סדרת מתח פנטסטית, המתרחשת במציאות נפרדת, שמרבית הישראלים התנתקו ממנה, מתבססת על קיץ 2014, שבו נחטפו ונרצחו שלושת הנערים היהודים ובעקבות כך נחטף ונרצח נער ערבי. אסור להחמיץ

אם החמצתם את הפרקים הראשונים של "הנערים", גשו בצעדים מהירים אל ה–VOD והשלימו את החסר. סדרת מתח באיכות דומה המתרחשת בישראל עדיין לא ראיתם. "הנערים", בהפקת מובי פלוס, מבוססת על אירועי הקיץ של שנת 2014, שבו נחטפו ונרצחו שלושת הנערים הישראלים, גיל–עד מיכאל שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ובעקבותיהם נחטף ונרצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר.

יסודית, שקטה ומדודה, פרי עבודתם של הבמאים והתסריטאים חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל, מתארת הסדרה על רקע הימים המתוחים ההם את הניסיונות לפענח את רצח הנער המוסלמי ולמנוע את התפוצצות השטח. בלי ליפול למלכודות אבטיפוסיות, בלי לקונן על עוולות הכיבוש כדי לקחת מקום ראשון בפסטיבל קולנוע, נגיד, באירלנד, מתקדמת הסדרה לעבר מטרותיה. כשהיא מציגה עד כמה קשה להיות ערבי בשועפאט תחת שלטון ישראל, היא אינה מקוננת על הכיבוש. הכיבוש, מנקודת המבט של אותו ערבי, אכן קיים, אך הוא מובלט כאן לא כעילה ליללה של, נגיד, שוברים שתיקה. הוא קיים כאן ככלי חשוב בעלילה.



עזבו אותי מפוליטיקה כשלעצמה, אומרת "הנערים", אני מספרת לכם סיפור מותח. אומנם לא מרוחק בפלנטה אחרת כמו מאבק ה–IRA באירלנד, אבל תנו לספר סיפור מצוין בלי, נגיד, איתמר בן גביר נגד זהבה גלאון. וזה יוצא לה. הטיפוסים של יצהר, אומרת "הנערים", הם לא רק מתנחלים קיצוניים שלועגים בחדרי חקירות לחוקרי החטיבה היהודית בשב"כ. הם גם מוצגים לא פעם כפרצופים תוקפניים מלאי הזיות, וכמובן ארוכי פאות וגדולי כיפות שצופה ישראלי נדהם לא ראה, מה שעושה מהם אחלה שחקנים בדרמה משובחת. זה מותר. וזה עובד.

יהיו מי שייצאו מהדעת בעצבים, כי לפחות בפרקיה הראשונים של הסדרה, "הטובים" הם הערבים - משפחתו של הנער הערבי שנחטף ונרצח, ובעיקר אביו המרשים - והרעים הם אותם מתנחלים צעירים, שנראים בסדרה כפנאטיים, החיים בפנטזיה משיחית שהרוב השפוי נאלץ לתחזק עבורם. את המציאות הזו מעדיף הישראלי הממוצע - ומצליח - לטאטא ממחשבותיו. ממילא, מלבד המתנחלים, הפלסטינים סביבם וזרועות הביטחון השונות, מרבית הישראלים התנתקו ממה שקרוי "הבעיה הפלסטינית", ומנהלים את חייהם השלווים במנותק ממנה. בית המשוגעים שאומנם נמצא רק מעבר לפינה כבר מזמן לא מעניין איש. "הנערים", בדרכה האומנותית המשובחת, משיבה לתודעה לפחות לזמן קצר את המציאות. אסור להחמיץ.

"הנערים", יס, הוט, סלקום TV, פרטנר TV