מרגלים לא רגילים ביקורת סרט

Spies in Disguise Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "מרגלים לא רגילים":
"ג'יימס בונד פוגש את אוסטין פאוורס בגרסה מצוירת ומגניבה לילדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spies in Disguise
דיבוב וויל סמית, טום הולנד, קארן ג'ילן, גולדי הון, רשידה ג'ונס, דיג'יי חאלד במאי/ת ניק ברונו, טרוי קווין  
אנימציה
ביקורת סרט למרגלים לא רגילים מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מגניב ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מקצוע הריגול תמיד עורר עניין קולנועי או טלוויזיוני. דמותו של המרגל המוכר ביותר בעולם, ג'יימס בונד, סוכן 007 משכה לאולמות הקולנוע מיליוני צופים עוד מראשית שנות ה-60 והסרט ה-25 בסדרה יגיע לאקרנים באפריל הקרוב. גם נוצרו לא מעט פרודיות מוצלחות יותר או פחות "האיש שלנו פלינט" בכיכובו של ג'יימס קובורן, "המרגל מת צחוק", סרטי "ג'וני אינגליש" בכיכובו של רואן אטקינסון וכמובן "אוסטין פאוורס" בכיכובו של מייק מאיירס. כעת אנחנו זוכים לפרודיה מצוירת. את המושכות לקחה על עצמה חברת "בלו סקיי", האולפנים מאחורי סרטי "עידן הקרח" ו"ריו". זהו סרטם ה-13 במספר ורף הציפיות גבוה מאוד.האם ההשקעה הוכיחה את עצמה? באופן מפתיע (או שלא) היא בהחלט ענתה על הציפיות. "מרגלים לא רגילים" ששמו המקורי הוא בכלל "מרגלים בתחפושת" הוא סרט אקשן קומי שעוסק בעולם הריגול. גיבור הסרט הוא המרגל השרמנטי והגיבור, 001, לאנס סטרלינג (וויל סמית'). סטרלינג טוב בעבודתו וזוכה לשבחים רבים. עם זאת, הוא טיפוס שחצן שאינו מסוגל לעבוד עם שותפים – הוא זאב בודד שרגיל לעבוד "סולו". דברים משתנים כשהנבל בסרט, קיליאן (בן מנדלסון), רשע עם יד רובוטית, מצליח לעטות על עצמו את דמותו של סטרלינג. כעת סטרלינג מואשם בבגידה ובמעשי פשע ונאלץ לשתף פעולה עם המדען המוזר, וולטר בקט (טום הולנדר), היחיד שיכול לעזור לו להוכיח את חפותו. בקט הוא גאון שאיבד את אמו בפעולה משטרתית ומקדיש את חייו להמצאת המצאות שיעזרו למרגלים. בקט, שחיית המחמד שלו היא יונה, הופך את סטרלינג ליונה על מנת שייטמע בסביבה. באופן זה סטרלינג מצליח להתחקות אחר הנבל ועל הדרך להתחבר עם בקט וגם לעבור שינוי באופיו.
התסריט של "מרגלים לא רגילים" מבוסס על סרט קצר בשם "יונים בלתי אפשריות" בהפקתו של לוקאס מורטל בו יונה מצליחה לקחת מזוודת מרגלים וכמובן שכתוצאה מכך העניינים מסתבכים. צמד הכותבים בראד קופלנד ("פרדיננד") ולויד טיילור ("ג'ונגל סיטי") הפכו את הרעיון השגרתי לתסריט שנון, מעניין ומשעשע, אם כי הסרט ארוך מדי ובהחלט ניתן היה לקצרו. הדינמיקה בין סטרלינג ובקט עובדת והפאנצ'ים המשעשעים ביניהם מוצלחים, במיוחד כשסטרלינג הפך ליונה."מרגלים לא רגילים" הוא פרודיה חביבה על סרטי ג'יימס בונד. משיר הפתיחה המזכיר שירי בונד קלאסיים עד סצנות הקרב המגניבות של מרדף מכוניות וקפיצה לתוך מסוק באוויר. אפילו יש דמיון בין ידו המכנית של הנבל בסרט זה לדמותו של מלתעות, הנבל בעל שיני הפלדה בסרטי ג'יימס בונד ("המרגלת שאהבה אותי", "מונרייקר"). האנימציה ססגונית ויפה ויחד עם מוזיקה קצבית ותוססת שהלחין תיאודור שפירו הסרט מצליח לעניין לאורך מרבית 102 הדקות שלו.
הבמאים ניק ברונו וטרוי קוואן שזהו סרטם העלילתי באורך מלא הראשון יצרו סרט אקשן, משעשע ומרגש. צפינו בגרסה המדובבת לכן אציין כי יהונתן מגון שדיבב את בקט, אסף פריינטא שדיבב את סטרלינג, דקלה הדר שדיבבה את מארסי החוקרת ומתי אטלס את קיליאן הנבל היו ליהוק מצוין. שלושת ילדיי נהנו מהסרט ובעיקר אהבו את דמותו של וולטר החנון, שלמרות שבתחילת הסרט נראה מוזר ובודד, בהמשך הפתיע והראה את יכולותיו. בנוסף, מסר החברות, העזרה ההדדית והבנת האחר, השונה הוסיפו לסרט ערך נוסף.
מרגלים לא רגילים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4723/07/2020 16:57:23
7/10אייקון ציון
אנימציה מעולה וסצנות אקשן סוחפות אבל העלילה די ילדותית, צפויה וחסרת מקוריות. גם וויל סמית לא הציל את הסרט מבחינתי. מומלץ בעיקר לילדים!
שם: עמיתגיל: 3823/01/2020 13:10:38
8/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט עם שתי הבנות שלי. הן מאוד נהנו. גם אני. סרט מצחיק ומעניין לכל אורכו.
שם: ilanashגיל: 4116/01/2020 11:28:10
9/10אייקון ציון
סרט כייפי ומהנה לילדים ואפילו גם להורים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט