רוקטמן ביקורת סרט

Rocketman Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "רוקטמן":
"מיוזיקל ססגוני שהוא כל מה ש"רפסודיה בוהמית" הוא לא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rocketman
משחק טארון אגרטון, ג'יימי בל, ריצ'רד מדן, ברייס דאלאס הווארד במאי/ת דקסטר פלצ'ר  
מוזיקלי
ביקורת סרט לרוקטמן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"צבעוני ומסחרר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי הצלחת "רפסודיה בוהמית" (שלא לדבר על "מאמא מיה") הבינו המפיקים כי הקהל משתוקק ללהיטים האהובים עליו ולא כל כך משנה לו אם העטיפה תהיה סיפור שמאלצי ומשעמם או ביוגרפיה מכובסת וצחה כשלג לכל המשפחה. לכן הסרט "רוקטמן" נדמה כבחירה מושכלת בעלת פוטנציאל להיטי, הרי מדובר באלטון ג'ון, אחד מכוכבי הפופ הגדולים בכל הזמנים שמיליונים מזמזמים את שיריו במשך עשרות שנים.אולם מה שמפתיע ב"רוקטמן" בבימוי דקסטר פלטשר, היא העובדה שלמרות שאלטון ג'ון שימש כמפיק, הרי מדובר כמעט בגרסת נגטיב ללהיט על חייו של פרדי מרקורי. הסרט מנסה להתמודד עם השדים של אלטון ג'ון לאורך חייו כולל זהותו המינית, התמכרותו למין, לסמים, אלכוהול, תרופות מרשם ועוד.
הסרט המסופר בפלאשבק מפיו של אלטון (בכיכובו המבריק של טארון אגרטון), טס בקצב מסחרר וכולל לא מעט קטעים מוזיקליים –חלקם מרגשים יותר וחלקם ממש על גבול המביך. הסרט משתמש שוב ושוב בשיטת ה"צופה יודע הכל" ומציג רגעים קטנים אך משמעותיים בחיי כוכב הפופ כפגישתו הראשון עם כותב השירים שלו בארני טופין (ג'יימי בל בעוד תפקיד כשרוני), ותיאור רגע הלחנתם של כמה שירים מפורסמים.למרות השמיניות באוויר שהסרט עושה כדי להיראות סופר מתוחכם, הוא בסופו של דבר עוד ביוגרפיה שרבות כמותה מוצגות תדיר ב"הולמרק", אולם "רוקטמן" לפחות מנסה לסטות מהשבלונות ולפעמים - אפילו לזמן קצר הוא מצליח, (בניגוד ל"רפסודיה בוהמית" החלול והנצלני), ובשביל הרגעים המעטים הללו שווה לרכוש כרטיס ולראות אותו.
יש משהו מבורך בקצב הלא אחיד של הסרט שהולך שני צעדים קדימה ואז נבהל מעצמו וחוזר צעד אחורה. ההתחבטות בין מה להציג על המסך וכמה למתוח את היריעה (כשהמחשבה בסופו של דבר על יצירת מוצר מסחרי וקל לעיכול עוברת מן הסתם בראשו של הבמאי) הצליחה להפתיע אותי כצופה ואני לא הייתי כמעט לרגע בסרט באזור הנוחות שלי.אה כן, ויש גם את השירים הפשוט נפלאים של אלטון ג'ון שהם פופ במיטבו. אלטון, בניגוד לפרדי מרקורי, לא מתריס כלפי החברה והוא רק רוצה לעשות טוב לכולם ולהיות נאהב וכך גם שיריו.סופו של הסרט מצא אותי מוחה דמעה, נכנע לסרט ומתמסר לו. למרות הבינוניות שמדי פעם מרימה את ראשה, זוהי יצירה קצת מוזרה שמעזה לצאת מהשבלונה ועל כך הברכות לצוות ובמיוחד למפיק וליועץ אלטון ג'ון.
רוקטמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4902/01/2021 11:07:37
7/10אייקון ציון
יציאה מעניינת מאזור הנוחות. מי שרגיל לסרטים קונבנציונליים וקשה לו עם סטיות מהם, יתקשה לעכל. מדובר על מחזמר משולב עם אלמנטים מתחומי הפנטזיה, הדרמה והקומדיה. מין סגנון Freestyle. אלטון ג''ון כמשתתף בסדנה למיגור התמכרות לאלכוהול וסמים שפורס בפני המשתתפים את סיפור חייו. גדל כילד לשני הורים שהתנכרו לו ולא הרעיפו עליו אהבה כפי שהיה מצופה מהם. למרות חוסר הביטחון שלו ונפשו המצולקת, הוא מצליח לבנות קריירה כמוסיקאי שהיא אחת הגדולות שהיו במאה ה-20. יציאתו מהארון היא גם נדבך חשוב שבא כאן לידי ביטוי. בסרט משולבים שירים מהבולטים ששר, ובד בבד המלחמות שלו נגד השדים של עצמו וההתמכרויות שלו לטיפה המרה ולסמים.בסוף יש שחזור נחמד של הקליפ I''m Still Standing.המשחק של השחקן הראשי הוא מצויין.
שם: איילתגיל: 6303/10/2019 13:29:46
8/10אייקון ציון
סרט שמגיש חלק מסויים בחייו של אלטון ג׳ון,בצורה מאוד מקורית.הדגש בסיפור הוא במסר החשוב שיש להיזהר מהתדרדרות בשימוש בסמים,ומאוד חשוב לדעת וללמוד שיש דרך להשתלט על זה בקבלת עזרה.לא לאבד תקווה כי יש דרך להתנקות.והנה הדוגמא.
שם: ברגיל: 2414/09/2019 14:13:00
5/10אייקון ציון
נחמד אבל לא וואו. מצליח להעביר את הסיפור אבל לא מספיק נוגע ומרגש. מאותם הסרטים שלא משאירים הרבה חותם ואתה שוכח אותם אחרי כמה ימים. עם זאת ראוי לציין את המשחק הנהדר של השחקן הראשי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט