1917 ביקורת סרט

1917 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "1917":
"סרט מלחמה הוליוודי מרשים וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 1917
משחק ריצ'רד מאדן, ג'ורג' מקיי, בנדיקט קמברבאץ', קולין פירת', מארק סטרונג במאי/ת סם מנדס  
מלחמה
ביקורת סרט ל1917 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סם מנדס, הבמאי זוכה האוסקר של "אמריקן ביוטי" ושל "סקייפול" המצליח ביותר בסרטי ג'יימס בונד ו"ספקטר" הקצת פחות, חוזר אל המסך הגדול אחרי היעדרות של ארבע שנים לטובת התיאטרון ואף זכייה בפרס הטוני היוקרתי. ככל הנראה כרגע אין לבמאי התיאטרון הבריטי המחונן רצון לחזור אל המקורות ולביים סרטים קטנים על משפחות במצוקה כפי שעשה ב"אמריקן ביוטי", סרטו הראשון שאף זיכה אותו בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר, או סרטים אינטימיים מוצלחים אחרים שביים - "חלון פנורמי" ו"לצאת לדרך".מנדס הוא מקצוען אמיתי, אין עוררין על כך, אבל כאשר הוא יוצר סרטים גדולים הוא הולך לאיבוד בתוך מופע הראווה הענקי שהוא מציג ושוכח את הפרט החשוב ביותר שהפך אותו לבמאי תיאטרון מוערך ואת הסיבה שבשלה הוא זכה בפרס האוסקר לבימוי: עלילה מורכבת רבת רבדים עם דמויות עמוקות המתפתחות מסצנה לסצנה. "1917" מגיש לצופים חוויה קולנועית מרהיבה, סוחפת ומבחינה ויזואלית יש בה סצנות קרב מרהיבות, אבל מבחינת תסריט, עלילה ודמויות היא לא מחדשת יותר מדי ואין בה מורכבויות שיעוררו בצופים מחשבה מעבר לחוויה הקולנועית האפקטיבית.
"1917", כפי שניתן לנחש, מתרחש באותה שנה במהלך מלחמת העולם הראשונה ומבוסס על סיפור אמיתי. לכן לא פלא שהסרט זוכה לביקורות חיוביות ומועמד ל -3 פרסי גלובוס הזהב ביניהם פרס לדרמה הטובה ביותר, הבמאי הטוב ביותר והמוזיקה המקורית. הגימיק של הסרט הוא תחושת המשכיות בלתי נגמרת כאילו הסרט מתרחש בזמן אמת. בעזרת הצילום המבריק של רוג'ר דיקינס והעריכה של לי סמית נוצרת אשליה כאילו מדובר בסרט שצולם ב- One Shot, אך ממש לא. מדובר בתרגילי עריכה די פשוטים, במיוחד לעין הרגילה לצפות בסרטי קולנוע. מה גם שאורך הסרט 118 דקות, אך עלילת הסרט מתרחשת במהלך יממה. מאחר שמנדס עצמו הסביר שהוא רצה ליצור תחושה של זמן אמת ודי ברור שהעלילה לא מתרחשת בשעתיים אלא נפרשת על יום שלם, לא ברורה לי ההחלטה האמנותית הזאת.צוות שחקנים מושלם יש לסרט הזה וניתן למצוא בתפקידי משנה את מיטב כוכבי הקולנוע והטלוויזיה הבריטים: קולין פירת', מארק סטרונג, בנדיקט קמברבץ', אנדרו סקוט וריצ'רד מאדן - כולם בתפקידים קטנים אך משמעותיים. אבל מי שמובילים את הסרט על גבם הם דין-צ'ארלס צ'פמן המגלם את טוראי ראשון בלייק והשחקן ג'ורג' מקיי המגלם את טוראי ראשון שפילד. צ'פמן מוכר בעיקר מתפקידו בסדרה "משחקי הכס" שבה גילם את דמותו של טומן ברת'יאון. מקיי לעומתו כבר גילם כמה דמויות מרכזיות בסרטים איכותיים, ביניהם "גאווה", קפטן פנטסטיק", "הסוד בעליית הגג" ולאחרונה גילם את העבריין ומנהיג הכנופיה נד קלי בסרט True History of the Kelly Gang.
מקיי, המתגלה כשחקן הראשי בסרט, מצליח להחזיק את התוצאה הסופית על גבו. הוא מפגין רוך, אבל גם קשיחות. הוא מכיל מפגן רחב של רגשות בשלל סיטואציות מורכבות וקשות, המזכירות למי ששכח שמלחמה זה לא משחק ילדים ויש המון קורבנות. בעיקר חיילים צעירים שנשלחים אל החזית על ידי פוליטיקאים וגנרלים. שופילד ובלייק נשלחים למשימת התאבדות. צמד החיילים הבריטים הצעירים צריכים לחצות את שדה הקרב כדי להעביר מסר שאמור למנוע מפלוגה ליפול למלכודת שהגרמנים טומנים לה. בין החיילים שעומדים ליפול למלכודת נמצא גם אחיו הבכור של בלייק.הבחירה הקולנועית לזייף one shot כדי ליצור המשכיות למסע של צמד החיילים בשדות הקטל של מלחמת העולם הראשונה היא אולי נועזת, אך נטולת כל הצדקה עלילתית או אמנותית. בסופו של דבר גם לא מדובר באמת ב- one shot אלא רק בעריכה מוצלחת לצילום נפלא לסצנות קרב שמבוימות באופן אפקטיבי. הסרט מצליח במשימה ליצור סצנות קרב עוצרות נשימה כאשר אחת מהן מתרחשת בעיר שעולה בלהבות, אולי הסצנה המרשימה ביותר מבחינה חזותית השנה בקולנוע. באותו הזמן הוא מצליח ליצור אינטימיות בין שני החיילים הנמצאים במסע מעבר לקווי האויב ובין הדמויות שהם יפגשו במהלך המסע.עם כל הכבוד לפעלולים, הצילום, העריכה והפסקול של תומאס ניומן, הסרט הזה שייך לג'ורג' מקיי שעובר כאן סוג של טירונות. איכשהו כולם מתעלמים מההופעה המרשימה שלו המעניקה לסרט הזה את המשקל הרגשי הכל כך חסר לו בתסריט השבלוני ובבימוי המגלומני. מקיי הוא הלב הפועם האמיתי של הסרט והתוצאה האפקטיבית מבחינה רגשית היא בזכות ההופעה הטוטאלית של השחקן הבריטי הצעיר. "1917" אולי מתרחש בראשית המאה הקודמת, אבל הוא סרט מלחמה עכשווי לחלוטין, שכדי להוכיח את הצידוק לקיומו נשען על גימיק טכנולוגי. לפחות יש לגימיק הזה לב שפועם בחוזקה והוא שחקן אנושי ולא אנימציית מחשב.
1917 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4913/11/2020 09:56:43
8/10אייקון ציון
זורם היטב ומצולם נהדר. מציג בצורה אותנטית את זוועות המלחמה וגם סיפור גבורה שנוגע בכל אחד. בזמן מלחמת העולם הראשונה,שני חיילים אנגלים צעירים נשלחים למסור הודעה לגדוד מרוחק לפני התקפתם על כח גרמני.המסר הוא לא לבצע את ההתקפה בגלל תרגיל הטעיה שהגרמנים מתכננים. זוהי משימה שאמורה להציל חייהם של רבים ,ביניהם אחיו של אחד משני החיילים השליחים, המשרת בגדוד שמתכנן לתקוף. זו משימה רצופת סכנות שהסיכוי לצאת ממנה בחיים הוא קטן. התחושה היא שכל העלילה מסופרת דרך שוט אחד של צילום וזה בהחלט מיוחד. בסך הכל הסרט הוא טוב ועומד בציפיות.
שם: Kingגיל: 2829/05/2020 02:00:23
6/10אייקון ציון
תחילה הסרט מבשר טובות אך לאט לאט הסרט מאבד את זה ומתחיל לשעמם, מנסים להפתיע בכמה קטעים אך לא לטובה. לא עומד על הציפיות. שורה תחתונה: לא יותר מחמוד!
שם: אורןגיל: 2221/02/2020 15:22:02
8/10אייקון ציון
הצילום מרשים מאוד. סרט טיפה כבד. אבל שווה צפייה לדעתי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט