המטרה: שומר הראש ביקורת סרט

Angel Has Fallen Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "המטרה: שומר הראש":
"הסרט הטוב בסדרה, סרט פעולה קלאסי כמו שעשו פעם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Angel Has Fallen
משחק ג'רארד באטלר, מורגן פרימן, אנג'לה באסט במאי/ת ריק רומן וו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמטרה: שומר הראש מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר אני צופה בסרטי הפעולה של ג'רארד באטלר, תמיד יש לי את ההרגשה שהשחקן הסקוטי הנפלא נולד בשנה הלא נכונה. אם כוכבו היה זורח בשנות ה-80, הוא היה אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים ביקום לצד ארנולד שוורצנגר וסילבסטר סטאלון. אבל באטלר לא נולד בסוף שנות שנות ה-40, אלא בסוף שנות ה-60 והוא בכלל שחקן דרמטי איכותי עם רקע בתיאטרון קלאסי. הוא היה זמר של להקת רוקנרול וכיכב במחזמר "פאנטום האופרה" בתפקיד הראשי, אבל איכשהו הצלחת הסרט "300" הפכה אותו לסוג של כוכב סרטי פעולה ומתח בינוניים."המטרה: שומר ראש" הוא הסרט השלישי במספר בסדרה ובאופן מפתיע למדי גם הטוב מביניהם. באטלר חוזר לגלם את מייק בנינג, שומר הראש של הבית הלבן. בשני הסרטים הראשונים הוא הגן על הנשיא בנג'מין האשר בגילומו של אהרון אקהרט. בסרט זה הוא מגן על הנשיא החדש, אלן טרומבול שבסרט הראשון היה דובר הבית הלבן, בסרט השני סגן הנשיא ובסרט השלישי שודרג לתפקיד הנשיא. צוות שומרי הראש של הנשיא חוסל כולו ונשיא ארה"ב נמצא בתרדמת עמוקה. מייק בנינג, ששודרג לתפקיד ראש האבטחה של צוות שומרי הראש, מוצא את עצמו מופלל ועכשיו הוא יוצא למסע לחשוף את זהות המפלילים.
באופן חכם למדי במקום סתם להתרוצץ עם נשיא קשיש ממקום למקום, הפעם באטלר צריך להגן על חפותו, כמו בסרט "הנמלט" הקלאסי עם הריסון פורד וטומי לי ג'ונס אבל פחות מתוחכם. "המטרה: שומר הראש" הוא תירוץ מושלם לצפות ברצף סצנות פעולה מבדרות שכולל מרדפים, קרבות ירי, קצת מכות והמון פיצוצים באדיבות ניק נולטה המגלם את אביו של בנינג, שריד מלחמת וייטנאם החי בלב שום מקום בתוך יערות שכוחי אל. נולטה מכניס קצת הומור לסרט שלוקח את עצמו יותר מדי ברצינות.אם הסרט הקודם נחשד בנטיה ימנית ואיסלאמופובית, הסרט הזה לא מתבייש לצאת נגד הנשיא המכהן של ארה"ב. הדמות של הרע משתמש בסלוגן הבחירות המזוהה ביותר עם טראמפ, "Make America Great Again". אפילו באטלר הידוע בדעותיו הרפובליקניות ומפיקיו הישראלים יוצאים נגד טראמפ בסרט זה. הצופים מעריצי טראמפ לא צריכים לדאוג, זה עדיין סרט פעולה גברי ולא סרט קולנוע פוליטי. התמה המרכזית של הסרט היא מערכות היחסים הגבריות בין הדמויות השונות. אם זה אב ובן שהתנכרו זה לזה ומקבלים הזדמנות לעשות תיקון, בין עובד למעביד שזוכים לחדש אמון שהתערער לרגע, או בין חברים ותיקים שכל אחד הלך בדרך אחרת, אך עדיין מעריכים אחד את השני למרות שהם גם תוקעים סכינים אחד בשני - תרתי משמע.
שתי הדמויות הנשיות הדומיננטיות היחידות בסרט יסתפקו בלהיות אשתו המודאגת של בנינג עם התינוק (בגילומה של פייפר פראבו) או סוכנת FBI בשם תומפסון שתסתובב עם חליפה מחויטת, מבט חריף סבר ולא תעזור יותר מדי בכלום (בגילומה של ג'יידה פינקט סמית'). שתי שחקניות שראויות לקצת יותר ממה שניתן להן.הבמאי ריק רומן וו, שביים את המותחן הדרמטי האלים "מעל החוק", עושה עבודה יעילה ביותר בסרט ולכן לא מפתיע שגם בסרטו הבא מככב ג'רארד באטלר. נכון, לא מדובר בסרט גדול, רחוק מכך, אבל הישראלים שאוהבים סרטי פעולה בסיסיים כמו שעשו פעם ומתגעגעים לסרטי הפעולה משנות ה-80, גם אם הם נולדו בראשית המאה ה-21, עומדים ליהנות מהסרט הזה.
המטרה: שומר הראש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: eb123גיל: 2124/12/2019 16:51:27
8/10אייקון ציון
סרט אקשן מעולה. משחק נפלא של ג''רארד באטלר ומורגן פרידמן כרגיל. עלילה מתפתחת ולא מרגישים שהזמן עובר. לכו לראות
שם: [email protected]גיל: 5203/12/2019 16:37:00
7/10אייקון ציון
סרט אקשן רגיל סטנדרטי , שום דבר חדש או יוצא דופן לא גרוע לא טוב סתמי !
שם: אלעדגיל: 1430/11/2019 18:39:47
7/10אייקון ציון
סרט לא רע.אין יותר מידי מורכבויות בעלילה או חידושים בתחום האומנות הקולנועיתאבל זה כנראה הסרט הטוב ביותר בסדרה עד כה. ומי שמעוניין באקשן שלשם שינוי כן מוצדק ועוזר לעלילה ובאתנחתות קומיות לא רעות בכלל ואפילו טובות יקבל את מבוקשו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט