אדמונד דה ברז'ראק ביקורת סרט

Edmond Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אדמונד דה ברז'ראק":
"חגיגה של תיאטרון וקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Edmond
משחק תומא סוליבר, אוליבייה גורמה, מתילד סנייה, טום לב, לוסי בוז'נה במאי/ת אלקסיס מישליק  
זר
ביקורת סרט לאדמונד דה ברז'ראק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מלהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אמנות התיאטרון הקסימה לא מעט יוצרי קולנוע עוד מראשיתו. הצגות תיאטרון מועלות על במות מאז ימי יוון העתיקה ונדמה שהקולנוע כאמנות צעירה בת קצת מעל למאה שנים מנסה שוב ושוב לחדור לנבכי התיאטרון ולפצח את קסמו. "ילדי גן העדן" הנפלא של מרסל קרנה (הנחשב לאחד הסרטים הצרפתיים הטובים בכל הזמנים), הוא רק דוגמה אחת לסרט המתאר את עולם התיאטרון וגם בוחן את הקשר בין המציאות לבין עולם הדמיון המוצג על הבמה. סרטים אחרים כגון "בירדמן" הציגו איך משליכים חייו של שחקן על יצירתו התיאטרלית.המחזה "סיראנו דה ברז'ראק", שהוצג לראשונה ב-1897, הפך עם השנים למחזה הפופולרי ביותר בתיאטרון הצרפתי, שוחק אלפי פעמים ואף נעשו על פיו לא מעט סרטי קולנוע ביניהם גרסה משנת 1950 בבימויו של סטנלי קרמר בכיכוב חוזה פרר והגרסה האהובה עליי מ-1990 בכיכובו של ז'ראר דפרדייה שהציג סיראנו גדול מהחיים.
הבמאי הצרפתי אלכסיס מישליק העלה על הבמות בצרפת את גרסתו שלו לסיפור סיראנו, גרסה שמתמקדת בהפקת המחזה ובמחזאי אדמונד רוסטאן שבגיל 29 כתב את המחזה. לאור הצלחת המחזה של מישליק הוא החליט לעשות צעד נוסף ועיבד אותו לקולנוע. הסרט "אדמונד דה ברז'ראק" מנסה ואף מצליח להעביר את קסם התיאטרון בדרך של מופע זיקוקים קולנועי ובעזרת צוות שחקנים מיומן מספק לצופה הנאה מרובה.אדמונד רוסטאן הוא מחזאי כושל שמנסה להביא פרנסה הביתה ולא כל כך מצליח. הישועה תגיע בדמות של מחזה על הדמות הכמעט מיתולוגית של סיראנו דה ברז'ראק – לוחם ומשורר, איש אשכולות שהיה ידוע כבעל אף ארוך למדי. תוך שהוא משלב אירועים מחייו הפרטיים (כמו אהבתו למלבישה יפהפייה שחברו השחקן הנאה חושק בה) ומצליח להשיג מימון בין היתר משני סרסורים, נדמה שאדמונד בדרך לעשות את הבלתי ייאמן ולהצליח לעלות את המחזה בזמן ואולי אפילו לכבוש את צרפת.
סיפורו של סיראנו הביישן, שמרגיש בשל אפו הארוך כמוקצה חברתית ובשל כך הופך לסופר צללים של דמות גברית נאה, הוא סיפורם של כל הנדחים עלי אדמות וקל להבין מדוע הפך המחזה לכה פופולרי. ההיסטוריה מלמדת שסיראנו האמיתי לא היה נחבא אל הכלים כלל ועיקר. הוא היה לוחם אמיץ, מחזאי וסופר פורה ואף נחשב לז'ול ורן של תקופתו ולנביא של טכנולוגיה עתידנית. אולם מחזהו של אדמונד דה רוסטאן ינציח אותו לעד כלוזר שמתחבא בחשיכה, ממש כמו "הגיבן מנוטרדאם" (ואולי גם "פנטום האופרה") ועורג ליפה בנשים שאותה אין הוא יכול להשיג בשל מראהו.לוקח זמן לסרט של מישליק להתרומם, אולם ככל שמתקרב מועד הצגת הבכורה הסרט הופך טעון יותר ויותר ומצליח לערבב בחוכמה בין חייהם של המחזאי ושחקניו לבין מה שמתרחש על הבמה. ליל הבכורה (המסיים את הסרט) הוא מופע מבריק של תחכום קולנועי שמצליח לרגש את הצופה במיומנות שלו. המצלמה זזה בתזזיתיות אל מאחורי הקלעים וגם לקדמת הבמה. גיבורים נולדים בן רגע כולל המלבישה היפה שהיא רוקסאן (אהובתו של סיראנו במחזה).התסריט כולל משפטים שהיו יכולים להישמע נדושים אך מצליחים להעביר לצופה את תחושת גדולת הרגע כמו "אנחנו השחקנים רק בני חלוף, אך ההצגה לעולם תישאר"."אדמונד דה ברז'ראק" מיועד הן לחובבי הקולנוע והן לחובבי התיאטרון ומשלב בין שתי אמנויות במה קסומות אלו בחוכמה. הבמאי מישליק נותן לשתי האמנויות את הכבוד המגיע להן והצופה יוצא נשכר.
אדמונד דה ברז'ראק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6313/11/2019 23:02:52
9/10אייקון ציון
סרט מהנה,מלא חן,משעשע ושנון.הסיפור האמיתי על תהליך כתיבת המחזה בחרוזים ע״י אדמונד רוסטנד שתחת לחצים של זמן, של עבודה עם שחקני תיאטרון מנוסים עם אגו גדול,של המפיקים,נוצר מחזה מקורי לתפארת.
שם: קולנועןגיל: 5429/10/2019 15:09:58
7/10אייקון ציון
סרט ארוך מדי : איך נולד המחזה סירנו דה ברזרק. לדוברי צרפתית.
שם: המבקרגיל: 3128/10/2019 11:32:02
10/10אייקון ציון
סרט מצוין על חדוות התיאטרון והאהבה למילים. התרגשתי, צחקתי ומאוד נהנתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט