"הורים תחת השפעה" – אשרי היתומים, 4 מינוס בסולם אורשר … גידי אורשר

הקולנוע הוא מקום המפגש של כמה וכמה ניגודים, מולטי אוקסימורון מה שנקרא. מוחשי מול מופשט, כסף מול אמנות, פופולארי מול אוונגרדי וגבוה מול נמוך, בין השאר. גם לכל מרכיב מתרבות הניגודים הזאת יש סקלה מסוימת וגם שם יש טובים יותר ויש טובים פחות. נדמה לי בכל המובנים, בכל המרכיבים ובכל הסקלות ש"הורים תחת השפעה" מוטל רחוק ועמוק ומרקיב בתחתית הטבלאות כולן. זה אחד הסרטים הגרועים שראיתי בחיי, נחות מכל הבחינות, ולא בכדי זכה לציון הנמוך המפאר אותו. אומר כאן ועכשיו – הזהרו. וזה מעשה שאני לא נוהג לעשות כמעט אף פעם למשהו שקשור לקולנוע למרות שראיתי סרטים גרועים בחיי.

לא מבין מה משך את אלק בולדווין וסלמה הייק (שכבר היו זוג נשוי ב"רוק 30" של הטלוויזיה) לפרויקט הזה שמוטל לו במחסנים כאבן שאין לה הופכין ללא רצון להזיזו כבר לפחות שלוש שנים. מדוע הם, ואולי מי ממנהלי הקריירה והיועצים האמנותיים שלהם בחרו להשתתף בדבר הנחות הזה, קומדיה דוחה, משעממת , הזויה וחסרת עיניין ובעיקר מאוד מאוד לא מצחיקה. אולי כדי לסמן, שניהם וכל אחד לחוד את תחתית הקריירה שלהם (כל אחד צריך סרט שבגינו התפתח אצלו רצון לחתוך וורידים), אולי בגלל יחסים עם הבמאי של הפרוייקט המהביל הזה פרד וולף אולי, כמו ב"הסנדק" הוצעה להם הצעה שאי אפשר לסרב לה…

וולף עצמו תסריטאי ובמאי, כבר לא ילד הוא שותף של אדם סנדלר בכמה פרויקטים רפי שכל אחרים כמו "מגודלים" ו"מגודלים 2" והצליח לגייס לסרטים שלו הכוללים גם את "בית השפנפנות" שמות כמו אמה סטון, יו הפנר, אנה פריס, קווין ג'יימס, כריס רוק, דייויד ספייד, רוב שניידר, סטיב בושמי, אנדי סמברג וגם את סלמה הייק. הצלחה רבה הוא לא ראה בעמלו, למרות השמות המפורסמים וגם הסרט הזה מצטרף לשורה של כישלונות בכל המובנים.

עם תחושה של מחזה מצולם שהתנפח מידי המתרכז בעיקר בשני טיפוסים דוחים מנסים וולף וחברו לתסריט פיטר גולקה לעקוב אחרי הרפתקאותיהם ההזויות של שני הורים ששלחו את הבת שלהם לקולג' ומנסים להסתיר ממנה ומכל הסביבה העשירה שלהם את העובדה שפשוט אין להם סנט שחוק על הישבן. הסרט מציע מסע מכוער ומעוות אל עולם הניצול והבדיה שלהם, עולם של מעשי נוכלות ובעיקר ייאוש שלא מעמיס על דמויותיהם טיפה אחת של אמפטיה, הזדהות וחיבה כל שהיא. אם זאת איזו סאטירה על הקפיטליזם האמריקאי, היא כל כך מטושטשת ולא ברורה ולכן כהה וחסרת יכולת לפגוע במשהו. זולת הטעם הטוב של הצופים בכח.

טקסטים הזויים, סיטואציות מטומטמות, משחק מוגזם וחורים לא מובהרים בעלילה – אפילו ההמשכיות כאן פגועה בלא מעט סצנות, עושים את הפרויקט הזה לבזבוז זמן של שעתיים מהחיים, זמן יקר שיכול היה להיות מנוצל למצוות ולמעשים טובים. שומר נפשו ירחק !!!!!

"הורים תחת השפעה" – 4 מינוס בסולם אורשר  
Drunk Parents

רוצה לשתף ?