$
קולנוע וטלוויזיה

בשלה לקשר: "גברת פלטשר" זו סדרה מצוינת

הסדרה החדשה של HBO מצטרפת לגל סדרות שעוסקות בנשים בעשור השישי לחייהן, עם הפתעות בעלילה ומשחק טוב

רותה קופפר 07:5028.10.19

כמה מעודד שנשים בשנות ה־50 שלהן הן כבר לא טאבו טלוויזיוני שאין להזכיר או להראות, בטח שלא באופן מיני או רומנטי. אולי צריך להודות לאינטרנט ושלל אתרי הפורנו שלו, כמו המילפיות, שגיבורת הסדרה החדשה “גברת פלטשר” פיתחה התמכרות קלה אליהם, על כך שהדלת החדשה הזאת נפתחה. אולי המקום שסוף סוף קיבלו נובע מסיבות יותר טובות, כמו ריבוי הפלטפורמות הטלוויזיוניות וההבנה שלא רק אנשים בגיל מסוים, במעמד מסוים, במראה מסוים, מעניינים את הצופים. כי “גברת פלטשר” לא לבד, היא נהדרת ומצטרפת לסדרות טובות על נשים לא מאוד צעירות כמו “דברים טובים” עם פמלה אדלון, “שקרים גדולים קטנים” ו”חמישים” הישראלית. הן כולן חלק מגל גדול, ולא מגל חום (זה מתבקש, אבל זהו, מבטיחה, לא יהיו עוד משחקי מילים כאלה בהמשך).

 

קתרין האן כגברת פלטשר. התמכרות קלה לאתרי פורנו קתרין האן כגברת פלטשר. התמכרות קלה לאתרי פורנו צילום: YES

 

הסדרה החדשה הזאת של HBO (הוט, יס וסלקום טי-וי), שעלתה אתמול, מבוססת על ספרו של טום פרוטה, שכתב גם את “הנותרים”, שעל פיה התבססה הסדרה המבריקה באותו שם ובאותו ערוץ.

 

בנה בן ה־18 של גברת איב פלטשר עוזב לקולג’, וגברת פלטשר, גרושה שאולי לא החליפה את שמה כי הוא סימל את הקשר שלה לבנה, נשארה לבד בקן המרוקן. הסדרה, בת שבעה פרקים, שאת כולם ביימו במאיות בהן ניקול הולופסנר (“דיברנו מספיק”), עוקבת אחר פלטשר — שאותה מגלמת קתרין האן המצוינת, הזכורה לטוב מסדרות מעולות אחרות כ”טרנספרנט” ו”איי לאב דיק” — שמתחילה לעשות שינויים בחיים שלה. היא כבר לא מסתפקת בעבודה במרכז לקשיש שהיא עובדת בו. במיוחד שהעבודה הזאת כוללת מטלות מעיקות כמו לספר לבן של אחד הזקנים כי אביו, שנהיה דמנטי, מאונן בציבור (אגב, אוננות היא מוטיב בולט בסדרה, וגם בסדרות אחרות כמו “פה גדול” לדוגמה).

 

איב נרשמת לקורס לכתיבה יוצרת ושם פוגשת חבורה של אנשים שנהפכים לחברים שלה. בין התלמידים בקורס נמצא גם בחור צעיר ששמו ג’וליאן, שהיה קורבן להתעללויות של בנה, והוא מפתח יחס חם במיוחד אל איב. הבן, ברנדן (ג’קסון וייט, גם הוא טוב בתפקידו), היה מהבחורים המקובלים בשכבה בתיכון, ספורטאי חתיך, שלא ידע להתנהג יפה לבנות סביבו וגם לבנים, גם לא ממש לאמו. המעבר לקולג’ מעמת גם אותו עם מציאות חדשה וזרה, שהוא לא מבין את הכללים שלה: פתאום הוא לא נחשב לכוכב, אפילו קצת להפך, ונדרש ממנו לעשות שינוי והתאמות.

 

שני גיבורי הסדרה - האם והבן - מתפתחים במקביל למקומות אחרים. הם יוצאים למסע התבגרות, מתמודדים עם משברים, כל אחד בגיל מעבר משלו. ברור שהדרכים הנפרדות יצטלבו בהמשך, אבל מאחר שאין שום דבר צפוי בסדרה הזאת, לא ברור עד כמה המפגש הזה יהיה נפיץ.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x