זה: חלק 2 ביקורת סרט

IT 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "זה: חלק 2 ":
"הפקת ענק שבולעת רגעים קטנים מבהילים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר IT 2
משחק ביל היידר, ג'יימס מקאבוי, ג'יימס ראנסון, ג'סיקה צ'סטיין במאי/ת אנדי מוסקייטי  
אימה
ביקורת סרט לזה: חלק 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גדול מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התגלמות הרוע חוזרת, חזקה מתמיד וצמאה לעוד ועוד פעלולי CGI. "זה: חלק 2" סובל באופן קשה מסימפטום הסרט השני: הוא ארוך יותר, יקר יותר, הפעלולים גרנדיוזיים יותר וצוות השחקנים גדול ויקר יותר באופן משמעותי. התוצאה כמעט מצליחה לחרב את ההישג הנפלא של הסרט הראשון, אבל נראה שהבמאי, אנדרס מוסקייטי שגם ביים את הסרט הראשון בסדרה והתסריטאי גארי דוברמן שאחראי על התסריטים ל"הנזירה" וסרטי "אנאבל" (את השלישי הוא גם ביים), באמת אוהבים וחיים את הז'אנר. זה מה שמציל את "זה: חלק 2" מההפקה הבומבסטית המוגזמת והמופרכת שכמעט קוברת אותו, תרתי משמע.מי היה מאמין שדווקא לקראת סוף העשור השני של המאה ה-21 הספר ה-22 במספר של סטיבן קינג, שנכתב בשנת 1986 ואף נעשתה לו אדפטציה טלוויזיונית ב-1990 עם טים קארי האגדי בתפקיד הליצן הרצחני פניוויז, יהפוך ללהיט עצום ולסרט האימה המצליח בכל הזמנים. זאת משימה לא פשוטה לקחת לידיך יצירה ספרותית קאנונית זוכת פרסים עם מיליוני מעריצים ברחבי העולם, יצירה המכילה מעל אלף עמודים, יצירה המשתרעת על שלושה עשורים ושתי תקופות חיים. הבמאי מוסקייטי לקח על עצמו את המשימה והסרט הראשון בסדרה יצא בשנת 2017 . התוצאה הייתה שעתיים ורבע מהמפחידות והמוצלחות ביותר בז'אנר האימה בשנים האחרונות.
"זה" הראשון יצא מיד אחרי העונה הראשונה של "דברים מוזרים" והצליח למזג לתוכו את כל מה שעבד באופן מושלם בסדרת המקור של נטפליקס: המון נוסטלגיה לשנות השמונים לצד צוות שחקנים דומיננטי כאשר פין וולפרד, אחד השחקנים המרכזיים בסרט, הוא גם אחד מכוכבי הסדרה המצליחה. "זה: חלק 2" הוא פרויקט גדול בהרבה מהסרט הראשון, שכן הוא מקיף את הדמויות הראשיות כילדים ומבוגרים כאחד. לצוות הילדים מצטרפים שחקנים המגלמים אותם כאנשים בוגרים ביניהם הבריטי ג'יימס מקאבוי, הקומיקאי ביל הדר ("SNL" ו"בארי") וגם המועמדת לאוסקר ג'סיקה צ'סטיין. עבורה זהו מפגש שני עם הבמאי שביים אותה בסרט הביכורים שלו, "מאמא". לצידם שלל שחקנים לא מוכרים מסדרות טלוויזיה שונות.הסרט השני מתמקד יותר באימה פסיכולוגית אינטימית. כיצד האירועים מהילדות השפיעו על חייהם של שבעת הגיבורים הצעירים שהפכו בינתיים לאנשים בוגרים 27 שנים לאחר מאורעות הסרט הראשון. החזרה לעיירה מחייבת את גיבורי הסרט להתמודד עם הטראומות והפחדים מהעבר ואף להתגבר עליהם כדי לנצח את הרוע הטהור בדמותו של הליצן הרצחני. נראה שבסרט הזה האלימות והשנאה משמשות גם לאמירה חברתית, כמו פשע השנאה האכזרי המתבצע בתחילת הסרט ומתבסס על רצח אמיתי. חובבי הקולנוע האיכותי אולי יזהו את הבמאי המוערך קסבייה דולן ("מאמי") בהופעת אורח מפתיעה. נראה שגם דמותה של בוורלי הבוגרת חוזרת אל טעויות העבר ומתחתנת עם בעל אלים ומתעלל אחרי שהצליחה להימלט מאביה האלים והמתעלל.
שתי הסצנות של פשע השנאה האלים והתקיפה של בברלי על ידי בעלה הן כנראה הסצנות הקשות ביותר בסרט ותפיסת הרוע שבהן נלקח ברצינות רבה יותר. הן גם הסצנות הטובות ביותר בסרט. האלימות בהן נובעת מתוך רוע אמיתי טהור של בני אנוש ולא של יצור דמוני בדמותו של ליצן טורפני, ולכן הן גם רבות עוצמה הרבה יותר מכל מה שיגיע אחריהן. כוחו של פניוויז נובע מהרוע של בני האדם: ככל שישנה יותר אלימות ושנאה, כך הוא הולך ומתחזק. כמו כל בריון הוא מנצל את החולשות של קורבנותיו. הקורבנות של מקרה התקיפה ההומופובי וגם דמותה של בברלי כאשה מוכה מחזירים מלחמה והן לא דמויות פסיביות אלא חזקות. זהו גם מקור כוחן של הסצנות - הקורבנות מסרבים להיכנע לאלימות שמופנית כלפיהם.בברלי היא הדמות המעניינת ביותר בסרט מאחר והיא המנהיגה האמיתית של אסופת הגברים האבודה סביבה. היא גם היחידה שבאמת מגיעה עם מטען חריף מהבית בדמות אב מתעלל והיא אף חוזרת לבקר בדירה שבה גדלה וסבלה מהתעללות מתמשכת. לצערי הבמאי כנראה הזדהה יותר עם הדמויות הגבריות ולכן השחקנית הנפלאה ג'סיקה צ'סטיין לא זוכה לממש את יכולותיה הדרמטיות בסרט הזה. גם המשולש הרומנטי שבו היא מעורבת מרגיש לא מפותח או עמוק דיו וזאת על אף אורכו הרב של הסרט, שנושק לשלוש שעות.עם כל הכבוד לבימוי המקצועי, לתסריט הכתוב היטב ולשלל השחקנים הצעירים והבוגרים, הכוכב האמיתי של הסרט הוא ביל סקארסגארד המגלם את הליצן הרצחני בשלל וריאציות מאיימות ומטרידות. הוא פשוט נולד לגלם את פניוויז ודמותו של הליצן הרצחני תרמה מאוד לכך שהסרט הראשון בסדרה היה ללהיט שובר קופות, כאילו היה מוצר צריכה של מארוול. מעניין אם הקהל ימלא את אולמות הקולנוע גם בפעם השנייה ויהפוך את הסרט השני בסדרה למצליח לא פחות מהסרט הראשון. אדם אחד מרוצה כבר יש - הסופר עצמו, סטיבן קינג. הוא מופיע בעצמו בסרט כמוכר בחנות יד שנייה. הוא נראה רזה, לא מחייך, הטקסט שהושם בפיו מקאברי וציני והוא בעיקר נראה מאוד מרוצה. צניעות היא לא הצד החזק של הסרט הזה ומרוב פעלולים האימה האמיתית הולכת לאיבוד בתוך רכבת השדים הרועשת ועמוסת האפקטים הגרנדיוזיים.
זה: חלק 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5509/11/2019 05:15:10
7/10אייקון ציון
הוא חזר על עצמו וסתם נמרח 2:45 וכלל לא היה אימה
שם: הראל פרוסקגיל: 1601/10/2019 02:56:13
9/10אייקון ציון
בסך הכל אהבתי את הסרט. היו בו המון קטעי פחד ומתח ולצד כל זה התלווה בהמון הומור. מה שפחות אהבתי בסרט זה שהוא היה אורך מדי וגם שחלק מהקטעים היו ילדותיים ממש ולא התאימו ששחקנים גדולים ישחקו בהם. אז בקיצור אני ממליץ ממש לראות אותו גם למי שלא ראה תסרט הראשון ובמיוחד לחובבי האימה !!!
שם: לו בלוםגיל: 2626/09/2019 04:37:34
1/10אייקון ציון
אינני כותב ביקורות בדר"כ, אך החלטתי לחרוג ממנהגי ולהזהיר מפני האסון הזה שנקרא IT 2. בתור חובב אימה מושבע, התרגשתי מאד שהסרט יצא לאקרנים! כמו כן, חיבבתי מאד את הסרט הראשון. (החידוש) הסרט הוא העתק הדבק של הסרט הראשון, ארוך יותר, מייגע יותר וצ''יזי יותר. נמתח כמו מסטיק שלא ירד מהנעל שבועות. הסרט הזה לא חידש שום דבר מהסרט הקודם - רק הילדים שהיו בסרט הראשון, אנשים בוגרים עכשיו. הדבר שאני הכי מצטער עליו זה שלא הייתי חכם מספיק בכדי לקום וללכת. כמה אפשר לעבוד על אנשים? אין לי מושג מי כותבי הביקורות האחרים פה(מההפקה), אך אני מניח שברצונם לדפוק אתכם גם כן - "צרת רבים חצי נחמה". 3 שעות מחיי שהלכו לפח, עוגמת נפש ובזבוז זמן. אסכם את עלילת הסרט בלי לתת ספויילרים - יש ליצן רשע, בואו נהרוג אותו! לא לפני שהוא יפחיד אותנו (בלי ממש להצליח) ממש כמו בסרט הקודם.. נקודת האור המאד קטנה שיש לסרט אלו האפקטים המרשימים ואולי שהביאו 2-3 שחקנים איכותיים. ***אם אתם ממש רוצים לראות את הסרט תחכו שיצא להורדה ותצפו במהירות X4. - ככה אולי זה יהיה סביל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט