שתף קטע נבחר

"הנוכלות": להתפנק מול הפסיכוזה של מירי פסקל

שני הפרקים הראשונים של הסדרה החדשה של אילן פלד ויעל פוליאקוב הם כמו בדיחה פנימית קשה להבנה, אבל החל מהפרק השלישי - הקסם חוזר בכל הכוח

16 שנים עברו מאז ירדה "אחד העם 1", זכותה תגן עלינו, והסתלקה לה לעולם שכולו סדרות קאלט. נצח במובנים טלוויזיוניים, ועדיין אפשר לראות אותם מדי פעם, שרועים בצידי הדרכים וממלמלים לעצמם "שתהיה לך שבת טובה, אהובה!", "אתה מתחיל איתי?" ו"מה'כפת לי??". אלו הגרופיז של "אחד העם 1" שמחכים לתחיית המתים או לטלפון מאילן פלד, משהו שיחזיר להם את המתוק מתוק ההוא. וכן, הייתה "אחד העם 101" בדרך, ולא, זה לא היה זה. אז עכשיו איש המסתורין פלד ויעל פוליאקוב, הג'ינג'ר והפרד של הקאלט הישראלי, האלכס והאנסקי של הקאצ' פרייזס, מחזירים את מירי פסקל ואחותה תקווה בסדרה חדשה, "הנוכלות", ששלושת הפרקים הראשונים שלה עלו אמש (שבת, 20:45) ב-yesCOMEDY.

 

 

לא שזה כל כך משנה, העלילה נמצאת די למטה בסדר העדיפויות בכל מה שקשור בפרויקטים של פלד ופוליאקוב, אבל הנה, קחו: בסוג של הומאז' ל"האחים בלוז" משתחררת תקווה מהכלא אחרי חמש שנות ריצוי. במקביל, מירי פסקל שירדה מנכסיה כדי להגן משפטית על אחותה, מחלטרת כמופיענית במועדון עם הפרלמנט הנשי שלה ומגדלת את הבן שלה, רובי. לרובי יש גידול נדיר – זנב. כדי לממן את הניתוח המורכב שיציל אותו מהזנב מירי צריכה לארגן חבילה יפה של כסף. אחרי כמה עיכובים היא ותקווה, און א מישן פרום גאד, מאחדות את הלהקה ויוצאות למרדף אחרי הג'ובות.

 

הנוכלות ()
הקסם חוזר. "הנוכלות"
 

אולי זה לא מקרה ש-yes בחרה לספתח את העונה עם שלושה מתוך עשרת הפרקים של הסדרה. הפרויקטים של פלד ופוליאקוב (הקטעים ב"מה נסגר" וב"ארץ נהדרת", למשל) לא השאירו מקום לספק – היוצרים שלהם נהנו וללא ספק הצחיקו את עצמם. הבעיה בשני הפרקים הראשונים של "הנוכלות" היא שספק אם הם הצחיקו עוד מישהו חוץ מאת מי שיצר אותם. חוויית הצפייה בשני הפרקים האלה מאכזבת כמו צפייה בבדיחה פנימית מדי, שלצופה לא נותר אלא להביט בה מבחוץ ולתהות אם הוא מפספס משהו או שהיא פשוט לא מצחיקה.

 

הנוכלות אילן פלד יעל פוליאקוב yes לוח שידורים (צילום: ורד אדיר)
להתפנק עם צלחת עוגיות עבאדי(צילום: ורד אדיר)

אלא שבפרק השלישי הקערה מתהפכת – מהרגע שהנרטיבים הנפרדים של שתי האחיות נפגשים והן שוב ביחד, הקסם קורה. הפער בין שני הפרקים הראשונים לשלישי הוא כל כך גדול שסביר להניח שאם תצפו בהם ברצף תגיעו לשלישי עם ג'ט לג. למרבה המזל גם בפרקים שמגיעים אחריו (למבקרים נשלחו חמישה פרקים) אפשר כבר לצאת מהמקלט – כוח פלד חוזר לביטוי מלא של הפסיכוזה שלו. אנחנו, הדור שידע את "אחד העם 1" בזמן אמת כבר זקנים ושבעים, אבל השם עדי – משהו מהקסם ההוא חוזר, כמו גם אילנית (ענת מגן שבו) ויהודית (יהודית אוחיון) שלא סתם חוזרת אלא התגברה על האילמות. ואי אפשר בלי לציין את ליהוקי ההברקה של הדמויות האחרות, בעיקר אפי בן ישראל בתפקיד אפי ותום פטרובר בתפקיד מנו, המאהב של מירי פסקל, שמשתלבים מקסים בתמונה הכללית. שבו לכם עם צלחת עוגיות עבאדי וקצח ותתפנקו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים