ביקורות סרטים

יום גשום בניו יורק

גטסבי ואשלי הם זוג צעיר ומאוהב שמאוד אוהבים קולנוע ותרבות בכללי. הם נוסעים לסוף שבוע בניו יורק בשביל לראות נופים, לטייל ולראיין במאי מבוקש בשביל עיתון הקולג' שלהם, אך הכול משתבש כאשר מתחיל לרדת גשם. אז איך כול זה ייגמר?

וודי אלן תופס מקום גבוה ברשימת הבמאים האהובים עלי. ההומור הנוירוטי השנון שלו, הניימדרופינג שמוכיח על אהבה עצומה לקולנוע ותרבות איכותית והשחקנים המשובחים שהוא נוהג לעבוד איתם בכול סרט עושים לי את זה כול פעם מחדש. כך שכשהגיע למסכים סרטו החדש ישר הלכתי לראות.

גטסבי (השחקן העולה טימוטי שאלמה) ואשלי (השחקנית העולה אל פאנינג, אחותה של) הם זוג צעיר ומאוהב שמאוד אוהבים קולנוע ותרבות בכללי. הם נוסעים לסוף שבוע בניו יורק בשביל לראות נופים, לטייל ולראיין במאי מבוקש בשביל עיתון הקולג' שלהם, אך הכול משתבש כאשר מתחיל לרדת גשם, אשלי נסחפת בצורה רומנטית אחרי הבמאי ופמלייתו וגטסבי מאבד את עצמו בעיקר ניו יורק. איך כול זה ייגמר?

'יום גשום בניו יורק', אגיד זאת כבר עכשיו, הוא ממש לא אחד מסרטיו הטובים של אלן. הוא אומנם מתחיל ממש טוב, בצורה שהעלתה אצלי חיוך גדול אפילו, אבל בשלב האמצע-סוף הוא נוטה להסתובב סביב הזנב של עצמו ולהיות מעט רפפטיבי. בנוסף, העיסוק של הסרט במערכות יחסים בין אנשים בני 40-35 לבין נערים בגיל 21 מעורר בעיקר אי נוחות בימינו מאשר צחוק.

אבל חוץ מזה מדובר בסרט חביב למדי. שאלמה ופאנינג ממש חמודים בתור זוג מאוהב ואוהב ניימדרופינג של אומני קולנוע ואמנות פלסטית, סלינה גומז גונבת את ההצגה בתפקיד משנה ממזרי וכיפי, ההומור רוב הזמן קלע למטרה ומצליח להצחיק והסרט מצליח להעביר 92 דקות בהנאה.

אם נגמרו הכרטיסים ל'ג'וקר' ואתם אוהבים הומור וודי אלן-י או זריקת שמות אקראית של במאים, יש אלטרנטיבה כרגע בקולנוע. אבל מלבד זאת אפשר בהחלט לחכות שהסרט יגיע לצפייה ביתית. נתראה בוודי אלן של שנה הבאה!

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים