"משפחת אדאמס" – ביקורת #2

"משפחת אדמס".

"משפחת אדמס".

גרסת האנימציה החדשה של "משפחת אדאמס" מוותרת על כל יחוד אמיתי שהיה למשפחה בעבר. אני מניח שהסיבה העיקרית לכך היא שהסרט מיועד הפעם לילדים קטנים והדמויות פשוט לא מתאימות להם.

"משפחת אדאמס" בגרסתו המצויירת החדשה מספר על הזוג הצעיר מורטישה וגומז, שבורחים בליל כלולותיהם ממקום מושבם, לאחר שתושבי העיירה מגרשים אותם. תושבי העיירה לא מוכנים שמפלצות יגורו בקרבתם. הם מגיעים אל ניו ג'רסי ושם, במקם מרוחק מבני אדם, לצד הביצה, הם מקימים את ביתם בבית חולים נטוש לחולי נפש, יחד עם לארצ' משרתם האהוב ו"זה", היד הקטועה והאהובה המלווה אותם.

שנים עוברות, הם כבר הורים לשני ילדים כשלפתע הם מגלים כי הביצה נעלמה ובמקומה קמה עיירה חדשה. את העיירה הקימה יזמית בשם מרגו שכל רצונה הוא לסיים את מכירת הבתים וקבלת התשלום בהתאם. הופעתה של משפחה מוזרה כל כך יכולה רק לחבל בכך. אין לה ברירה אלא להפעיל את כל יכולתה התחמנית על מנת לפתור את הבעיה. כמו שיכול לנחש כל מי שראה יותר מסרט אחד בחייו, לאחר ההתנגשות תגיע האידיליה והכל יסתיים בשלום.

לזכות היוצרים יש לציין שלכל אורך השנים, הגרסאות השונות של "משפחת אדאמס" סיפקו עולמות שונים ומשתנים כל הזמן. המקור בכלל הגיע מקומיקס בשם "האדמסים" שהתפרסם כשורת קומיקס פעם בשבוע. היוצר, צ'ארלס אדאמס, בנה את הסדרה על פי זכרונות הילדות שלו מניו ג'רזי.

אז אכן הם זכאים לעשות בגירסה שלהם כרצונם, אך אם כל מה שרציתם לספר הוא מעשיית ילדים על קבלת השונה, למה להשתמש במשפחת אדאמס ולשלב אותם בסיפור הדלוח הזה. היופי בדמויות של המשפחה הוא שהם לא שונים לשם שונות. הם לא מרגישים שונים כלל. הם מרגישים רגילים לחלוטין, זה העולם מסביב ששונה. מכיון שמדובר בסרט ילדים (ואין בסיפור או בהומור שום דבר שיקסום למבוגרים) הבחירה בדמויות האלה תמוהה בעיני. כיצד ילד בן 6 אמור להגיב למראה ילדה שקולעת באופן מכוון חיצים כל הזמן על הדוד שלה והוא נהנה כשהיא פוגעת בו. או שהשעון המעורר של אותה ילדה הוא גליוטינה. אין בדמויות של המשפחה את הקסם המסתורי ואת המוזרות המסקרנת הטמונה בהם. למעשה, רוב הזמן הם לא מוזרים בכלל, אלא פשוט עושים דברים מטרידים. לא כל מה שמתאים לסרטי נוער או מבוגרים, מתאים גם לסרטי ילדים.

"משפחת אדמס".

"משפחת אדמס".

למעט שני הילדים, שהם כוכבי הסרט, אין אפיון לדמויות. אלא אם כן אתם מוכנים להחשיב כאפיון דמויות את העובדה שגומז מחייך ומורטישה גבוהה ומתאפרת באמצעות אפר אותו היא לוקחת מכדי העפר של הוריה המתים. בסרט ילדים.

אם לפחות האנימציה היתה יפה, היה אפשר לתת נקודת זכות כלשהי, אבל היא כעורה ביותר. יחד עם תסריט משעמם (וכמעט בכלל לא מצחיק) וחוסר התאמה לקהל כלשהו, מדובר בסרט זניח שאין שום סיבה לצפות בו.

דירוג: ★½☆☆☆

משפחת אדאמס (ארה"ב, 2019)
בימוי: גרג טירנןקונרד ורנון | תסריט: מאט ליברמןפמלה פטלרצ'ארלס אדמס | קולות באנגלית: קלואי גרייס מורץשרליז ת'רוןאוסקר אייזק
הפצה: פורום פילם, החל מה-10.10.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?