שליחות קטלנית: גורל אפל ביקורת סרט

Terminator: Dark Fate Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שליחות קטלנית: גורל אפל":
"התעללות בשני סרטים קלאסיים והרס מורשתם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Terminator: Dark Fate
משחק ארנולד שוורצנגר, לינדה המילטון, מקנזי דיוויס, נטליה רייס במאי/ת טים מילר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשליחות קטלנית: גורל אפל מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שליחות פוליטית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בהוליווד פשוט לא יודעים מתי להפסיק. נראה ששלושת הכישלונות האחרונים של סרטי ההמשך לשני הסרטים הקלאסיים שג'יימס קמרון ביים ב-1984 וב1991 בסדרת סרטי "שליחות קטלנית" לא ממש מפחידים את אולפני פוקס, פאראמונט ודיסני שנתקעו עם המוצר הזה. לינדה המילטון, כוכבת שני הסרטים הראשונים, הוחזרה, עלילות שלושת הסרטים הקודמים נמחקו כאילו הם כלל לא נוצרו בעבר. טים מילר, שביים בהצלחה את "דדפול", הובא לביים את הסרט השישי במספר אבל כנראה שגם הוא גילה, שאת מפיקי הסרט לא מעניין ההומור הפרוע של גיבור הקומיקס שאיננו יכול למות, אלא בעיקר המון רצינות תהומית, ביקורת פוליטית עכשווית וסצנות פעולה בומבסטיות, חלקן אפקטיביות וחלקן מגוחכות להפליא.ג'יימס קמרון שעסוק בימים אלו בבימוי סרטי ההמשך ל"אוואטר", הלהיט שובר הקופות שלו שהתחיל את כל המהומה על לא דבר בענייני התלת מימד, נתן את ברכתו להפקת הסרט השישי במספר. לינדה המילטון נכנעה גם היא למכבש הלחצים. השחקנית שלא השתתפה בשום פרויקט קולנועי משמעותי בשנים האחרונות חוזרת לגלם את דמותה של שרה קונור שרק הפכה לקשוחה, מרירה ומבוגרת יותר. המילטון, שלא עברה תחת ידיהם של אנשי תעשיית היופי, התבגרה בצורה מרשימה וקווי הגיל תורמים רבות לדמותה של קונור.
עלילת הסרט השישי היא המשך ישיר לסרט השני במספר משנת 1991, אז מי שלא ראה את שני הסרטים הראשונים מומלץ מאוד לצפות בהם רק בשביל הרקע. דאני רמוס חיה חיים פשוטים במקסיקו סיטי עם אחיה ואביה. נראה שכולם מחבבים אותה, האנשים ברחוב ובעבודה. היא גם מגלה שמכונה עומדת להחליף את אחיה במפעל המקומי והיא יוצאת למאבק נגד ההחלטה.לפני שהיא מספיקה לעורר מהומה, היא נקלעת למאבק כוחות אלים בין שני הנציגים מהעתיד - מחסל מסוג חדש וקטלני במיוחד מול לוחמת אנושית אך משודרגת טכנולוגית שהגיעה כדי להגן עליה. את הרובוט הרצחני מגלם גבריאל לונה שתפקידו להיראות טוב ולהטיל אימה. לעומתו את הלוחמת האנושית המשודרגת מגלמת הקנדית מקנזי דיוויס ("ואז הגיעה טלי", והסדרה Halt and Catch Fire) בתפקיד שלא עושה עם השחקנית הנפלאה והמוערכת הזאת חסד.
גרייס מהעתיד ושרה מהעבר שתיהן ילחמו יחדיו וגם אחת בשנייה כדי להציל את חייה של דאני שעתיד האנושות תלוי בהישרדותה. את המקסיקנית החביבה מגלמת השחקנית הקולומביאנית העולה נטליה רייס שתפקידיה התמקדו בעיקר בשלל סדרות טלוויזיה מקומיות וגם עבור Netflix, אך היא עדיין לא עשתה שום תפקיד משמעותי בקולנוע. כצפוי גם בסרט זה השחקנית הצעירה לא מפגינה נוכחות קולנועית כריזמטית. קצת קשה להאמין לה שהיא זאת שתציל את האנושות מהכחדה. רייס נבלעת בין שחקנים מנוסים ממנה שיודעים לעשות עם הקצת שניתן להם קצת יותר. לעומתם היא מפגינה משחק אמוציונלי עם שלל הבעות פנים מוגזמות המתאימות לתכניות הטלוויזיה הלטיניות מהן היא מגיעה.למרות שלוש נשים חזקות בתפקידים הראשיים, מפיקי הסרט ויוצריו לא יוותרו על הגבר הלבן מפעם כדי שיציל המצב, ולשם כך הובא ארנולד שוורצנגר. על אף שהושמד לא פעם ולא פעמיים, הוא חוזר בפעם השישית כרובוט שעבר תיקון ואחרי עשורים של חרטה על מעשה שלא אחשוף כאן (אבל אתם יכולים לנחש מה הוא עשה ועל מה הוא מתחרט, אם מדובר בהמשך ישיר לסרט השני ואין חשיבות לשלושת הסרטים שנוצרו אחריו). שוורצנגר חוזר לגלם את המחסל מסוג T-800 שעבר לגור בחווה מבודדת עם בת זוג מקסיקנית אותה הציל מבעל אלים וגידל איתה את בנה כאילו היה בנו. כן, המחסל התביית, גידל זקן אפור והפך לעקרת בית. הוא חיכה לרגע בו יצטרך לחזור להילחם, אבל הפעם לטובת האנושות. שוורצנגר עושה את תפקידו ביעילות המרבית.לטובת הסרט אפשר לציין את אורכו - 128 דקות - כלומר לא מדובר בסרט ארוך מדי בז'אנר סרט הפעולה וההמשכונים מסוג זה שנמשכים כשלוש שעות. יש בסרט מספר סצנות פעולה אפקטיביות ראויות במיוחד בפתיחתו במפעל ובמרדף האפקטיבי בכביש הראשי. אחת מסצנות השיא המתרחשת בתוך מטוס תובלה מתרסק היא לא רק מיושנת, אלא גם מהמגוחכות שנראו על הבד מזה שנים רבות. גם הפלאשבקים לעבר והקפיצות לעתיד לא תורמים לתוצאה הסופית כי הם פשוט עשויים רע. הסצנה בה דמויות מרכזיות נפגשות לראשונה בעתיד הזכירה לי סדרת ילדים ולא סרט "שליחות קטלנית". הרגעים הלכאורה רגשיים כמו גסיסות של דמויות מרכזיות לא תורמים גם כן. המסרים הפוליטיים בגרוש ופוליטיקת הזהויות משתלטים לחלוטין על מה שלשמו הגענו לראות על גבי המסך הגדול - וזה סרט "שליחות קטלנית". אפשר לסכם שהתקינות הפוליטית חיסלה את המחסל.
שליחות קטלנית: גורל אפל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוזמרין משולםגיל: 4031/07/2023 15:44:24
10/10אייקון ציון
סרט פשוט מושלם! אקשן לכל אורך הדרך, אפקטים מרהיבים ועלילה מותחת.
שם: איציק גורגיל: 4605/02/2020 22:29:49
9/10אייקון ציון
סרט אקשן מעולה עם אפקטים מטורפים! מדהים לראות את שוורצנגר בתפקיד הטרמינטור ואת לינדה המילטון בתפקיד שרה קונור כאשר הם בסביבות גיל השבעים.. לא ברור לי הציון הנמוך באתרים השונים.
שם: איתיגיל: 5028/11/2019 08:20:27
6/10אייקון ציון
לחובבי הז''אנר וגם הם יראו מיחזור ללא חידושים מיוחדים. האפקטים החזותיים יפים, אבל העלילה די צפוייה מראש.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט