ביקורות סרטים

לב משוגע

פועם, פחות או יותר | אור חזר מ"לב משוגע" נרגש עם טעם של עוד.

צילום: VisualHunt

משהו באסטטיקה של הצילום ועד העריכה והבחירות המוזיקליות גרמו לזה להרגיש כאילו אני צופה במשהו שיצא מקפסולת זמן ונלקח מתחילת שנות האלפיים וזה.. ובכן, די תמוה להגיד זאת כי מאחורי המצלמה יושב לו מארק רוטמונד, בן אדם שאני מניח מבין דבר אחד או שניים בעשייה קולנועית, סרטו מ-2005, "סופי שול – הימים האחרונים" כבש את המבקרים והגיע למועמדות בטקס האוסקר. מאז אותו סרט זה נראה כי רוטמונד מצא את איזור הנוחות שלו בסרטי קומדיות ודרמות שלא ממש יצרים להט מעבר להקרנות בארץ מולדתו, "לב משוגע" לא ייזכר כפסגת עבודותיו של רוטמונד, אך ברגע בו העלילה נכנסת להילוך הסרט חמוד להפליא.

זאת וכמובן אם תהיו מוכנים לכמה סצינות להתעלם מרמת האמינות שלהן. הסרט שמבוסס על סיפור אמיתי המתאר מערכת יחסים הנרקמת בין לני, צעיר בן שלושים שכל חייו הם מסיבה אחת ענקית ודויד בן החמש עשרה הסובל מבעיית לב מלידה. המפגש בין שני העולמות השונים האלו נוצר בשל רצונו הטוב של אביו הקרדיולוג לפתוח את עיניו של לני בעקבות תאונה שביצע מתוך שכרות, לעולם של אחריות וחסר אגו. מי כמוני מבין כי לעיתים כאשר תסריטאי מבצע אדפטציה של סיפור כלשהו למסך, הוא יצטרך פה ושם לשנות או להשמיט מעט דברים, כפי שאני רואה את זה הוא צריך ללכת בין הקו הדק של בידור איכותי לבין להשאיר את הסיפור עם שתי רגליים על הקרקע.

כשהתסריטאי מאבד את האיזון, הקהל יתחיל לגלגל את עניו, והמחשבה הראשונה שתעבור בראשם: "נוו באמת". למרות שממבט ראשון הסצנות האלו נראות מבדרות, זה רק כאשר אתה יוצא מהאולם אתה מבין עד כמה שטויות הן היו. באמת שמסתתר כאן פוטנציאל לסיפור מרגש וכואב, שכאילו מוגש רק בחציו בשל הרצון של הבמאי לרכך במעט את הפינות החדות של היצירה. מה שגם פוגע בקצבו של הסרט היא העובדה שאנו נזרקים באמצע מבלי באמת להכיר לעומק את דמותו של לני, ישנו ניסיון לספר על אימו שלא ממש תורם בהרבה והרגיש לא נחוץ לעלילה.

למרות הכול לסרט יש נקודת אור אחת, מערכת היחסים בין הדמויות הראשיות, השיחות ביניהם וצורת הגשתם מצליחות מידי פעם להוציא מן הקהל צחוק אותנטי. התאהבתי ברעיון הזה כי דמותו של לני צריך באותה מידה את נוכחותו של דויד בשביל להעריך מחדש את חייו.

במשך השעה והארבעים וארבע דקות שלו, "לב משוגע" מספק את הסחורה. למרות שעדיף לבחור את הדרכים היותר קלות מאשר להתמודד עם הרגעים היותר קשים המוצגים בסיפור, מסתתרים בו מעט רגעי חן, שלא ממש מצליחים להציל אותו מגורל וודאי של בנוניות.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים