ביקורות סרטים

השיר של רוז

ג'סי באקלי תשיר לנו סולו | אור חזר מ"השיר של רוז" מקיש ברגליו .

צילום: Montclair Film

אני מניח שיצא לכם לשמוע על התופעה הטלווזיונית הגדולה של השנה מבית HBO, "צ'רנוביל" המעוטרת בשלל שחקנים מעורכים כגון: ג'ארד האריס, סטלאן סקארסגארד, אמילי ווטסון וכו׳. ביניהם מסתתרת לה שחקנית אירית כמעט אלמונית בשם ג'סי באקלי. שעוד לפני זה השתתפה בהפקות קטנות שלא התפשטו מעבר להקרנות פסטיבלים או הקרנות מצומצמות באמריקה. חוץ מ"צ'רנוביל" תוכלו לתפוס אותה על המסכים הגדולים בארצנו לסרט שלשמו התכנסנו "השיר של רוז", סרט שכונה על ידי המבקרים כפריצת דרך בקריירה שלה, אמירה שאיתה אני מסכים במאות האחוזים. למען האמת, אהיה אפילו מוכן להגיד שזאת הופעתה של באקלי שסוחבת את הסרט על שתי כתפיה החזקות.

כי הרי יש לנו כאן את אותה תבנית סיפורית ששמענו לא רק מסרטים אחרים (הדוגמא שהכי זכורה לי היא "כוכב נולד") אלא גם מסיפורים אישיים של מתמודדים מתוכניות ריאלטי מוזיקליות. ג'סי באקלי משחקת את רוז-לין. שלאחר שהשתחררה מהכלא מנסה בכל יכולתה להגשים את חלומה כזמרת קאנטרי, למרות זאת המציאות דופקת בדלתה והיא מבינה כי היא צריכה לקחת אחריות מלאה על חייה ועל שני ילדיה הקטנים. האם תצטרך לוותר על חלומה? או שקיים קמצוץ קטן של אופטימיות ותקווה בו תצליח להגשים את חלומה?

כמו שצוין לעיל, אינני יכול שלא להתעלם מהופעתה של ג'סי באקלי הגונבת מכולם את אור הזרקורים, מלאה באהבה ובחמלה, כריזמטית, רחוקה מלהיות מושלמת. כאשר אתה מגיע לסוף וחש את המסע שעברה, לא ניתן להישאר אדיש ונותר רק למחוא לכפיים. שאר צוות השחקנים (שלמען האמת מקבלים מעט חומר לעבוד עליו) נותן מה שניתן לכנות הופעה נגישה ומותאמת לסרטים מהסוג הזה, שמטרתם היחידה היא לשמח את קהל צופיו, יש בו מסר פשוט, יפייפה ועם זאת כלל לא מחדש על זה שתמיד כדאי לנסות את המיטב בהגשמת חלומותיך לפני שאתה מחליט לוותר על עצמך. אין שום סצנה אחרת בסרט שמתארת זאת כאשר מחליטה אימה של רוז לדבר איתה בארבע עיניים ואומרת לה שהיא מעוניינת שתחייה חיים אחראים מבלי לאבד את התקווה.

כמובן בשל היותו סרט מוזיקלי, קשה שלא לדבר על הפסקול. הוא מושלם. הדבר הראשון שעשיתי כשעזבתי את האולם הוא לשמוע בלופ את השירים. מה שהכי טוב היא העובדה כי השירים מצליחים להתכתב עם הנראטיב של הסיפור ורחוקים מלהרגיש כמו מכונת תקליטים הפועלת רנדומלית. אגב, במידה והיינו עוסקים בתוכניות ריאלטי, חשוב להגיד כי באקלי התחילה את דרכה כזמרת לפני עשור בתוכנית כשרונות הנקראת "I'd Do Anything", מה שרק מחזק את טענתי כי מדובר בבחורה עם כשרון רב ועתיד בוהק בתעשייה.

אני מבין את כוונותיו של הסרט, ומדוע והחליטו יוצריו ללכת עם הכיוון של "מרצה הקהל", אך משהו בי היה רוצה יותר נפח לחלק מדמויותיו, יותר עומק לחלקים בעלילה. ועדיין, הסרט שווה במיוחד בשל הופעתה המנצחת של ג'סי באקלי. "השיר של רוז" הוא סרט נגיש ופשוט, כזה שלמרות היותו רחוק מלהיות מפתיע, הוא מבטיח לא להשאיר אף אחד בקהל אדיש או נטול תקווה לגבי החיים ומה שהם יביאו לקראתינו.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים