פצצה ביקורת סרט

Bombshell Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פצצה":
"השחקניות מסחררות, התסריט מושחז אבל זה לא מספק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bombshell
משחק שרליז ת'רון, ניקול קידמן, ג'ון לית'גו, מרגו רובי במאי/ת ג'יי רואץ'  
דרמה
ביקורת סרט לפצצה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חשוב וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שרליז ת'רון היא שחקנית שלא עושה חצי עבודה. גם כמפיקה היא פרפקציוניסטית. חברת ההפקה אנאפורנה, הנמצאת בימים אלו על סף פשיטת רגל, הודיעה שבועיים לפני תחילת ההפקה שהיא נאלצת לבטל את תמיכתה הכספית בפרויקט של ת'רון. היו לה שעות ספורות כדי להשיג מימון חדש להפקת הסרט בכיכובה. הפרויקט שגרם לה לעבור טרנספורמציה ולהפוך למייגן קלי, מגישת חדשות ועיתונאית בכירה ברשת פוקס, כנראה אחת מנשות התקשורות השנויות במחלוקת וגם אחת השנואות בארה"ב, עלה לה במחיר כבד. כדי לאמץ את קול הטנור העמוק של קלי, היא התאמנה עם מאמן ווקאלי ובסופו של דבר ת'רון איבדה את קולה במשך שלושה שבועות. אמנית האיפור זוכת פרס האוסקר קאזו הירו הרכיבה לה תותבות על הפנים, שגרמו לה להיראות דומה למייגן קלי והמראה החדש עודד ספקולציות לגבי ניתוח אף כושל. ת'רון נתנה את כל כולה לפרויקט הזה והיא הצליחה להפיק סרט חשוב, סוחף ומבדר.זאת לא הטרנספורמציה הראשונה של ת'רון. התפקיד שזיכה אותה באוסקר היה של הרוצחת הסדרתית איילין וורנוס בסרט "מונסטר". ת'רון מזוהה עם תפקידים של נשים חזקות כמו פיוריוסה הבלתי נשכחת ב"מקס הזועם: כביש הזעם" או הפעילה החברתית ג'וסי ג'יימס בסרט "ארץ קרה" שסיפק לה מועמדות שנייה לאוסקר. אני מאמין שסרטה החדש "פצצה" יספק לה מועמדות שלישית במספר. היא כבר מועמדת לפרס גלובוס הזהב וגם לפרס גילדת השחקנים בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר וזכתה במספר פרסים על תפקיד זה. ת'רון מגלמת בהצלחה את שועלת החדשות השנויה במחלוקת, שדעותיה הימניות תומכות, גם אם לא בפומבי, בעליונות לבנה ושרק בשנה שעברה התבטאה באופן גזעני ובעקבות כך פוטרה מערוץ NBC. קלי היא לא רק גזענית, רפובליקנית ושמרנית, היא גם פמיניסטית. היא לא ממש אהבה את אופן הדיבור של טראמפ על נשים, וכאשר היא שאלה אותו על כך היא הפכה למקור להתקפות שוביניסטיות של המועמד לנשיאות שבעקבותיהן היא ומשפחתה זכו לאיומים על חייהם.
זהו רק הטריגר שעתיד להפוך את קלי, כתבת החדשות הבכירה ביותר ברשת פוקס ניוז, למוקד סערה פנימית גדולה הרבה יותר. הסערה האמיתית מתחילה כאשר גרטשן קרלסון, מגישת התכנית "Fox and Friends" מפוטרת מעבודתה, דבר שמאפשר לה לתבוע את פוקס ניוז ואת המנכ"ל רוג'ר איילס בטענה שהוא הטריד אותה מינית. ניקול קידמן המגלמת את קרלסון יוצרת דמות חזקה שעצבנה את איילס כי היא ניצלה את זמן האוויר שלה כדי להעצים נשים, דבר שהוביל לפיטוריה. גרטשן, שהרגישה חודשים לפני כן שהקרקע מתחת לרגליה רועדת, התכוננה לקרב של חייה והגיעה מוכנה עם עורכי דין מומחים והקלטות מצמררות של איילס, אבל לבד היא לא יכלה להפיל את האיש שהקים את ערוץ החדשות הימני. גרטשן הייתה זקוקה לעזרה, כלומר לעובדות נוספות שיתלוננו, ולא היו חסרות עובדות שעברו שלל הטרדות מיניות על כל סוגיהן, אם אלו דיבורים מלוכלכים, בקשות לחשוף איברים וגם ביצוע של אקטים מיניים. כאן נכנסת לתמונה קלי, שהתלבטה האם לחשוף מה איילס עשה בה בראשית דרכה כאשר היא נמצאת בלב קרב הישרדות מול המועמד הוולגרי ביותר בהיסטוריה לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ.הדמות השלישית בסיפור היא דמותה של קיילה פוספיסיל, בגילומה החינני והאסרטיבי של מרגו רובי. דמותה לא קיימת במציאות אך מבוססת על שלל עובדות צעירות ברשת שהתלוננו על ההטרדות המיניות, האווירה השוביניסטית והניצול שהן עברו ברשת תחת ידיו של איילס או של כתבים אחרים שפוטרו כגון ביל או'ריילי. היא אוונגליסטית צעירה ששואפת להתקדם בעבודה בלי ידע רב ובלי להשקיע יותר מדי. כך היא מוצאת את עצמה לכודה במשרד של איילס ונאלצת לשלם מחיר שלא חשבה שתצטרך לשלם כדי להתקדם במקום העבודה. מרגו רובי עושה עבודה מעולה וגם היא מועמדת לגלובוס הזהב בתפקיד המשנה. דמותה מרובת קונפליקטים וסתירות פנימיות. מצד אחד היא טוענת שהיא סטרייטית אבל מנהלת רומן עם חברה לעבודה (כוכבת תכנית המערכונים "SNL" והשחקנית הלסבית קייט מקינון). רובי צריכה להחליט האם היא מתכוונת לשחק לפי הכללים של הרשת או להצטרף למאבק.
מדובר בשלוש נשים עם דעות פוליטיות לא ממש סימפטיות. הן אולי פמיניסטיות בדרכן אך הן גם גזעניות, שחושבות שסנטה קלאוס חייב להיות לבן ומתנגדות לעובדה שיש כאלו שמעדיפים את הדמות שלו שחומה. הסרט לא מתעלם מהצדדים הפחות סימפטיים ובכך מעניק להן רבדים נוספים, הן לא הגיבורות המושלמות, הן נשים בעלות דעות פגומות אבל זה לא אומר שמגיע להן לעבור הטרדה מינית. השחקניות והתסריט הנפלא של התסריטאי זוכה פרס האוסקר צ'ארלס רנדולף ("מכונת הכסף") מצליחים ליצור שלוש דמויות מורכבות ומרובות רבדים. הן לא זוכות לגאולה. לצד ההצלחה של המאבק יש גם מחיר שהן ישלמו. הן קודם כל דואגות לעצמן, הרי קרלסון וקלי שתקו במשך שנים רבות כאשר הן ידעו בדיוק מה איילס מעולל לצעירות במשרד שלו. הן ידעו מה מחיר השתיקה שלהן. זה סרט על המחיר שנשים משלמות כאשר הן אומרות את האמת וכאשר הן שומרות אותה בבטן. התחושה של לעבוד תחת מצור בסביבה חשוכה. את התחושה הזאת הסרט מצליח להעביר בהצלחה.הבעיה שלי עם הסרט שהוא נוטה לקומי על פני הדרמה, שהוא מנסה להיות קצבי ומדליק על חשבון המורכבות של הסיטואציה. הצלע הרביעית בסיפור היא דמותו של איילס בגילומו של ג'ון לית'גו המופיע תחת איפור כבד. הוא יותר דמות סטראוטיפית של רוע מוחלט על פני אדם מורכב אמיתי. האיפור המוגזם עם בגד השומן הענק שהולבש על השחקן הגבוה והרזה מזכירים יותר את שלושת סרטי "אוסטין פאוורס" ושני סרטי "פגוש את ההורים" שרואץ' ביים בראשית הקריירה שלו. רואץ' מנסה בשנים האחרונות ליצור דרמות איכותיות יותר. סרטו האחרון "טרמבו" העניק מועמדות לאוסקר לבריאן קרנסטון. סרט הטלוויזיה בכיכובה של ג'וליאן מור, "Game Change" על המועמדת לסגנית נשיאות ארה"ב שרה פיילין זיכה אותו בגלובוס הזהב ובאמי. לרואץ' יש רגישות חברתית והבנה פוליטית, אבל חסרה לו היכולת לתת אגרוף בבטן ובאמת להבין את משמעות של ניצול מיני.הוא מצליח להעביר באופן מדויק את תרבות הניצול המיני ברשת פוקס ניוז בה הכתבות נדרשו להגיש חדשות בשמלות קצרצרות והשולחנות היו שקופים כדי שהמצלמות יתפסו את רגליהן הארוכות והחשופות. הוא מצליח בזכות התסריט והשחקניות ליצור שלוש דמויות נשיות אמינות ומורכבות שמצד אחד אתה בעדן בשל מה שהן עברו ומצד שני יכול לחלוק על דעותיהן הפוליטיות. הוא מצליח לספר סיפור על המחיר שנשים משלמות במציאות השוביניסטית במקומות העבודה שלהן, אבל נכשל לחלוטין לתת לקהל הצופים אגרוף בבטן כדי שהכאב שהגיבורות חשות ילווה אותנו גם מחוץ לאולם הקולנוע.
פצצה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4820/09/2020 09:31:21
7/10אייקון ציון
לא יותר ולא פחות מ"בסדר". מתחיל תזיזיתי ולאחר מכן מקבל צורה ומתייצב על עלילה מסודרת. בגדול ,מציג סיפור כמו שהיה עם שינויים כאלו ואחרים.שתי מגישות ותיקות ברשת פוקס ניוז ועוד עובדת צעירה שרוצה להתקדם, תורמות את חלקן לחשיפת מעלליו של מנכ"ל הרשת המצליח במשך שנים. ההטרדות המיניות שהיו לחם חוקו במשך תקופה ארוכה, יוצאות לאור לאחר שאחת המגישות מפוטרת לפני מערכת הבחירות של 2016. אפשר לצפות,אבל לא מדובר בפאר היצירה.
שם: אוריאלגיל: 5508/02/2020 16:39:47
10/10אייקון ציון
נהנינו מאוד , רוצו לראות
שם: ליאורהגיל: 6307/01/2020 22:20:59
8/10אייקון ציון
סיפור אמיתי על איך ומתי התחילה מהפכת מי-טוכדאי...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט