הנוקמים: סוף המשחק ביקורת סרט

Avengers Endgame Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הנוקמים: סוף המשחק ":
"סגירת מעגל מרשימה, עמוסה באקשן ורגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Avengers Endgame
משחק כריס המסוורת', כריס אוונס, רוברט דאוני ג'וניור, ג'וש ברולין במאי/ת אנתוני רוסו, ג'ו רוסו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להנוקמים: סוף המשחק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אירוע קולנועי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הנוקמים: סוף המשחק", הסרט ה-22 במספר של אולפני מארוול, חותם תקופה של קצת יותר מעשור, מאז שנת 2008 כאשר סרט הקולנוע הראשון שלהם, "איירון מן", בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור שוחרר לאוויר העולם והפך לשובר קופות עצום. מאז הצטרפו אל טוני סטארק גם קפטן אמריקה, הענק הירוק, האלמנה השחורה ועוד כמה וכמה דמויות שהפכו לחבורת "הנוקמים". במשך 21 סרטים הכינו אותנו לרגע המכונן הזה שמאות מיליונים מסביב לעולם מחכים לו: לגלות איך "הנוקמים" יצליחו להתמודד עם האובדן שהם חוו בסרט מהקיץ הקודם, "מלחמת האינסוף", וכיצד הם מתכננים להביס את תאנוס, הנבל הבלתי מנוצח.מעטים מאוד הסרטים שמצליחים להפוך לאירועים קולנועים בסדר גודל כמו של "הנוקמים: סוף המשחק", היקום הקולנועי של מארוול הוא שווה ערך בגודל ובעניין שהוא מייצר לסרטי "מלחמת הכוכבים" בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80. כעת השאלה הגדולה היא האם הסרט החדש יצליח לשבור את שיא ההכנסות של כל הזמנים של "טיטאניק" ו"אוואטר". בכל מקרה התוצאה לא רק עומדת לשבור את קופות בתי הקולנוע בסופשבוע הקרוב, היא גם תזכה לביקורות טובות כי מדובר בסוג של נס קולנועי אמיתי בכל קנה מידה. אם חשבנו שהסרט הקודם הוא הברקה חסרת תקדים שהפגישה עשרות דמויות מהיקום של מארוול, עלילות שונות ולוקיישנים שונים, הסרט החדש אפילו מוסיף אל הקלחת עוד שלל דמויות, קווים עלילתיים ותקופות שונות ועדיין מצליח לצאת עם ידו על העליונה.
אנטוני וג'ו רוסו, שביימו את שני סרטי קפטן אמריקה האחרונים: "חייל החורף" ו"מלחמת האזרחים", וגם את "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ביחד עם שני התסריטאים הקבועים שאיתם עבדו על שלושת התוצרים הקודמים, כריסטופר מרקוס וסטיבן מקפילי (ותחת השגחתו העליונה של קווין פייג') מצליחים לעשות את הלא ייאמן ולייצר חזון קולנועי עשיר בפרטים, אך אחיד וקוהרנטי מבחינה עלילתית שבסופו של דבר מצליח ליצור אימפקט רגשי חזק ומשמעותי שמעריצי הסדרה עתידים לזכור למשך שנים רבות.אם חשבתם ש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא אחד הפרויקטים הנועזים והמרשימים בתולדות הקולנוע, חכו שתצפו ב"סוף המשחק". גם כאן כל דמות מצליחה לשמור על הייחודיות שלה, גם כאשר היא מנהלת שיחה וגם כאשר היא עסוקה בקרב. האנשים שמאחורי הסרט הזה יודעים לספר סיפור, יודעים לכתוב דמויות, להבין ולהכיר את הדמויות, יודעים לעבוד עם שחקנים, ולביים סצנות קרבות מטורפות וענקיות מימדים (ויש אחת כזאת שהיא מהמרהיבות שנראו על גבי המסך הגדול). בלי כל הכישורים הללו לא היה אפשרי ליצור אפוס קולנועי מרהיב עין ובלתי נשכח כמו בסרט זה.
אם יש משהו שאולפני מארוול הבינו בשלב מאוד מוקדם, הוא שסרט טוב נשען על סיפור ודמויות. לא משנה כמה כסף תשקיע בפעלולים, הקהל חייב להתחבר באופן רגשי לגיבורים שלו ולכן הסרטים של מארוול מצליחים הרבה יותר מהסרטים של DC. בסרט הקודם הדמות המרכזית הייתה תאנוס נבל-על ענק בעל גוף סגול, שהצליח להשיג את שש אבני האינסוף ולשבצן על כפפה קוסמית קטלנית במיוחד, לנקוש באצבע ולמחוק חצי מתושבי היקום. אפילו היה לו רציונל שהצליח לעורר הזדהות כלשהי. הסרט החדש מתמקד בחבורת הנוקמים: איירון מן, קפטן אמריקה, ת'ור, האלמנה השחורה, הוקאיי, הענק, וור משין והתוספות החדשות לחבורה: אנטמן, רוקט, נבולה וגם קפטן מארוול. הסרט הוא בסימן סגירת קצוות עלילתיות מסרטים מוקדמים וסגירת מעגל עבור דמויות מרכזיות ביקום הקולנועי.בחרתי לא לכתוב על העלילה או על דמויות שיופיעו בה, אבל כן אציין שאם תפתחו את עמוד ה IMDB של הסרט, אתם תהרסו לעצמכם המון מההפתעות שיצוצו במהלך הסרט, אז תתאפקו. התוצאה בסופו של דבר מתעלה על כל הציפיות ולמרות אורכה (שלוש שעות ודקה) היא מצליחה להחזיק את קהל המעריצים במתח ולספק סיום מכובד ומרגש לעשור וקצת של עשייה קולנועית מקצוענית, מפתיעה באיכותה, מבדרת ומספקת מבחינה רגשית של אולפני מארוול. איך הם ימשיכו מכאן ואיך יצליחו להתעלות על ההישגים הקולנועים והמסחריים שלהם, זאת באמת שאלה גדולה ותשובות יצוצו להם במהלך השנים הקרובות בסרטים עתידיים של האולפן.
הנוקמים: סוף המשחק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1606/11/2019 20:25:32
10/10אייקון ציון
אחלה של סיום לסאגה הקולנועית המרהיבה של הנוקמים
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 09:59:01
9/10אייקון ציון
כמעט כל סרטי מארוול הם חוויה קולנועית בלתי רגילה. בסרט הנוכחי יש אפקטים מצויינים ומשחק נהדר של קאסט השחקנים. שווה לראות בקולנוע וב- HD
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 12:49:34
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הכי טובים של מארוול. למעשה, הסרט השני הכי טוב של מארוול אחרי קודמו - "הנוקמים: מלחמת האינסוף". האפקטים מרהיבים, המשחק מדהים, האקשן מצוין והכל פשוט טוב. המערכה האחרונה, עם הקרב הגדול, ריגשה אותי בכל אחת מהפעמים שצפיתי בה, וכן, צפיתי בסרט יותר מפעם אחת. קצת מפריע לי זה שהסרט בנוי על צירופי מקרים - קפטן מארוול מוצאת את טוני ונבולה, העכברוש שמציל את אנט-מן, ומפריע לי גם שלא הראו לנו דרך שבה ברוס הופך לפרופסור הולק, אלא פשוט זרקו לנו את זה בפרצוף, אבל הסרט פשוט מדהים בגדול. 10/10 ללא ספק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט