שתף קטע נבחר

"מתיר עגונות": תעשה לאביב אלוש את מה ש"איש חשוב מאוד" עשתה ליהודה לוי

שיתוף הפעולה החדש בין יוסי מדמוני, דוד אופק ותמר קיי, מציג את אלוש בתפקיד רב שמאתר סרבני גט, בניסיון לשחרר את נשותיהם העגונות. הנושא המורכב מקבל טיפול כל כך יפה, עדין ורגיש, שאפילו ממסד הרבנות המושמץ נראה אנושי לרגע

את השבוע האחרון, שכולו חגיגה של יצירה מקורית בכאן 11, חותמת הדרמה "מתיר עגונות" שעלתה אמש (ד', 22:15), שיתוף פעולה מוצלח של יוסי מדמוני, דוד אופק ותמר קיי. הרב יוסף מוראד (אביב אלוש) הוא רב חרדי צעיר ממוצא עיראקי, שעובד בתפקיד החלומות שלו ברבנות – מאתר סרבני גט ומשכנע אותם לשחרר את הנשים העגונות שלהם לחופשי מנישואים לא מאושרים. את התפקיד הזה סידר לו אבא של אשתו, הרב אהרון שפירא (נתן דטנר), אב בית הדין הרבני. במקביל לסיפורי הנשים העגונות שמתחלפות אחת לזמן מה, מתהווה ציר העלילה המרכזי – היחסים בין הרב יוסף לאשתו, חנה. הזוג הצעיר מנסה כבר ארבע שנים להביא ילדים לעולם אבל נכשל מסיבה עלומה כלשהיא. הרב יוסף, שהתפקיד שלו ברבנות כולל עבודת בילוש, לא יכול להתעלם מסימני התראה שונים גם בביתו שלו, ובהדרגה מתחיל לבלוש אחרי אשתו.

 

 

  

מתיר עגונות (צילום: ורד אדיר, באדיבות כאן)
מתוך "מתיר עגונות"(צילום: ורד אדיר, באדיבות כאן)


הכל יפה ב"מתיר עגונות". מהפתיח המהפנט, דרך הפסקול המקורי של אסף תלמודי (במיוחד החצוצרות של ספי ציזלינג), הצילום וכמובן העלילה עצמה. החל מ"בת ים-ניו יורק" ועד "להרוג את סבתא", מאז ומעולם הצטיינה הזוגיות של מדמוני ואופק ביצירת מארגים משפחתיים מורכבים ומרובי דמויות מצד אחד, ומצד שני טבעיים, לא מאומצים ובעיקר נטולי קלישאות. בשזירה עדינה הם מצליחים לייצר תמונת מצב אנושית שאין בה טובים או רעים, שחור או לבן. כולם מעורבבים ומעוררים הזדהות בדרכם. אפילו ממסד מושמץ כמו הרבנות מוציא את הצד ההומאני כשהוא מנסה לסייע לעגונות ככל יכולתו. גם הרקע של מדמוני, שהגיע מבית חרדי, מן הסתם סייע לו בכתיבה.

 

עוד ביקורות טלוויזיה:

 

למרבה ההפתעה הנעימה, במהלך עדין, כמעט בלתי מורגש, "מתיר עגונות" הופכת מדרמה לדרמת מתח, כשהרב יוסף מנסה לפענח מה מסתירה ממנו אשתו שתחייה. וככה, בלי מוזיקה בוולטז' גבוה ודרוך או צילום תזזיתי, הצופה מוצא את עצמו רתום לעלילה מסקרנת ומחכה לפתרון. הדובדבן הוא הקאסט, שבהינתן תסריט עשיר ורגיש מגיש את הסדרה למשתמש הקצה מבלי לגרוע מהפוטנציאל של הדמויות. במיוחד אביב אלוש שהתפקיד הזה יעשה לו אולי את מה שעשתה "איש חשוב מאוד" ליהודה לוי. "מתיר עגונות" היא מוצר שמתאים לכאן 11 כמו כפפה ליד, ו-12 הפרקים שלה יחליקו לכם בגרון וגם ישאירו טעם של עוד.

 

מתוך
הופכת מדרמה לדרמת מתח. "מתיר עגונות"(צילום: ורד אדיר)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ורד אדיר
אביב אלוש ב"מתיר עגונות"
צילום: ורד אדיר
לאתר ההטבות
מומלצים