תעלול של טיול ביקורת סרט

The Big Trip Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "תעלול של טיול":
"גם האנימציה המצוינת לא מצליחה להציל את הסרט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Big Trip
דיבוב במאי/ת נטליה לופאטו  
אנימציה
ביקורת סרט לתעלול של טיול מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"איטי ומשעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בילי פרוליק, התסריטאי מאחורי סדרת סרטי האנימציה שוברת הקופות "מדגסקר", החליט לנסות את מזלו דווקא בסרט אנימציה רוסי בשם "תעלול של טיול". הוא כתב תסריט חדש, סוג של קומדיה של טעויות בקרב בעלי חיים שונים.העלילה עוקבת אחרי הדוב הרגזן מיק מיק, שמקבל בטעות חבילה עם דוב פנדה קטן. מיק מיק מחליט להחזיר את החבילה לבעליה החוקיים, זוג דובי הפנדה. הוא יוצא למסע הרפתקאות ובמהלכו מצטרפים אליו ארנב, שקנאי, טיגריס וזאב ויחד הם מגלים כי יוכלו להתגבר על כל מכשול, כולל הבכי הבלתי פוסק של דוב הפנדה הקטן.
למרות הציפייה מהסרט הרוסי בבימויה של נטליה נילובה ("נגנב על הזנב") ווסילי רוונסקי ("המסע הגדול 2"), במיוחד משום שהוא פרי עטו של יוצר "מדגסקר", לצערי התוצאה מאכזבת והתפוח נפל רחוק מאוד מהעץ. הסרט מכיל מספר בעיות. ראשית, יש לי בעיה עם שמו של הסרט. גם באנגלית השם "הטיול הגדול" וגם בעברית "תעלול של טיול" נשמעים לי לא קשורים לעלילת הסרט עצמה.שנית, העלילה עצמה מקרטעת ולא מקורית. פרוליק יצר סלט חסר טעם משלל סרטים אהובים ביניהם "הקוסם מארץ עוץ" ו"ספר הג'ונגל". ישנו מחסור במידע וחלקים לא הגיוניים. למשל, איך ידע הדוב לאן להביא את דוב הפנדה הקטן? או איך בדיוק חזרו הדוב והארנב מהמסע ברגל אם הם בהלוך חצו נהר סוער?

שלישית, אפיזודות החלומות, שמופיעים בסרט וגוזלים בהערכה גסה קרוב לחצי שעה ממנו, מיותרות. התחושה שלי הייתה שמכיוון שלא היה לכותב רעיון איך למלא את החסר בסרט, פשוט הכניס בו חלומות הזויים שהקשר בינן לבין העלילה הוא תלוש לחלוטין. פה הייתי מצפה מהבמאית לקחת את המושכות ואת החלקים המיותרים להוריד. אפיזודות אלה היוו חלק עיקרי בחוסר האמינות שהוא יצר וחבל.
רביעית, הדמויות עצמן מאוד חד ממדיות: דב רגזן, שקנאי פטפטן, ארנב לא יוצלח, טיגריס בודד וזאב פחדן. לא נותנים עליהן מספיק רקע ובמיוחד לא על הדמויות הראשיות: מיק מיק הדב ואוסקר הארנב. המסע מחבר בין הדמויות, אך עדיין הניסיון להפוך את הדמויות לעגולות יותר אינו צולח ומותיר תחושת חוסר אמינות.הדבר היחיד שאהבתי בסרט היה האנימציה, שהייתה מצוינת לטעמי. היו סצנות בהילוך איטי, סטייל "מטריקס", וסצנות POV שנתנו תחושה כביכול אנחנו מבעד המצלמה, חוזים באירועים במבט ישיר. מעבר לכך, לקח לסרט 55 דקות להמריא וזאת הודות לשירים הקצביים שנשמעו בו. מכיוון שאורך הסרט הוא 75 דקות, להמתין כל כך הרבה זמן לנקודת החיבור המיוחלת, זה המון זמן.אסכם ואומר שהסרט לא מומלץ – לא למבוגרים ולא לילדים. אלא אם כן, אתם מחפשים 75 דקות של שינה באולם קולנוע ממוזג בימי הקיץ החמים. למרות דבריי, מסתבר שמסען של חבורת החיות בישל סרט המשך ו"המסע הגדול 2" יציג בעתיד על האקרנים. אני לא יודעת מה לגביכם, אבל אני לא אסתכן ואצפה בו.
תעלול של טיול - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיכלגיל: 5020/08/2019 10:32:11
8/10אייקון ציון
הלכתי לסרט עם 2 ילדים בני 4 סה"כ נהננו, סרט נחמד ועשוי יחסית "פשוט" כך שמתאים לגיל הזה. דמויות גדולות, ברורות, צבעוניות וסיפור נחמד.
שם: נחמיהגיל: 3009/08/2019 07:44:11
5/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר מזה....
שם: evy razגיל: 5031/07/2019 17:31:14
8/10אייקון ציון
בן זוגי לסרט היה אחייני בן ה4 שהיה מרותק לסרט, ואפילו בקושי טעם מהפופקורן. סרט הרפתקאות טוב לילדים בגילאים כאלה של טעות במסירות תינוק הפנדה ובעלי החיים הולכים למסור אותו להוריו, נתקלים בנחש ובצרצר. כדאי לראות
קישורים
חץ תעלול של טיול (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט