החבר דב ביקורת סרט

Comrade Dov Movie Review

תמונת כתבבן קבסה על "החבר דב":
"סרט תיעודי מעורר רגש המעביר שיעור בפוליטיקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Comrade Dov
משחק דב חנין במאי/ת ברק הימן, אורי לוי  
תיעודי
ביקורת סרט להחבר דב מאת בן קבסה
ציון המבקר
"מעניין ורלוונטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מהו המבחן של שיר טוב? האם שיר טוב נבחן רק בחדות הרעיון או בצחות הביטוי? לי נדמה ששיר טוב נבחן קודם כל ביכולת שלו להדהד אצלנו, הקוראים, ברגעים מסוימים בחיים שלנו." משפט זה נלקח מנאומו של דב חנין שהוצג בסרט "החבר דב", והוא בהחלט יכול להתייחס גם לסרט דוקומנטרי טוב – כזה שיכול להדהד ברגעים מסוימים בחיים שלנו או להחזיר אותנו אל אירועים מהעבר. ואכן, הסרט "החבר דב" הוא סרט תיעודי טוב, שלאחר הצפייה בו אני לא אתפלא אם הוא יהדהד בראשי גם במצבים עתידיים בחיי. הסרט מגולל תיעוד מדויק ומרתק של הבמאי ברק הימן, שהוציא תחת ידו דוקו מצוין על דב חנין – חבר כנסת (לשעבר) מטעם מפלגת חד"ש, שחוקק מעל 100 חוקים וזכה בתואר אביר איכות השלטון, שעיסוקיו בין היתר (עליהם יש דגש בסרט) היו סביב חוק העלאת שכר המינימום, התנגדות לפינוי גבעת עמל והמלחמה נגד הכיבוש. בסרט ברק מתלווה לדב משך תקופה ארוכה באירועים, הפגנות ו-וועדות, בעניינים שכולנו נתקלנו בהם או שמענו עליהם בזמן כלשהו. המינונים השקולים והמדויקים בין ראיונות לבין תיעוד אירועים בסרט הם ששומרים על עניין לכל אורכו.
"החבר דב" הוא סרט תיעודי שמעורר רגש, טוב או רע. סרט מלמד ומעורר השראה – שאינה קשורה לתפיסה או לעמדה כזו או אחרת, אלא לכך שלא צריך להרים ידיים, והכי חשוב – לרדוף ולפעול להגשמת השאיפות והייעוד שלך, ולהילחם לשם כך. לצד זה, הסרט מלמד היטב שיש השלכות לבחירה בחיים הציבוריים, על העבודה הקשה והבלתי פוסקת שחולשת ומשתלטת על חייו של העוסק במלאכה, או לפחות כפי שעולה בסרט – על חייו של דב חנין. למי שלא בקיא בעולם הפוליטיקה, הסרט ילמד מבלי לשעמם מושגים כלליים והבנה רוחבית בתחום, ויסייע להבין מה קורה שם בכנסת, כיצד זה קורה, ומה תפקידם של הנציגים להם אנו מעניקים את קולנו ביום הבוחר. אי אפשר להכריע באופן חד משמעי אם הסרט מושך ימינה או שמאלה וניכרת השתדלות לשמור על ניטרליות תוך הצגת דעות ותגובות של הצד השני, אך מטבע הדברים, בשל היותו של דב חנין פוליטיקאי מהמשאל המובהק - ח"כ יהודי (לשעבר) מטעם מפלגת חד"ש, האג'נדה שהוא מוביל ותפיסת עולמו באות לידי ביטוי באופן ברור באירועים ובראיונות, כשברקע אירועים טעונים ורגישים שמצדיקים את טיעוניו.
בקטע מסוים בסרט מאזין דב לשיר "The dark side of the moon" של Pink Floyd , וזה משתלב באופן טבעי עם רוח הסרט, שמציג איך הוא נלחם לשפוך את האור שהוא מאמין בו על העולם, דבק במטרותיו ופועל להגשמתן ללא פחד. בחירה מדויקת זו, בין שאר הניואנסים המדויקים בסרט, הופכים אותו לנעים ונינוח מצד אחד אך קיצוני ומעורר רגש מצד שני, והופכים אותו רלוונטי לכל צופה תהא עמדתו אשר תהא.
החבר דב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסיגיל: 5712/12/2019 09:32:55
7/10אייקון ציון
הבעייה הגדולה ביותר של הסרט היא שהוא נעשה על ידי מעריץ. וכאשר גרופי עושה סרט על פוליטיקאי, תקבל תמונה די פלקטית, אוהדת, ובהגדרה - חלקית. אין ספק שכך דב חנין היה רוצה לראות את עצמו, ואין ספק שהוא אפילו היה רוצה לראות יותר מהטוב הזה. אבל, כצופה באולם, לא קיבלתי תמונה שלמה, או אפילו בעלת עומק כלשהו, של החבר דב. דב חנין ללא ספק היה חבר כנסת מוצלח ומשקיע. אין ספק גם שהוא אידאולוג גדול, שמאמין בדרכו, והולך בה. אבל הסרט לא חשף שום דבר שלא ידענו עליו קודם, ולא חידש כלום למי שקרא את הערך על דב חנין בוויקיפדיה (בוויקיפדיה יש יותר מידע). הסרט גם לא עימת את חנין עם נקודות החולשה שלו. למשל, אין בסרט טיפת ספק, או הרהור על צדקת הדרך. לא רק בשאלות הגדולות (למשל, השאלה הפלסטינית או הכניסה לכנסת על גבי קולות הערבים או סיבת הפרישה האמיתית מהכנסת), אבל גם לא בשאלות הקטנות (גבעת עמל, מגבות ערד, אום חיראן). האם דב חנין הוא באמת רק אידאולוג, או שמא גם קצת פוליטיקאי? בקיצור, פלקט חביב מאד, אבל בכל זאת, פלקט.
שם: תומר רפאליגיל: 1625/11/2019 07:32:53
8/10אייקון ציון
סרט סבבה לגמרי, מעניין ומחיק ומראה לנו את אישיותו של דב חנין ולמה הוא אופטימי ואהוב כל הזמן, אהבתי את השיחה בסוף הסרט
שם: איילתגיל: 6312/10/2019 19:41:03
9/10אייקון ציון
סרט דוקו מצוייןעל איש ציבור שהוא דוגמא ומופת לאחרים.מתמקד רק בכמה נושאים בהם דב חנין מעורב בצורה מרגשת,איכפתית,מכבדת.המסר העיקרי הוא לקחת ממנו דוגמא וכתושבי המדינה להיות מעורבים כל הזמן כשרואים עוולות.להביע את דעתנו ולפעול,לא להיות פסיביים ולהגיד זה לא נוגע לי,אלא לדעת שיש סיכוי ואפילו במעט להשפיע ולשנות את המציאות.
קישורים
חץ החבר דב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט