סקין ביקורת סרט

Skin Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "סקין":
"לופת את הצופה בעוצמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Skin
משחק ג'יימי בל, דניאל מקדונלד, ורה פרמיגה במאי/ת גיא נתיב  
דרמה
ביקורת סרט לסקין מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מרשים וחזק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השנה האחרונה הייתה הטובה בקריירה של הבמאי הישראלי גיא נתיב. הוא הפך לבמאי הישראלי השני שזוכה באוסקר (על סרטו הקצר "Skin"), השיק בפסטיבלי הקולנוע של טורונטו וברלין את סרטו הארוך באותו שם שזכה לביקורות חיוביות, החל לעבוד על סרט אמריקאי חדש בשם "הרמוניה" המבוסס על סיפורו של סבתו ניצולת השואה שהצטרפה לכת ואפילו חגג את הולדת בתו הבכורה. נתיב, שהחל את דרכו בסרטים ישראליים מוערכים כ"מבול" ו"זרים", הצטרף השנה לליגה של הגדולים וסרטו "סקין" שיצא כעת בישראל מוכיח גם למה הוא שייך לשם וכי האוסקר לא היה הישג מקרי.כמו סרטו הקצר, גם "סקין" הארוך מתרחש בעולמם של הניאו נאצים, אולם אם הסרט הקצר היה משל אלים עם טוויסט אפל, הארוך הוא יותר מחקר דמות הבודק האם יש אפשרות למחילה ול'חזרה בתשובה' למי שהיה במקום האפל מכל. במובן מסוים, כפי שאמר נתיב בראיון לאתר, הסרטים גם משלימים זה את זה - הקצר מלמד על אדם שלומד גזענות מהי על העור שלו והארוך הוא על גזען שמתחיל להסיר מהעור שלו את הרוע, האכזריות והשנאה.
העלילה עוקבת אחר ביירון, צעיר ניאו נאצי (ג'יימי בל, "בילי אליוט") עטור קעקועים המכסים את כל גופו ופניו. מגיל צעיר הוא אומץ לתוך משפחה המקדמת את עליונות הגזע הלבן ומבצעת יחד עם חברים נוספים בארגון פשעי שנאה כנגד מיעוטים. היכרות שלו עם אם חד הורית לשלוש בנות (דניאל מקדונלד) גורמת לו לרצות לעשות שינוי בחייו ולצאת ממעגל האלימות, אולם הוא מגלה שחברי הארגון לא יתנו לו לעזוב בקלות, ושגם לו עצמו יהיה קשה להשתחרר מהאלימות שהוטמעה בו מגיל צעיר.ג'יימי בל מציג טרנספורמציה מרשימה במיוחד, הן פיזית והן נפשית, בדמותו של ביירון הנקרע בין העולמות. בל, שפרץ לעולם כילד הרקדן בסרט הפולחן "בילי אליוט" ומאז כיכב בעיקר בתפקידי משנה ובדרמות רומנטיות, מבצע בסרט את תפקידו הטוב בקריירה ומשלב בין האפלה אליה נגררת דמותו מצעירותה לבין הצד הרגיש והחומל שבביירון שרוצה לברוח מן העולם בו הוא כלוא. נתיב מסתייע גם בצוות של שחקני משנה מוצלחים בהם דניאל מקדולנד הזכורה מסרט ההיפ-הופ "פאטי קייקס" וורה פרמיגה ("תלוי באוויר").
נתיב מבצע את המעבר מישראל לארה"ב בהצלחה מרובה ומעניק מבט בלתי מתפשר אל נבכי התנועות הגזעניות הנמצאת בשוליים, אך מעזות יותר לצאת אל המרחב הציבורי ולהפגין את שנאתם בגלוי בעידן טראמפ והמנהיגים הפופוליסטיים המנצלים את הלאומנות ככלי להדחקת ולהטלת האשמה על הבעיות החברתיות והכלכליות. הוא מיטיב לתאר כיצד תנועות אלו תופסות צעירים בודדים משולי החברה, מאמצות אותם לחיקן כמשפחה אלטרנטיבית ומחדירות להם את רעל הגזענות עד שקשה עד בלתי אפשרי להשתחרר ממנו. הסרט לופת את הצופה מתחילתו ועד סופו ולא מרפה בסדרת סצנות המראות כיצד השנאה העיוורת לאחר מוציאה את הרע ביותר מאנשים, אך כיצד כוחה של האהבה והחיפוש העצמי אחר הטוב מעניק לגיבור אפשרות לגאולה, שהדרך אליה תהיה קשה ועקובה מדם. זהו סרט מרשים וחזק ביותר, משוחק היטב וערוך בצורה מדויקת, שיכול להזניק את הקריירה של נתיב ומהווה המשך ראוי לסרטו הקצר והמצוין.
סקין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4929/01/2021 09:56:20
7/10אייקון ציון
בעיות בקצב אבל הסך הכל בסדר. לצד רגעים טובים ומעניינים יש רגעים מיותרים ומשעממים. סיפורו האמיתי של ביראון ווידנר, פעיל באירגון ניאו נאצי בארה"ב. לאחר שלקח חלק בפעילות אלימה נגד שחורים, הוא מכיר אישה מעוטת יכולת, אם חד הורים ל 3 בנות ומתאהב בה. הקשר איתה ועם הבנות משפיע עליו וגורם לו לסלידה מדרכם של חבריו, והוא מתחיל תהליך של חציית הקווים. בסיועו של גבר שחור מאירגון שפועל לחשוף פעילים גזענים ולעזור בשיקומם ולצד ה FBI, הוא מאפשר חדירה לתוך האירגון האלים בתמורה להבטחת לחיים חדשים. אבל ,כל התהליך הזה כרוך בסיכון שלו ושל משפחתו החדשה. הסיפור מרתק וחשוב להכיר אותו, אבל יש תחושה במהלך הצפייה של רגל על דוושת הגז לצד רגל על דוושת הבלם. ציון 7.5.
שם: ליליגיל: 4003/11/2019 08:00:33
8/10אייקון ציון
סקין שזכה באוסקר היה מופלא!!! סקין הנוכחי ארוך , לא פשוט לצפייה , קצת מבולבל אבל עם מסר חזק על שליטה על האחר. לא מתאים מתחת לגיל 18 ... כי צריך לדבר על המסרים והתמונות שהסרט מראה
שם: איתיגיל: 5002/11/2019 11:56:32
6/10אייקון ציון
סרט חזק ומרשים - לא קל לצפייה, המציג פן מדאיג, שרבים מתעלמים ממנו, בחברה האמריקאית. עם זאת, הסרט מעט ארוך מדי ולא נוגע בשורשי הבעיה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט