פרסומת

רמי - ילד של אף אחד ביקורת סרט

Remi sans famille Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "רמי - ילד של אף אחד":
"דניאל אוטיי נהדר בתפקיד ויטאליס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Remi sans famille
משחק דניאל אוטיי, מלום פקן, וירז'יני לדוויין, ג'ונתן זכאי, ז'אק פרן במאי/ת אנטואן בלוסייה  
ילדים
ביקורת סרט לרמי - ילד של אף אחד מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מלודרמה מבדרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר הסופר הצרפתי הקטור מאלו כתב את "באין משפחה" במאה ה-19 הוא העניק לילדים ונוער הרפתקה מהסוג שהם מחפשים: מלאה בחשש, עצבות ושמחה. מדובר במלודרמה עתירת היפוכי-עלילה בלתי סבירים שמאפייני הדמויות בה מוחלטים ודיכוטומיים: הטובים תמימים ורחומים עד אין קץ, והרעים אכזריים ומשלמים על חטאיהם. במהלך השנים, הספר שהוגדר כסוחט דמעות, זכה לעיבודים בקולנוע ובטלוויזיה, ואפילו כסדרת אנימציה יפנית. תוך שמירה על המסגרת העלילתית המקורית, הבמאי אנטואן בלוסייר מתחקה אחר סגנונם של וולט דיסני וסטיבן ספילברג, ובוחר להציג עלילה טראגית מבעד למשקפיים תמימות וילדותיות. הוא מעניק חיים חדשים לספר, כשהוא יוצר בו תחושה קסומה וקרקסית המעוררת נוסטלגיה. לעומת הספר, הסרט קליל ותמציתי: עלילת הספר נמשכת לאורך ארבע שנים, בעוד עלילת הסרט מצטמצמת לשנה אחת בלבד.גיבור העלילה הוא רמי, ילד בן עשר שגר בכפר עם אימו וחברתו הפרה. חייו אומללים, אך הוא אופטימי מטבעו. יום אחד, רמי נאלץ להשאיר את ילדותו מאחור ומופקד בידי ויטאליס, לוליין מוחצן. כשהם משוטטים בצרפת עם מופע חיות ושירה, רמי מגלה את הצד החיובי בחייו החדשים ואת עצמו, תוך התמודדות עם הפתעות. ויטאליס מסוגל להבחין בכישרון של הילד ומאפשר לו לבטא את עצמו ולהגיע להישגים. בתסריט לעיתים רבות ניכרים חוסר פוקוס וסטיות לעלילות משנה חסרות כל השלכה על הגיבורים. עם זאת, מבחינה טכנית הסרט נהדר וניכרת בו השקעה רבה שנועדה להכניס את הצופים לעולם הפנטזיה: העיצוב הנוסטלגי, התאורה המוגזמת, התפאורה והתלבושות האותנטיות, כולם כאילו נלקחו מתוך ציור אימפרסיוניסטי. המספר רואה את זיכרונות הילדות דרך פילטרים צבעונים כדי ליצור לצופים נקודת מבט של ילד הרואה את העולם כענק.
הצופים נעים בין אחוזות אנגליות לנופים ציוריים של כפרים צרפתיים יפהפיים, המעניקים ממד קסום למציאות. ההתרחשויות בלונדון הוויקטוריאנית והמסתורית נוצרו בסגנון סרטי הארי פוטר או שרלוק הולמס. המוזיקה המקורית של רומרי לורנס מתאימה את עצמה לכל רגע בעלילה ונעה בין אווירה של אגדה למציאות, אך לורנס מגזים כשהוא עושה שימוש יתר במוזיקה מרגשת.דניאל אוטיי מגלם את ויטאליס בתפקיד מבריק ומשכנע של דמות לבבית ומלאת אנרגיה. יחסי השותפות שהוא מפתח עם רמי, המגולם ע"י מלום פקן, מצליחים לשחרר את הסרט מתחושת האומללות. למרות שתפקידו לא חורג מקלישאת המנטור הכריזמטי, הוא מצליח להעניק לדמות מתיקות וחום שגורמות לו להיות אהוד בקרב הצופים. זו למעשה הדמות המעניינת ביותר בסרט: כשאנחנו פוגשים את ויטאליס לראשונה בדמותו המסתורית שיושבת בקצה הפונדק האפל, כוונותיו של הגבר נראות מסחריות גרידא כלפי הילד רמי, אך למעשה, ויטאליס יהיה המורה, האב והחבר שלרמי לא היה מעולם.
הדמות של רמי הצעיר היא שטוחה. הוא עובר הרבה חוויות מטלטלות שאפשר להסתכל עליהן מהצד ולהתרגש, אבל קשה להתחבר אליו ולהבין מה הוא עצמו מרגיש. הוא אסיר תודה מדי על כל פיסת אהבה שמעניקים לו, מבין מדי, ומוכשר מדי. הוא לא מספיק סוער או מרדן. הסרט יבדר בעיקר את הצופים שמתעניינים פחות בהתפתחות דמות הגיבור ויותר בהרפתקה צבעונית עם חיות חמודות. החופש הגדול ביותר שהבמאי לקח לעצמו זה יצירת הקול המלאכי של הילד הזמיר, שבספר שימש כנגן נבל ושחקן קומי. המספר בסרט, ז'אק פרין, נותן לרמי ממד נוסף כשהוא מגלם אותו כמבוגר שמתבונן על חייו מרחוק. הקריינות שלו ערנית ומכסה על כל מה שיכול היה להיות זמן מת.הקצב של הסרט מהיר יחסית וסצנות הפעולה והדרמה מתחלפות באופן תדיר. הבמאי נמנע מלהציג סצנות באור הטבעי שלהן או את הסבל של אותה תקופה ולא מעוניין בנטורליזם. הוא מציג את העולם כמופלא ומלא בפיתולים קצביים. הסרט מכיל לא מעט רגעים מרגשים: כגון הרגע בו רמי ניצב בפני צומת דרכים בה הוא צריך לבחור בין חיים ודאיים ובטוחים לחיים הרפתקניים ומסוכנים שיכולים לאפשר לו להגשים את עצמו. מדובר בסיפור ברוח התקווה והמשפחתיות של חג המולד, שלא מתאמץ להסתיר את המניפולציה הגסה שלו כלפי רגשות הצופים ומשתמש גם בחיות מתוקות לטובת העניין.למרות תחושת ההפרזה, קשה לצפות בסרט מבלי שתזלוג דמעה מהעין, כזו שנסחטה במיומנות. נטייתו של הסרט להישען על המלודרמה עשויה לאבד צופים שמעדיפים להתמודד עם רגשות בדרכים עדינות יותר. הסרט יחסית קל דעת וכמעט שמסתייג לחלוטין מביקורת חברתית, אך זה לא יפריע לאף משפחה ליהנות ממנו. הוא מתאים לילדים לפני גיל ההתבגרות, בדומה לגיבור, ולמבוגרים שמחפשים חוויה צבעונית ולא מתוחכמת. סרט מסוג הסרטים שמאוד נהנים מהם, אך לא זוכרים בדיוק מה קרה בהם. אזהרה להורים: בסרט יש סצנה של התקפת זאבים העלולה להפחיד ילדים קטנים מדי.
רמי - ילד של אף אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4707/09/2020 14:26:36
9/10אייקון ציון
סרט מקסים ומרגש בסגנון של פעם. יש קטעים שנראים כמו גלויות. התרגשתי עד דמעות ויצאתי עם חשק לקרוא את הספר. מומלץ!
שם: איירגיל: 2922/12/2019 15:55:04
10/10אייקון ציון
לקחתי את אחיינית שלי לקולנוע והלכנו לראות את הסרט. לא הכרנו את הסיפור מלפני, וואו הסרט עשוי ממש טוב. כבר לא עושים היום סרטים כאלו אפילו ישבתי שם במתח והתרגשתי יחד איתה. ממליצה לקחת את האחיינים או הילדים לחוויה משותפת
שם: Yaelגיל: 4919/12/2019 15:59:41
10/10אייקון ציון
סרט מצוין! ראיתי לפני שבועיים בטרום בסינמטק ת"א עם שני ילדי 13+8 וכולנו התרגשנו יחד, התאהבנו בסיפור ובילד רמי.. איזה כיף שיש עוד סרטים כאלו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט