יסטרדיי ביקורת סרט

yesterday Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "יסטרדיי":
"לא מהגדולים של בויל, כן סרט דייטים חביב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר yesterday
משחק לילי ג'יימס, הימש פאטל, קייט מקינון, אד שירן במאי/ת דני בויל  
קומדיה
ביקורת סרט ליסטרדיי מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שיר מתקתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הפרמיס של "יסטרדיי" טוב מכדי שהתסריט הבינוני שלו יצליח להכשיל אותו. הוא פשוט (וחסר כל היגיון) ודי מבריק – מה אם זמר כושל היה קם יום אחד ומגלה שהוא היחידי בעולם שמכיר את השירים של הלהקה הגדולה בכל הזמנים – הביטלס? האם המוזיקה שלהם היא על זמנית ותכבוש את העולם גם עם זמר בינוני למדי? והאם יש השלכות מוסריות ללקיחת יצירות שאינן שלך?זהו הבסיס לתסריט של ג'ק בארת' ("השכונה נגד חייזרים") וריצ'רד קרטיס ("אהבה זה כל הסיפור") ולפחות בחלקו הראשון של הסרט הוא עובד באופן חינני ומקסים למדי. ג'ק מאליק (הימש פאטל) הוא מוזיקאי מתוסכל שלא מצליח לפרוץ. תאונת אוטובוס שהוא עובר לאחר שהחליט לפרוש מניסיונותיו העקרים להצלחה, גורמת לו לגלות שהוא היחיד בעולם שעדיין זוכר ומכיר את שירי הביטלס (וגם עוד תחומים כמו הארי פוטר ואואזיס שמובילים לכמה בדיחות מוצלחות). פתאום נקרית לו הזדמנות להצלחה, אך היא לא מתרחשת במהרה.
באחת מהסצנות המוצלחות בסרט מנסה ג'ק לשיר את "Let It Be" להוריו ומופרע פעם אחר פעם תוך חוסר הבנה לרגע ההיסטורי שהם נמצאים בו. בכלל, חציו הראשון של הסרט בו ג'ק הופך ממחסנאי בחנות לזמר מצליח לאחר שהוא מתגלה ע"י אד שירן (המגלם את עצמו), הוא מה שיכולנו לבקש מקומדיה משעשעת, גם אם חסרת היגיון.הבעיה מתחילה כשהסרט הופך יותר ויותר לקומדיה רומנטית שמתמקדת בקשר בין ג'ק לבין אלי (לילי ג'יימס), חברת ילדותו והמנהלת שלו בתחילת דרכו שהייתה היחידה שהאמינה בו כשאיש לא נתן לו סיכוי. ככל שג'ק הולך ומצליח, כך הוא נאלץ לבחור בין הקריירה לבין אלי והסרט עולה על נתיבים קלישאתיים וסכריניים למדי, כולל כמה סצנות תמוהות בהשתתפות דמויות משנה חסרות עומק או היגיון.
גם המצפון הפנימי של ג'ק שהולך ומציק לו בשל הצלחתו, שאינה נובעת מיכולתו המוזיקלית אלא מהעתקתו שירים של אחרים, מוביל לסצנת שיא כמותה כבר ראינו רבות שאינה מוסיפה לסרט וגורמת לחציו השני ליפול לתהומות של בנאליות. מפתיע שדני בויל, שחתום על סרטים מצוינים כ"טריינספוטינג", "נער החידות ממוממביי", "חברים לרצח" ו-"127 שעות", הוא הבמאי שמאחורי הקומדיה החביבה אך הפוכה באופייה מהחתרנות שאפיינה את סרטיו המוקדמים.יחד עם זאת בויל נותן לסרט קצב טוב המלווה בצילום הצבעוני והעריכה המהירה האופייניים לסרטיו, ובזכות הרעיון המעניין שבבסיסו, תצוגות משחק לא רעות של מרבית הקאסט, כמה וכמה בדיחות חביבות וכמובן המוזיקה הנפלאה של הביטלס, "יסטרדיי" הוא לגמרי סרט שתוכלו להעביר מולו שעה וחצי לא מחויבת בקולנוע. ממש לא מהגדולים של בויל, אבל לגמרי עובר כסרט דייטים מוצלח למדי.
יסטרדיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 1711/05/2023 15:16:09
7/10אייקון ציון
למרות העלילה הפשוטה, המשחק הפשוט, וקאץ הפשוט והפשטות הכללי של הסרט, ג''ק פשוט נכנס לנו ללב בליווי שירי קווין הקלאסיים.העובדה שזה נשאר סרט קליל ולא שאפתני במיוחד עשה את הסרט כיף מאוד לצפייה ולסרט סך הכל טוב בניגוד למרבית אליו רפסודיה בוהמית שפשוט איבדה את עצמה.
שם: anipoגיל: 4829/05/2020 10:19:40
7/10אייקון ציון
הרעיון נחמד והסרט בינוני. חובבי קומדיות רומנטיות בריטיות לא יסבלו אבל לא מדובר באחת מיצירות המופת בז''אנר. ג''ק הוא זמר צעיר וכושל שמנוהל על ידי הסוכנת שלו אלי, שהיא גם חברת ילדות שלו וגם היחידה שמאמינה בו. אחרי שעובר תאונת דרכים, ג''ק מתעורר לעולם מוזר, שבו חלק מהדברים כבר לא מוכרים. אחד מהם זו להקת הביטלס, שחוץ ממנו, אף אחד בעולם לא שמע על קיומם. כעת זו הזדמנות עבורו לשיר את שיריהם ,להתפרסם ולעשות כסף. דרך כוכב פופ שפורס חסותו על ג''ק כמופע חימום שלו, ג''ק מתפרסם ומגיע עד ללוס אנג''לס ושם נמצא הכסף הגדול. יש רק שתי בעיות: האחת,שהוא חי בשקר והשנייה זה שהצלחתו מרחיקה ממנו את אלי שאותה הוא אוהב. כצפוי,בדילמה בין הכסף הגדול לבין הלב, ברור מה מנצח בסוף. כבר מההתחלה יש תחושה שהסרט מזכיר בסגנונו את "המופע של טרומן", אבל צריך לחכות לסוף כדי לראות אם זה אכן כך. בסך הכל אפשר לראות.
שם: אוריגיל: 6829/08/2019 08:49:26
7/10אייקון ציון
קטעי המוסיקה - אדיר. השאר "לא משהו".
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט