לשבור את הקרח 2 ביקורת סרט

Frozen 2 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לשבור את הקרח 2":
"תמות בוגרות ומעניינות עומדות מאחורי סרט נטול קסם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Frozen 2
דיבוב קריסטן בל, ג'וש גאד, אידינה מנזל במאי/ת כריס בלאק, ג'ניפר לי  
אנימציה
ביקורת סרט ללשבור את הקרח 2 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בוגר ובעייתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע49.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סבים אכלו בוסר ושיני נכדות תקהינה. צמד האחיות אנה ואלזה חוזרות אל המסך הגדול עם סרט המשך ללהיט שובר הקופות משנת 2013, "לשבור את הקרח" או באנגלית "Frozen", הסרט שזכה בשני פרסי אוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר ולשיר הנושא. הוא גם היה לסרט האנימציה המצליח בכל הזמנים. הסרט הראשון הצליח להפתיע אפילו את אולפני דיסני עצמם, שלא דמיינו שהמוצר המקסים יהיה להיט היסטרי שישבור קופות בכל רחבי העולם, אבל הערבוב המדויק של הסגנון הקלאסי עם הומור מודע לעצמו המותאם למאה ה-21 מאת התסריטאית המוכשרת ג'ניפר לי ("ראלף ההורס") וסגנון הבימוי הקלאסי של כריס באק ("טרזן") יצרו יחד סרט מוזיקלי סוחף ומרגש שיש בו קסם אמיתי.לאור ההצלחה העצומה היה ברור שזה עניין של זמן עד שנראה סרט המשך יוצא אל הפועל, ובאולפני דיסני עבדו במשך שש שנים על סרט ההמשך "לשבור את הקרח 2". התוצאה היא סרט בעל תמות בוגרות שאולי קהל היעד לא יבין אבל ההורים שלהם בהחלט כן. אתחיל עם מה שחיובי בסרט. הפעם, מלבד העצמה נשית, נוספים גם רבדים חברתיים, פוליטיים והיסטוריים. הסרט הזה, באופן נועז למדי לסרט לכל המשפחה לתקופת חג המולד, לוקח אחריות על רצח העם שקיימו המתיישבים הלבנים בילידים האינדיאנים. הסב של אנה ואלזה רק התחזה לאדם טוב. מסתבר שהוא היה רוצח אכזרי שחשש מהזר והשונה ודאג רק לתושבים הלבנים של העיר שבה הוא שלט ולא ממש היה אכפת לו מהתושבים המקוריים שהתגוררו ביערות הסמוכים. מטרתו היתה בניית סכר שימנע שיטפון בעיר הצבעונית שלו והתושבים המקוריים לא ממש באו לו בטוב.
נועזת גם הבחירה התסריטאית בסרט אנימציה המיועד לכל המשפחה לא ליצור דמות רעה שמולה גיבורות הסרט מתמודדות, אלא ליצור קונפליקט פסיכולוגי פנימי עמוק ורציני שאיתו הגיבורות מתמודדות. לגרום לעבר להשפיע על דרכי ההתנהלות של הגיבורות ולבחון איך האופי הכל כך שונה שלהן יעמוד בלחצים השונים. אין ספק שיש כאן מהלך בוגר וחשוב במיוחד שמעמיק את ההכרות עם הדמויות. אפילו אולף, דמותו של איש השלג, זוכה לקבל ממדים רגשיים עמוקים יותר, לצד סצנות משעשעות במיוחד.המהלך התסריטאי הזה מתאפשר בזכות דמותה של המלכה איידונה (בדיבובה של אוון רייצ'ל ווד) אמם של אנה ואלזה. מסתבר שהיא גיבורה רבת תושייה ובעצם הצילה את אביהם בילדותו וכך הם הכירו. קריסטן בל ואידינה מנזל חוזרות לגלם בהתאמה את אנה הדעתנית האופטימית ומלאת האנרגיות ואלזה היותר מפוקחת, רצינית שתמיד מלווה אותה תחושה של חשש תמידי מפני מה שעתיד להתרחש. ככה זה כשאת בעלת כוחות שלאחרים אין. עוד מדבבת מפתיעה וייחודית היא כוכבת הפופ הנורבגית אורורה, שמגלמת קול ייחודי מהעבר. בחירה קצת בעייתית היא בדיבוב של השחקנית הנפלאה מרת'ה פלימפטון, הלבנה המגלמת את מנהיגת שבט הילידים. כנראה המלהקים וצוות היוצרים לא ממש למדו מהמסרים של הסרט אותו הם יצרו.
מבחינת האפקטים והאנימציה אפשר לציין שהיוצרים התעלו על עצמם. הסצנה שבה אלזה נאבקת בגלים ומאלפת סוס עשוי מים מרשימה ביותר. בכלל, האנימציה מרהיבה במיוחד. על אף שבאופן מפתיע מדובר בסרט רציני למדי, יש בו גם הבלחות קומיות נפלאות במיוחד בעיקר בזכות דמותו של אולף, איש השלג התמים בדיבובו המושלם של ג'וש גאד. יש גם ניסיונות הצעת החתונה של קריסטוף לאנה וגם בלדת אייטיז דביקה ומשעשעת במיוחד בדיבובו החביב של ג'ונתן גרוף.באופן מפתיע עם כל ההשקעה בערך המוסף הפוליטי, ההשקעה באנימציית ה CGI המרהיבה ובשבירת מוסכמות עלילתיות, התוצאה פחות מוצלחת מהסרט הראשון. אם בסרט הראשון "Let it go" הפך ללהיט ענק כשהשיר מהסרט עצמו זכה כבר למעל ל-677 מיליון צפיות רק בעמוד הרשמי של דיסני, השירים בסרט החדש נשכחים ברגע היציאה מהאולם. אם בסרט הראשון הקצב של הסרט היה סוחף, בסרט החדש הקצב מרגיש איטי וזאת למרות שלל האירועים, החשיפות, הטראומות, ההפתעות, הבדיחות והאפקטים.איכשהו הקסם של הסרט הראשון התפוגג כאילו היה שלג דאשתקד. "לשבור את הקרח 2" יהיה להיט גדול, אבל קשה לי להאמין שהוא יצליח לשחזר את ההישגים של הסרט הראשון ששבר שיאים והרוויח מעל מיליארד דולר בכל רחבי העולם. הסיבה היא שהתוצאה פשוט רחוקה מלהיות מלהיבה ואיכשהו גם כוחות העל של אלזה לא מצליחים להציל את הסרט הלא מסעיר הזה.
לשבור את הקרח 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שניגיל: 3717/01/2020 16:55:56
5/10אייקון ציון
כחובבת סרטי אנימציה ומצויירים - לשבור את הקרח 1 הוא הטופ של הזאנר הזה. הכי טוב בקטגוריית האנימציה, ומקביל למולאן בקטגוריה המצויירת. שלמות. ולמה להשתפך ככה על הסרט הראשון בביקורת לשני? כי הסרט השני הוא פשוט סתם. האנימציה מרהיבה כתמיד. אבל העלילה קלושה ממש. ממש. הסרט הפך לסוג של מחזמר - כל כמה דקות שיר. ומילא אם כולם היו טובים או תורמים. השיר של קריסטוף למשל - פשוט גרוע. גם כל קו העלילה המטופש של לקריסטוףנשברהלבבגללאנה פשוט גרוע. והקשקוש של - למים יש זיכרון - שמשום מה חזרו עליו כמה וכמה פעמים - בחיייייייאת דיסני. אפילו הסוף סתמי וצפוי - ומה בכלל טוב כל כך ביער שלם שהופך לקרח? רק כי יש שמיים מעליו? במילה אחת? פחות.
שם: ענבריגיל: 2509/01/2020 11:55:49
10/10אייקון ציון
האנימציה מטורפת! העלילה אפלה ומרתקת. יש הרבה קטעי שירה. ילדים קטנים זקוקים לתיווך חלק מהקטעים שכן העלילה מתאימה לגילם של הילדים שראו את הסרט הראשון והתבגרו. מתאים לכל המשפחה. *ראיתי את הסרט באנגלית, כך שאיני יודעת מה איכות הדיבוב.
שם: אלוןגיל: 3407/01/2020 15:52:07
6/10אייקון ציון
אין לי יותר מדי מה לספר, סרט חביב. כמו הרבה מאוד סרטי אנימציה/אקשן/מד"ב מודרניים - עלילה רצה מהר, הרבה קווי עלילה מקבילים, יותר השקעה ויזואלית פחות השקעה בדמויות. הרגשתי את זה גם בצעצוע של סיפור 4. בסך הכל אני מאמין שהילדים ייהנו, ההורים לא יסבלו, השירים חביבים בהחלט. 6 מתוך 10.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט