"מרגלים לא רגילים" – ביקורת: מצחיק לא מעט אבל ההומור ילדותי מדי

"מרגלים לא רגילים".

"מרגלים לא רגילים".

"מרגלים לא רגילים" (ששמו בעברית הוא גרוע רק במעט יותר משמו המקורי Spies in Disguise) הוא סרט אנימציית מחשב תמוה שלא בדיוק ברור למי הוא מכוון עם הרעיון של היונים בבסיסו. הוא לא גרוע, והוא בוודאי לא טוב – אלא פשוט עוד אפשרות לבלות פרק זמן חביב ולא מזיק עם הילדים מול מסך הקולנוע בחופש חנוכה.

הבעיה של הסרט מתחילה עוד בשלב הרעיון. לאנס סטרלינג, בלש העל של סוכנות הבילוש האמריקאי (ויל סמית') נקלע למזימה שהופכת אותו לנרדף בידי הסוכנות שלו כמי שנחשד למרגל שחצה את הקווים. עד כאן נשמע הגיוני בסך הכל. כולנו אוהבים את ג'ייסון בורן. בשלב זה נכנס אל חייו וולטר בקט (טום הולנד), חנון מוזר במיוחד בעל רעיונות לגאדג'טים לא שגרתיים ככלים להתמודדות עם האויב. בקט, שבתחילה מעורר גיחוך בלאנס, הופך להיות המוצא האחרון שלו בניסיון להוכיח את חפותו ולסכל את המזימה. לבקט יש תעלול מבריק בשרוול עליו הוא עובד שנים: שיקוי היעלמות. מסיבות כאלה ואחרות, שלא נדון בהן כרגע, שיקוי ההיעלמות לא הופך את לאנס לאדם בלתי נראה כפי שהתכוון אלא ליונה. זה השלב ששאלתי: מה?

אין טעם להתעכב יותר מדי על העלילה. תוכלו לנחש שלאנס ילמד צניעות מה היא (בתור יונה) ושוולטר יצליח להוכיח שהרעיונות שלו מבריקים, הם יפתחו חברות אמיצה וילמדו לסמוך זה על זה ובלה בלה בלה… אבל אני חייב לחזור רגע שוב לפסקה הקודמת. שיקוי ההיעלמות לא הופך את לאנס לאדם בלתי נראה אלא ליונה (הציפור, לא הנביא, רק כדי שיהיה ברור).

אני לא מצליח להבין את הרעיון שבבסיס הסרט. ולמי הוא מיועד? אין בו כמעט רגעים שמוקדשים באמת לריגול, כי זה ישעמם את הילדים. לעומת זאת, יש הרבה קטעים שמוקדשים ליונים, כי כמו לכל יונה, גם ללאנס יש את הצוות שלו, והוא אפילו צוות ממש חמוד. פשוט, הם יונים.

מכיוון שראיתי כמה סרטים בחיי, אני מודע לזה שאין זו הפעם הראשונה שחיות מואנשות, אבל יש ניגוד כל כך גדול בין עולם הריגול כפי שהוצג בתחילת הסרט, לסרט הילדים החביב וחסר ההשראה שבהמשך, עד כי החיבור פשוט לא עובד. מבחינה סיפורית, הסרט הוא כישלון מוחלט: הוא משעמם, צפוי (כלומר, מרגע שהבנת שאנשים הופכים פה ליונים) וחסר מעוף. הוא מוזר מדי ולא עובד כשהוא מבצע מעברים בין סצינות ריגול לרגעים של בדיחות יונים. מבחינה קומית, הוא מצחיק לא מעט, אבל ההומור ילדותי מדי. גם כשהוא מצחיק, זה לא יהיה משהו שתזכרו יום לאחר מכן. מבחינה ויזואלית הוא נראה טוב אבל לא יוצא דופן.

"מרגלים לא רגילים".

"מרגלים לא רגילים".

בקטגוריית הדיבוב, שני כוכבי הסרט עושים עבודה טובה: ויל סמית' הוא ויל סמית' והוא במיטבו כאן. טום הולנד, שהזריק זריקת מרץ וחיות לדמות של ספיידרמן, עושה עבודה דומה כאן כשהוא מגלם את החנון המתלהב יתר על המידה.

בסרטים כאלה המדד שלי הוא בדרך כלל הילדים שלי. הם נהנו, אבל שכחו ממנו כבר. זהו סרט אפשרי לצפיה, אבל "לשבור את הקרח 2" המקסים עדיף.

דירוג: ★★★☆☆

מרגלים לא רגילים (ארה"ב, 2019)
בימוי: ניק ברונוטרוי קוויין | משחק: וויל סמית'טום הולנדקארן גילןרשידה ג'ונס | מוסיקה מקורית: תאודור שפירו
הפצה: פורום פילם, החל מה-26.12.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?