פרסומת

דורה והעיר האבודה ביקורת סרט

Dora and the Lost City Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "דורה והעיר האבודה":
"אינדיאנה ג'ונס הצעירה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dora and the Lost City
משחק איזבלה מונר, אווה לונגוריה, מייקל פנה, אוחניו דרבז, בניסיו דל טורו במאי/ת ג'יימס בובין  
ילדים
ביקורת סרט לדורה והעיר האבודה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"נוסטלגיה משעשעת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שהסדרות המצוירות המצליחות "צבי הנינג'ה", "סאות'פארק", "משפחת סימפסון" ו"הדרדסים" הגיעו למסך הגדול – הגיע התור של "דורה". הסרט מתרפק על כנפי הנוסטלגיה ומכיל את השירים שהיו מנת חלקה של הסדרה, כולל קטעי הלימוד והדמויות האהובות: בוץ הקוף וחטפני השועל. דייגו הבן דוד שליווה את דורה בילדותה (וגם לו סדרה משלו) אף הוא מופיע בסרט בתפקיד משמעותי. לא יפתיע אם בעתיד הקרוב גם הוא יקבל את הכבוד הראוי לו ויצא לאקרנים סרט בכיכובו.עלילת הסרט לוקחת אותנו עמוק אל תוך יערות ברזיל, ביתה של דורה. אנו מתוודעים לדורה בת השש ומשפחתה: זוג פרופסורים ארכאולוגים, ובן דודה דייגו שמתגורר אצלם. דורה ודייגו הופכים לחברים הכי טובים ויוצאים למסעות מחקר יחד עם חיית המחמד, הקוף בוץ עד שיום אחד דייגו נאלץ לעבור עם משפחתו לארה"ב והם נאלצים להיפרד. עשר שנים לאחר מכן, הוריה של דורה מחליטים כי עליה להתוודע לנערים ונערות בני גילה והיא עוברת לגור אצל משפחתו של דייגו בארה"ב.
מכיוון שדורה רגילה לחיות בג'ונגל עם חיות פרא ואינה רגילה לתנאי בית ספר, המעבר אינו עובר חלק במילים עדינות. מה גם שבן דודה אינו מפגין כלפיה יחס חם, כפי שנהג לעשות לפני עשור. אך חטיפתה של דורה ודייגו ושני תלמידי תיכון לג'ונגל בברזיל, על מנת לאיים על הוריה של דורה, טורף את הקלפים. מאותו הרגע נכנסים ארבעת הנערים להרפתקה מותחת בחיפוש אחר הוריה של דורה, הרפתקה שתחבר ביניהם ותשנה את השקפת עולמם.על התסריט הופקד ניק סטולר ועל הבימוי הופקד ג'יימס בובין שיחד הצליחו להפוך את סדרת "החבובות" לסרט מצליח. אך בניגוד לסרטם הקודם שהצליח לפנות לטווח גילאים רחב, בסרט זה לא ברור מי קהל היעד. הסרט הכיל סצנות אקשן והרפתקאות המזכירות את סרטי "אינדיאנה ג'ונס" ואכן הסצנות הנ"ל מתאימות לבני נוער ומבוגרים. לצדן מופיעות סצנות ילדותיות סטייל דורה מהסדרה. גם דמותה של דורה מעוררת תהיות, בסדרה המצוירת מדובר בילדה קטנה שבעיקר עזרה לבעלי חיים. בסרט היא ארכאולוגית הרפתקנית בת שש עשרה הלובשת בגדים של ילדה בת שש ומתנהגת כמו ילדה קטנה.
היו מספר סצנות תלושות כמו ההליכה בשדה הפרג שגורמת לדורה להזיה מצוירת. בנוסף לא היה מספיק מידע על הוריה של דורה ועל הסיבה שהם התגוררו בג'ונגל כל כך הרבה שנים. היה מועיל לקבל קצת מידע, אפילו בצורת פלאשבקים לעבר על מנת לעבות את המידע על הדמויות בסרט.יחד עם זאת, הבחירה הליהוקית באווה לונגוריה ("עקרות בית נואשות") ומייקל פניה ("בבל") כהוריה של דורה הייתה אמינה, פוטוגנית ומעניינת. גם הליהוק של איזבלה מונר כדורה הוכיח את עצמו, כשהיא מגלמת דורה כריזמטית ובטוחה בעצמה. האנימציה של הדמויות בוץ הקוף וחטפני השועל הייתה מרשימה, וגם פסקול הסרט עליו הופקד ג'ון דבני ("בוב ספוג") קצבי והותאם לסצנות המותחות של הסרט.בשורה התחתונה מדובר סרט מותח, משעשע ואינטליגנטי עם צילומים מרהיבים ואנימציה מצוינת (בוץ הקוף הדמות הכי כריזמטית בסרט). הוא מתאים לגילאי ארבע ומעלה (שלושת ילדי נהנו) ובעיקר לחובבי הסדרה "דורה", ואל תדאגו – גם מר מפה ותיק גב נכנסו לסרט.
דורה והעיר האבודה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5520/12/2019 16:53:26
7/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט המדובב והרגשתי שהוא ארוך מדי לילדים ומייגע
שם: איציק גורגיל: 4616/11/2019 23:01:47
8/10אייקון ציון
השחקנית שמשחקת את דורה מדהימה! זה לא אינדיאנה גונס אבל בהחלט סרט הרפתקאות קליל ומשעשע.
שם: ברברי100גיל: 1924/09/2019 20:12:32
1/10אייקון ציון
סרט לא מציאותי סרט משעמם מאוד עדיף לראות בבית אל תלכו הסרט בכלל לא מבוסס על הסדרה בקיצור לא ללכת אפילו לא בחינם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט