בשורות טובות ביקורת סרט

The Art of Waiting Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בשורות טובות":
"ארז תדמור ממשיך לפצח את סוד הישראליות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Art of Waiting
משחק רועי אסף, נלי תגר, שמיל בן ארי, אוולין הגואל, אלי גורשטיין, רמי הויברגר במאי/ת ארז תדמור  
ישראלי
ביקורת סרט לבשורות טובות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אמין ומשכנע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ארז תדמור הוא אחד הבמאים הפעילים ביותר בקולנוע הישראלי. במקרה שלו הכמות לא פוגמת באיכות – להיפך. מה שמרתק אצל תדמור זו יכולתו בכל סרט לספר סיפור אמין המלווה בתסריט נבון שחושף פינה של ישראליות. סרטיו מציגים את הישראלי המוצע ללא כחל ושרק. יש לו את היכולת כבמאי לגרום לצופים לחוש שמדובר באנשים אמיתיים שמספרים לצופה את סיפורם האישי .בין אם מדובר באנשי הפריפריה החיים ברמלה וסובלים מעודף משקל ב"סיפור גדול", בשוטר הנלחם על המוסר שלו בבית חולים מול פצועים והוריהם לאחר פיגוע בחיפה ב"ארץ פצועה" או במאבקי כוחות של ועד עובדים קשוח מול הנהלת נמל אשדוד ב"נמל בית" - תדמור תמיד יודע איך להביא לצופה פיסה של ארץ ישראל האמיתית - לא זו הנשקפת משלטי החוצות או המופיעה בתכניות אירוח וריאליטי למיניהן.
לפני שנתיים ביים תדמור את הסרט הקצר זוכה פרס אופיר, "נפילות", על זוג צעיר המנסה להביא ילד לעולם. תדמור, שבעצמו ניסה במשך כמה שנים יחד עם אשתו להביא ילדים, הביא למסך את כל הכאב הקומיות והאבסורד בחברה המקדשת את הפריון ושבה אם אין לך ילדים אתה הופך מיד למוקצה ולאחר האולטימטיבי.בעקבות הצלחת "נפילות", החליט תדמור להרחיב את היריעה והתוצאה היא "בשורות טובות", סרטו החדש והנפלא שמספר את סיפורם של לירן (נלי תגר הנהדרת) ולירן (רועי אסף המוכשר שאף כתב את התסריט עם תדמור). השניים מנסים נואשות להביא ילד לעולם ולא כל כך מצליחים, ובינתיים גובר הלחץ המשפחתי להביא את הצאצא המיוחל, דבר שגורם לבני הזוג להפוך ליותר ויותר מוטרדים והקשר ביניהם מאיים להיפרם.
ב"נפילות" גילמה לירון בן שלוש את זוגתו של רועי אסף שמשחזר את תפקידו. נלי תגר, שכבר ב"אפס ביחסי אנוש" בלטה ביכולתה הקומית, מצליחה להעביר בצורה מרירה-מתוקה את דמותה המבולבלת משהו של טלי שלאט לאט נחנקת בסיטואצי. אני כצופה מאמין לה וכואב את כאבה. רועי אסף, שניחן ביכולות דרמטיות אדירות, מפליא בתפקידו כסוכן נדל"ן תזזיתי שלא מבין איך חייו סטו ממסלולם וזוכה למטר של הצקות וטענות מצד הוריו המלחיצים, בגילומם הנהדר של אוולין הגואל ושמיל בן ארי.על פניו,"בשורות טובות" (שכולם מייחלים להן ללא הפסקה), הינו קומדיה ומספר סצנות אכן משעשעות ביותר, אולם מתחת לפני השטח מבצבצת אותה מציאות כפייתית שדורסת כל דבר בדרכה ודורשת שבני ישראל יולידו ילדים, והרבה. כשצפיתי בסרט נזכרתי בשירו של חנוך לוין בביצועו של שלמה בר ולהקתו 'הברירה הטבעית', "ילדים זה שמחה" (שהיום משמש כפרסומת לאבקת כביסה) שהינו שיר מחאה הקובל על מצוות הפרו ורבו שכולם מחויבים לקיים ובאדיקות. כמובן שהגרסה של ריטה, מחקה את המסר הסאטירי החריף והקהל הרגיל בטוח שמדובר בשיר לעידוד ילודה.הקולנוע הישראלי מרבה לעסוק בתא המשפחתי, אולם נדמה שתדמור הולך בסרטו צעד אחד אחורה וחוקר את היווצרותו של אותו תא. בכך הוא ממשיך לחשוף בפני הצופה עוד טפח במציאות חיינו, והחשיפה מעניינת מתמיד.
בשורות טובות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5002/07/2022 16:28:22
6/10אייקון ציון
סקס מכאני תרתי משמע.מרגיש כמו תבשיל שלא מתובל בצורה נכונה ומדויקת.תחושה של חוסר אותנטיות.נושא כאוב שמעסיק זוגות רבים ובכלל נשים וגברים שרוצים להפוך להורים, והדרך בה הוא מונגש לא מצליחה לגעת. זה קשור גם לרמת המשחק שהיא בינונית. קצת מצחיק פה ושם אבל בעיקר מאכזב.ציון 6.5.
שם: אריאל ליבנהגיל: 2922/04/2020 11:05:49
7/10אייקון ציון
הסרט עוסק בזוג שלא מצליח להביא ילדים באופן טבעי ואז הם מתחילים לנסות טיפולי פוריות. בסרט המשפחות די נכנסות לתוך הסיפור ויוצרות אי נעימות לזוג. מצד אחד יש משפחה אשכנזית עם הרבה נכדים ומצד שני משפחה ספרדית בלי נכדים ועם ילד אחד נשוי, ועוד אחד עם בן זוג. יש פה נסיון לשבור סטיגמות וזה די נחמד. היה יפה לראות את הסצנה עם הילדים והכלב שבמאחורי הקלעים הם אמרו שבשיעור ראשון בבית ספר לבימוי אומרים שעדיף להימנע מילדים וחיות ובכל זאת הם עושים את זה ביחד. העבודה ביומיום די מכבידה על שניהם וגורמת לבאלגן בין הצדדים. הסאונד של הסכו"ם בזמן אחת הארוחות לא היה מסוכרן בצורה טובה וזה נמשך המון זמן יחסית. הסרט לא סתם מוגבל לצפייה מגיל מסוים ויש בו הרבה סצנות מיניות. משחק טוב של רוב השחקנים ונלי תגר פשוט מעולה. משהו בסרט לא זרם לי מספיק וזה נתקע מדי פעם ולפעמים חזר על עצמו.הסוף הגיע משום מקום וזה די לא בסדר שהם מריצים קדימה את כל הפואנטה של הסרט. זה מאוד בעייתי לברוח מהדבר שבו מתעסקת הדמות הראשית במשך כל הסרט, כי סרט שלם הוא עוסק בזה,ובסוף זה עובר בדממה? סרט נחמד אבל לא משהו שהיה מעבר לזה.
שם: לי יניניגיל: 6110/04/2020 10:29:06
9/10אייקון ציון
דרמה אנושית, מבוססת על חוויה אישית של הבמאי ארז תדמור, המגוללת תהליך טיפולי פוריות של זוג בשנות השלושים לחייהם. נילי תגר ורועי אסף מגלמים זוג עירוני ממוצע פלוס כלב. הוא סוכן נדל"ן והיא עובדת במשרד. כל חלומם הוא ילד משותף אלא מה? שבבדיקות מתגלה שאיכות הזרע של לירן אינה תנועתית ואיכותה ירודה. את המחיר על כך משלמת טלי שנאלצת לחוות טיפולי פוריות והזרקות הורמונים. האהבה בין בני הזוג נמוגה כלא הייתה והסקס הופך להיות מכני ללא רגש. ההליך הרפואי מתואר היטב בסרט בסצנות מרגשות, ומי שמייעץ להם במשחק נפלא הוא הרופא שמגולם ע"י אלי גורשטיין. הדיאלוגים בסרט מוחשיים לרבות צילומי הסקס הנועזים שלא נפוצים בסרטים הישראלים. הכול יחד וכל אחד לחוד מעניקים תחושת אמינות. בן-הזוג (לירן) מגולם על ידי אסף רועי במשחק מצוין. מה שחשוב ללירן בעיקר הוא העיסוק שלו בתמ"א 38. הטלפונים הבלתי פוסקים מעניינים אותו יותר, ממה שאשתו חווה בתהליך שאמור להיות משותף. לירן מגלם מאצ''ו גברי-ישראלי, מקדם פרויקט תמ"א וכל הזמן רוצה להוכיח את עצמו. רוצו לצפות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט