העיניים. בעיניי הסרט משדר מסר מצויין, מועבר מקסים לילדים ומשאיר חומר למחשבה שנשאר שם גם כאשר הסרט מסתיים. מומלץ בחום!
קישורים
חץ אגדה עם זנב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט