קסם של מפלצת ביקורת סרט

Abominable Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "קסם של מפלצת":
"סרט הרפתקאות מרגש, משעשע ועם פסקול נפלא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Abominable
דיבוב קלואי בנט, אלברט צאי, טנזינג נורגיי טריינור, אדי איזרד, שרה פולסון במאי/ת וויל בצ'ר, ריצ'רד פילן  
אנימציה
ביקורת סרט לקסם של מפלצת מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"פשוט מקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט האנימציה החדש "קסם של מפלצת" הוא שיתוף פעולה ראשון בין אולפני דרימוורקס ואולפני פרל הסינים של יוניברסל, שלטעמי יניב שיתופי פעולה מוצלחים נוספים (ישנו רמז לסרט המשך בסוף הסרט). העלילה מתרחשת בסין והקהל מתוודע ללי, נערה צעירה שאביה נפטר לאחרונה. מאז מותו היא מסתגרת בתוך עצמה ואינה יוצרת קשר עם אמה וסבתה, או עם חבריה. במקום זאת, היא מעסיקה עצמה בעבודות רבות ומשונות על מנת לחסוך כסף הנועד לטיול שאביה והיא היו אמורים לעשות יחד.מפגש מקרי עם עם יטי לבן וגדול שהגיע בטעות לגג ביתה גורם ללי לפתח קשר מיוחד ללא כל מילים (מכיוון שהוא אינו מדבר). לראשונה מזו תקופה ארוכה לי מפתחת קשר כלשהו, היא מכנה את היטי בשם "אוורסט". מכיוון שרודפים אחריו אספן עשיר בשם מר בורניש והזואולוגית שלו, ד"ר זארה, היא יוצאת עם היטי למסע במטרה להחזירו לביתו. אל המסע מצטרפים חבריה, פנג חובב הכדורסל ובן דודו, ג'ין. המסע הזה מלכד את החברים יחד ואחריו דבר לא ייראה כפי שנראה לפני.
הסרט בעל עלילה די צפויה, שכבר יצא לנו לראות בעבר. מסעם של חברים עם מטרה אחת משותפת: להחזיר הביתה חבר שלא שייך לעולם הזה. נתקלנו בקו העלילתי הזה בשני סרטי פנטזיה קלאסיים: "הסיפור שאינו נגמר" (1984) ו"אי.טי– חבר מכוכב אחר" (1982). שני סרטים מוצלחים אלה היוו השראה ל"קסם של מפלצת". גם הסרט "קינג קונג" הוא רפרנס עיקרי נוסף לסרט. הסצנה בה אוורסט חטף את חברתו החדשה, לי מזכירה אחת לאחת את הסצנה בה קונג חוטף את הגיבורה אן דארואו.כמו כן, אי אפשר שלא לתהות על הדמיון לסרט "מפלצות בשלג" (2018) בהפקת האחים וורנר או "מיסטר לינק" (2019) של אולפני לייקה . שדנו כל אחד בדרכו באגדת הייטים, שכונו "ביגפוט" והאינטראקציה בינם לבין בני האדם. עם זאת ישנו שינוי בקו העלילתי בסרט הנוכחי שמתמקד בעיקר בדמויות הילדים ובדגש על הנערה לי ובקשר שלה עם "אוורסט".
התסריט אותו כתבה ג'יל קלטון ("מפלצות בע"מ") מכיל חורים עלילתיים, כמו מה קרה לאביה של לי. אבל יחד עם זאת, מדובר בסרט שובה לב עם דמויות מרגשות ועגולות. דרימוורקס כהרגלם הפליאו עם אנימציה מרהיבה של נופים ובמיוחד עם דמותו המתוקה של אוורסט, סצנות הילוך איטי משעשעות וצבעוניות רבה ומוחשית. ג'יל קלטון, שגם ביימה את הסרט, נתנה לדמויות להתפתח ולהשתנות מבחינה דרמטית, כאשר בד-בבד הסצנות משעשעות הגיעו במינון ובתזמון הנכון.הפסקול של המלחין רופרט גרגסון-וויליאמס ("וונדר וומן") מרגש לאורך הסרט. אחת הסצנות היפות בסרט היא נגינתה של לי בכינור לקול שירם של להקת קולדפליי, "Fix you". אציין כי בגרסה העברית השחקנית חנה לסלאו מדבבת את הסבתא ניי-ניי ואין ספק שהיא הייתה התאמה מושלמת לדמות ותרמה לצחוק הרם שנשמע בקהל.מה שכן הפריע הוא הפרסום הבוטה לו זכתה קוקה קולה בסרט. בתחילת מסעם, הגיבורים שטו על אנייה עם מכולות של קוקה קולה והוצגו במספר סצנות פחיות עם קולה קולה שהגיבורים שתו מהם. לצד הפרסומת לא ממש סמויה הסרט מכיל גם מסרים חינוכיים רבים. ראשית, הוא מראה שאין לשפוט אנשים לפי חזותם החיצונית, מבלי להכירם לעומק. שנית, מראה מהי חברות אמיתית ונאמנות. שלישית, מציג את הסבל הרב של האבלים על יקיריהם ואת הדרך כיצד לעזור להם. בסופו של דבר, מזמן לא התרגשתי כל כך מסרט ילדים. מדובר בסיפור מעניין, רצוף באנקדוטות מצחיקות, סצנות מרגשות ופסקול נפלא.
קסם של מפלצת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4609/12/2019 21:13:42
8/10אייקון ציון
סרט מחמם לב. אנימציה מרהיבה ובדיוק באורך הנכון.
שם: Sarahגיל: 4420/10/2019 16:44:52
9/10אייקון ציון
הגעתי לסרט עם אחיינית שלי בלי ציפיות מיוחדות וחיכתה לי ממש הפתעה לטובה. הסרט מקסים - עלילה מרגשת, האנימציה יפה והמוזיקה מושקעת. הסרט עוסק בערכים - חשיבות התא המשפחתי, חסכון למען מטרה, עמידה לצד חבר בצרה. כיף ומומלץ
שם: אסףגיל: 1919/10/2019 10:41:57
10/10אייקון ציון
אנימציה מרהיבה , הסרט עצמו מרהיב ויפה ופשוט סרט מדהים. אני חושב שזה סרט אנימציה ששווה שכולם יראו אותו פשוט סרט מדהים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט