מי אתה חושב שאני? ביקורת סרט

Celle que vous croyez Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מי אתה חושב שאני?":
"דרמה רומנטית עם תסריט מקורי וחכם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Celle que vous croyez
משחק ז'ולייט בינוש, ניקול גרסיה, פרנסואה סיוויל במאי/ת סאפי נבו  
דרמה
ביקורת סרט למי אתה חושב שאני? מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שנון ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע91.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די5.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעידן הווירטואלי בו אנו חיים מצד אחד הרבה יותר קל ליצור מערכת יחסים עם אנשים זרים שקודם לכן מעולם לא היינו מעזים לפנות אליהם, אולם מצד שני הריחוק של האפליקציות והאתרים השונים גורם לתחושת בדידות על אף השפע הרב. התסריט המתוחכם של הבמאי סאפי נבו וז'ולי פייה לקח את הנושא הרלוונטי והעניק לו טוויסט מעניין בדרמה רומנטית שחורגת ממגבלות הז'אנר.העלילה עוקבת אחר קלייר (ז'ולייט בינוש), אישה בת 50 שבעלה עזב אותה למען צעירה ממנה. היא מתחילה קשר עם מאהב צעיר בשם לודו ומחליטה לפתוח פרופיל פייסבוק של צעירה בת 25 כדי לרגל אחריו. אלכס (פרנסואה סיוויל), חברו הצלם של לודו, מתאהב בפרופיל הפיקטיבי וקלייר מתחילה בקשר וירטואלי איתו מבלי לגלות לו את זהותה האמיתית. העניינים כמובן מסתבכים כשהוא דורש פעם אחר פעם להיפגש עמה.
"מי אתה חושב שאני?", המבוסס על ספרה של קאמי לורנס, אמנם עוסק בנושאים חשובים כמו פחד מזקנה, הערצת הנעורים ואידאל היופי והאופן בו ההחלטות שלנו יכולות לקחת אותנו למסלולים שונים בתכלית בחיים, אך עושה זאת בהומור ובחן ומצליח להפתיע ולהותיר את הצופה עם הרהורים בסיומו. ז'ולייט בינוש ("הפצוע האנגלי", "שלושת הצבעים: כחול") זוהרת בתפקיד של קלייר, שרק רוצה לחוות אהבה מחדש ומפחדת מאיבוד כוח המשיכה שלה על גברים בשל התבגרותה ומלהינטש שנית, כפי שקרה לה עם בעלה. לצדה פרנסואה סיויל חינני במיוחד כאלכס שמתאהב מעל לראש באידיאל של בחורה שאינו מכיר באמת.
הבמאי נבו משכיל לקחת את הסרט לכיוונים בלתי צפויים ולאפשרויות שונות ומסקרנות לגבי הסופים האפשריים שלו (בדומה ל"דלתות מסתובבות") והתסריט מצליח להתל בצופה בכל פעם שחשב כי פענח אותו עד תומו ולהתחמק מקלישאות תסריטאיות מקובלות. זהו סרט שנון ומשעשע עם תסריט מקורי וכדאי לצפות בו.
מי אתה חושב שאני? - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4909/07/2021 16:50:08
8/10אייקון ציון
התחלה שגרתית שמובילה בהמשך להתפתחויות מפתיעות. נופך של מיסתורין שמרגישים אותו תוך כדי הצפייה , מהווה תוסף משמעותי לאיכותו של הסרט. קלייר היא גרושה בת 50, אמא לשני בנים ואשת אקדמיה. היא מתיישבת על כורסת המטופל ומספרת את סיפורה לפסיכולוגית חמורת הסבר שאיתה היא נפגשת.הסיפור הולך ככה : לאחר שמאהבה הצעיר נוטש אותה ונעלם, היא פותחת פרופיל מזוייף בפייסבוק כדי לעקוב אחרי החבר ששמו אלכס ובאמצעותו לאתר את האקס.בפועל,קלייר ואלכס מתחילים להתקרב. הם מתכתבים, משוחחים בטלפון ובונים יחסים רומנטיים מרחוק מבלי שנפגשו. אלכס שחושב שקלייר היא צעירה בת 24 , מפתח כפיה אובססיה.יש מספר טוויסטים בהמשך. בסופו של דבר לשקרים יש מחירים. גם למשקר וגם לזה שמשקרים לו. אין ספק שיש כאן ביקורת נוקבת על הרשתות החברתיות. אנחנו בורחים, מתחבאים, יוצרים עולם שרחוק מן המציאות. בפלטפורמה הזו אנחנו מאבדים את עצמנו וחיים בעולם וירטואלי ,שגורם לנו לחיות בפחד וחרדות מתמידים מתוך מחשבות של מה חושבים עלינו. המסרים החשובים מועברים בצורה חדה בסרט טוב מאוד.
שם: לי יניניגיל: 6116/04/2020 11:10:21
9/10אייקון ציון
הסרט הוקרן בפסטיבל חיפה ב-2019 ומבוסס עפ"י ספרו של קאמי לורנס. הוא עוסק במהפכת התקשורת והטכנולוגיה לרבות ההשלכות. התסריט חכם, מעורר מחשבות רבות על העולם הווירטואלי ועד כמה העולם הזה יכול להיות לא אמיתי. הסרט נע במגוון ז''אנרים: רומן, מתח ופסיכולוגיה ואוסף לקרבו מנעד רגשות רוחבי. למרות שהסרט עוסק בעולם הטכנולוגי יש בו הרבה מעבר לכך. זה סיפורה של אישה בגיל חמישים, גרושה פלוס שני ילדים שבעלה עזב אותה לטובת אישה צעירה ממנה. מאידך גיסא, יש את החלום של כל אחת מאתנו להישאר צעירה, חיונית ולא שקופה בפני החברה. לראייה באחת הסצנות הבמאי נותן הדגש לכך, וזה קורה כאשר אלכס ניצב מולה בתחנת הרכבת והוא לא רואה אותה. למה? כי היא מבוגרת, וזה לא קלייר בת ה-24 שאיתה הוא מתכתב בפייסבוק. קלייר אנטונס מגולמת על זו''לייט בינוש. היא אישה כבת חמישים, מרצה לספרות באוניברסיטה ומפלרטטת עם אלכס, המגולם על ידי פרנסואה סיוויל באמצעות הפייסבוק. קלייר מתחילה עם אלכס בשיחות וירטואליות, ושולחת לו תמונת פרופיל של בחורה צעירה שנראית כבת 24. ככל שהשיחות התקדמו היא טווה לעצמה דמות חדשה. ביקורת מורחבת בפוסטים שבאתר זה.
שם: איילתגיל: 6302/01/2020 20:33:29
8/10אייקון ציון
סרט מרתק,משונה,משחק מעולה של ג׳ולייט בינוש,עם סיפור שמאוד מכעיס,זועק לאמפתיה מצד הצופה ואז משנה כיוון,מתעתע ומבלבל.באמצעים שרק קולנוע יכול לעשות,הסיפור יכול להיות מסופר אחרת!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
דוג מן Dogman 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט