"משפחת אדמס" – ביקורת #1

"משפחת אדמס".

"משפחת אדמס".

ילדים הם קהל היעד המרכזי של "משפחת אדמס" המצויר החדש, וזו בחירה מצערת של היוצרים כי מדובר במותג שיכול להתאים לסרט לכל המשפחה (מה שהיה מגדיל את פוטנציאל הרווחים) או לסרט לקהל מבוגר בלבד.

סרט האנימציה מבוסס על קומיקס שכבר הפך לסדרת טלוויזיה מצליחה, שני סרטי קולנוע בשנות ה-90, סדרת טלוויזיה פחות מצליחה ושתי סדרות מצוירות. בזכות השם "משפחת אדמס" ולא התסריט, כנראה, הצליחו למשוך סוללה מרשימה מאוד של שחקנים, שכל סרט לא-מצויר היה שמח בהם: שרליז ת'רון ואוסקר אייזק כמורטישה וגומז, קלואי גרייס מורץ ופין וולפהרד ("דברים מוזרים") כילדיהם ונדזיי ופאגסלי, ובתפקידים קטנים יותר בט מידלר, קת'רין או'הארה ומרטין שורט.

אחרי פרולוג לטובת הילדים שלא מכירים את סוג ההומור של המשפחה, משתקעת המשפחה בביתם הידוע. פאגסלי עומד לחגוג את יום הולדתו ה-13 באירוע משפחתי חגיגי, ונדזיי נעשית סקרנית לגבי העולם מעבר לגדר האחוזה, ולרגלי הגבעה שעליו ניצב לבד הבית שלהם מקימים שכונה מגורים חדשה וצבעונית.

את השכונה החדשה מקדמת מרגו נידלר, מנחת תכנית טלוויזיה שעוסקת בשיפוץ ובשיפור בתי מגורים, שמלבד ענייני רייטינג לתכנית שלה יש לה אינטרס כלכלי בהצלחת אכלוס בתי השכונה, ועל כן מגלה התנגדות להימצאותם של בני משפחת אדמס שלא מתאימים לתדמית השמחה של המקום. במקביל, ונדזיי מתחברת עם פרקר, בתה של מרגו.

יש עוד שלושה שחקנים נוספים בצוות שעוד לא ציינתי. את הדוד פסטר מגלם ניק קרול, שמעצבן מאוד בתפקיד שלו; את מנחת הטלוויזיה מרגו, שנראית ומתנהגת מאוד כמו הדמות נטליה פיגוארה ב"כתום הוא השחור החדש" (בהנהלת בית הכלא, שאותה גילמה אליסיה ריינר), מדבבת אליסון ג'אני שעושה את זה טוב; ואלסי פישר ("כיתה ח'") כפרקר.

"משפחת אדמס".

"משפחת אדמס".

פה ושם יש מספר שורות מצחיקות שלא מעוררות את התגובה המיטבית בשל בימוי לקוי. מראה הדמויות הדקיקות אינו מזמין, ותמיד כיף לשמוע את הנעימה המעולה (כולל ואריאציות מוצלחות), אך בסופו של דבר הסרט מיועד לילדים צעירים (אך שיודעים לקרוא תרגום כי הסרט לא מוקרן בגרסה מדובבת לעברית). כמו כן, גם בסרטי אנימציה (לילדים) צריכים להפסיק עם העיוות הקולנועי של הבזק ברק בו זמנית עם הישמע הרעם. זה אולי היה דרמטי מאוד פעם אבל אפשר למצוא דרכים חדשות ומתוחכמות יותר.

משפחת אדמס (ארה"ב, 2019)
בימוי: גרג טירנןקונרד ורנון | תסריט: מאט ליברמןפמלה פטלרצ'ארלס אדמס | משחק: קלואי גרייס מורץשרליז ת'רוןאוסקר אייזקבט מידלרניק קרולאליסון ג'אניפין וולפהרד
הפצה: פורום פילם, החל מה-10.10.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?