הסיפור של טראוטמן ביקורת סרט

Trautmann Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הסיפור של טראוטמן":
"המציאות עולה על כל דמיון"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Trautmann
משחק דיוויד קרוס, פרייה מאוור, ג'ון הנשו במאי/ת מרקוס ה. רוזנמולר  
דרמה
ביקורת סרט להסיפור של טראוטמן מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש וקלישאתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סיפורו של ברט טראוטמן, שהפך משבוי מלחמה נאצי באנגליה לשחקן המצטיין בליגה האנגלית לכדורגל, נדמה מופרך כל כך שקשה להאמין שהוא אכן קרה. הסיפור על השוער המצטיין שמשנוא הבריטים הפך ליקירם ובמשחק גמר הגביע הגן על השער של קבוצתו עם צוואר שבור הפך כבר מזמן לאגדה. היה זה מתבקש שסיפורו של השוער האגדי ייהפך לסרט.העלילה אכן מתחקה אחרי חייו של טראוטמן מהרגע שהוא נופל בשבי הבריטי, מגיע למחנה השבויים ואז בהיותו במחנה מתחיל לשחק כדורגל עבור הקבוצה המקומית. כשהוא עולה לליגה של הגדולים מתעוררים כל השדים (הצפויים יש לומר). אוהדי מנצ'סטר סיטי מוחים על כך שבשורות הקבוצה עומד לשחק אויב האומה - גרמני ועוד אחד שקיבל את אות צלב הברזל על הצטיינות בלחימה.
לצערנו הפוליטיקה מתערבבת לה לא אחת בספורט. הסרט "טהורה לעד" מציג את מחאת אוהדי בית"ר ירושלים לאחר שראש הקבוצה ארקדי גידאמאק מחליט לצרף לקבוצה שני שחקנים מוסלמים. גם סיפורו של אוסי ארדילס כוכב קבוצת טוטנהאם חולף בראש הצופה - ארדילס נאלץ להימלט מאנגליה כשפרצה מלחמת פוקלנד והוא - שחקן מצטיין וכוכב גביע העולם - הפך באחת לאיש השנוא בממלכה."הסיפור של טראוטמן" נדמה כמנסה יותר לתאר את חייו של הגיבור ונמנע מלהיכנס לדיוקן מעמיק של היריב שהפך לחבר לקבוצה. תיאור הרומן בין טראוטמן לבין בתו של מנהל קבוצת הכדורגל שגילה אותו כתוב ומבוים באופן צפוי וקיטשי. העלילה הרומנטית דומה יותר לסרט טלוויזיה נוסח ערוץ הולמרק.
בניסיון אולי כן להעמיק ולומר משהו על עולמו המורכב של השוער חוזר הסרט שוב ושוב לסצנה שבה מעורב (או שלא) טראוטמן כחייל גרמני בהריגתו של ילד קטן - מעשה שמייסר את גיבור הסרט. הפלאשבקים הללו מעצבנים ומיותרים ואינם מוסיפים דבר לעלילה. עדיפים בהרבה קטעי הכדורגל המרגשים המבוימים היטב, במיוחד של אותו משחק גמר גביע מפורסם שבו סופית הופך טראוטמן לגיבור האומה הבריטית לדורותיה.בסופו של דבר מדובר בסרט חביב ומחמם לב, גם אם לא עמוק במיוחד, שיכול לספק הנאה לחובבי סיפורים יוצאי דופן ולאוהבי ספורט באשר הם. אם ייקח הצופה איתו מהסרט גם כמה תובנות על הומניות וקבלת האחר והשונה – מה טוב.
הסיפור של טראוטמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5006/08/2022 09:49:49
7/10אייקון ציון
נוסחתי וצפוי ועדיין שווה צפייה. רחוק מלהיות מלהיב וגם היה רצוי לקצר את האורך בכעשרים דקות, אבל יש כאן סיפור מעניין, שמסתבר שקרה במציאות. הזווית היהודית גם מקבלת ביטוי והשאלה האם צריך לסלוח על פשעים נוראיים, צפה ועולה. בחלק האחרון הקארמה מגיעה עם אמירה משלה. מי שאוהב כדורגל יזכה לנופך נוסף.ציון 7.5.
שם: לילוגיל: 6405/12/2019 10:10:33
10/10אייקון ציון
סרט נהדר שיש בו הכל,מזמן לא נהנתי כל כך מסרט
שם: הדסגיל: 4822/11/2019 10:56:24
10/10אייקון ציון
סרט נפלא ממש. חוויית צפייה מרגשת וכובשת. אחד הטובים ביותר שראיתי מזה זמן רב. למי שאוהב ומעריך קולנוע איכותי ומהנה - מומלץ לא להחמיץ. התסריטאים עשו התאמות קלות של העלילה והיא לא נאמנה ב 100 אחוז לביוגרפיה של טראוטמן, אבל בעיני במקרה זה זו בחירה נבונה שתורמת לבניית הסיפור ולעוצמת הקשר הרגשי בין הדמויות. סרט מושלם, וזאת מפי בעלת סטנדרטים גבוהים במיוחד (:
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט