המורה לאנגלית ביקורת סרט

The Operative Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "המורה לאנגלית":
"מותחן ריגול בקצב מדוד המעלה תהיות מוסריות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Operative
משחק דיאן קרוגר, מרטין פרימן במאי/ת יובל אדלר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להמורה לאנגלית מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מעורר עניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט ראשון של במאי הוא כרטיס הביקור שלו, ובמקרה של יובל אדלר, זה היה חתיכת כרטיס ביקור. אדלר, שהיה בעברו אמן פלסטי שהציג עבודות וידאו-ארט בגלריות בעולם והפך לבמאי של סרטים קצרים, כתב וביים בשנת 2013 את "בית לחם" על מערכת היחסים המודיעינית בין רכז לשב"כ למודיע פלסטיני. הסרט היה להצלחה קופתית גדולה וגם זכה בשישה פרסי אופיר כולל לסרט הטוב ביותר.הצלחה זו סללה את דרכו של הבמאי להפקה בינלאומית גדולה בדמות העיבוד לספר המתח "המורה לאנגלית ("The Operative") של יפתח רייכר עתיר. לסרט הוא הצליח לגייס גם שני כוכבים בינלאומיים גדולים כדיאן קרוגר ("משום מקום") ומרטין פרימן (הסדרה "פארגו"). בדומה לסרטו הקודם, אדלר נשאר בז'אנר הריגול ובהיצמדות לתיאור ריאליסטי של העולם החשאי, אך הפעם קנה המידה רחב יותר.
העלילה עוקבת אחר רייצ'ל (קרוגר), בחורה המגויסת על ידי סוכן מוסד בריטי בשם תומאס (פרימן) כדי לעבוד כמורה לאנגלית בטהרן, ולרגל אחר בחור איראני בשם פרהד. העלילה מסתבכת כשסיפור אהבה נרקם בין השניים ורייצ'ל מתחילה להתרגל לחיים בטהרן ומפקפקת במשימתה ובטוהר המידות והמוסריות של הפעולות אותן היא נדרשת לבצע לצורך התפקיד. אדלר, שכבר הוכיח את יכולתו בליצור סצנות ריגול אינטנסיביות ומלאות מתח ב"בית לחם", מנצל הפעם את הז'אנר כדי להעלות שאלות מוסריות לגבי המשימות שמבוצעות בשם מטרה נעלה. הוא מציג את החיים באיראן בצורה מורכבת ולא חד ממדית, בין השמרנות הדתית לסצנת המסיבות המחתרתית, כשלעומת זאת האופן בו מוצג ארגון הביון הישראלי מטילה ספק גדול בעליונותו המוסרית.
למרות הניסיון לשמור על ציביון ריאליסטי, משימת הריגול אליה נקלעת רייצ'ל מעלה במהלך הצפייה תהיות לגבי הבחירה דווקא בבחורה לא מנוסה כמוה לתפקיד והמהלכים בהם היא והמוסד נוקטים. גם המעבר בין השפה האנגלית לעברית בסרט הינו גמלוני, בהתאם למה שקורה פעמים רבות בקופרודוקציות בינלאומיות, והניסיון לפנות לקהל בינלאומי בא על חשבון האמינות בשימוש בשפה.למרות מכשולים אלו ולמרות שלעיתים העלילה מתפזרת יתר על המידה, ישנו ריחוק רגשי מהדמויות וסוף הסרט הינו פתוח ולא מספק, אדלר מוכיח כי הוא יודע לשחות במיומנות בתוך הז'אנר. הוא מפגין את יכולתו בבימוי מספר סצנות מוצלחות, כולל סצנת תקיפה מינית במשאית, מצליח לשלב בין ז'אנר הריגול לבין דרמה המעלה תהיות מוסריות, נעזר בהופעה מוצלחת של צמד השחקנים הראשי לצד שחקני משנה ישראליים הגודשים את הסרט, ומוכיח כי ביצע את קפיצת המדרגה מישראל לקריירה בינלאומית בהצלחה, גם אם לא הכל עובד בסרט ויש עוד מקום לשיפור.
המורה לאנגלית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילתגיל: 6508/08/2022 22:54:09
8/10אייקון ציון
סרט טוב,מותח משוחק היטב.מציאותי,מזכיר סדרה צרפתית ״הסוכנות״ על סוכנים שפועלים באירן,וגם את הסדרה ״טהרן״ שמקורה בישראל,אותן דילמות,אותם פתרונות במצבי מצוקה,נשים נועזות בשטח האויב.
שם: לי יניניגיל: 6112/04/2020 18:09:36
8/10אייקון ציון
סרט ריגול ודרמה קולח, מעורר מחשבה, מרתק עם סיפור אישי ורומן עם אישיות איראנית בכירה. הסרט מבוסס על ספרו של יפתח רייכר-עתיר. קל מאוד לצופה להתחבר אליו בגלל השייכות שלו אלינו. הסרט מעמיד את האישה במרכז. למרות שרותקתי לסרט עדיין הדמות לא הייתה מספיק עמוקה לרבות המניעים האמתיים שלה. מאידך קשה להאמין שאפשר לשתול מערבית בתוך הדיקטטורה של האייתוללות באיראן... ולמרות זאת, לך תדע כמה קרוב הסרט הבדיוני הזה לאמת. הפריע לי שדיברו עם פרימן-המפעיל של ריצ''ייל בעברית והוא ענה באנגלית. הוא בכלל לא הבין מילה ממה שנאמר לו, אז כיצד הוא ענה? הדיאלוגים והדילמות מגוללות טוב לצופה, וממחישות את עולם הריגול הסודי והיסודי של המוסד. המשחק של דיאן קרוגר המגלמת את המרגלת מעולה , אף על פי שלטעמי דמותה אנמית מעט, אבל היא לא אשמה. אין ספק שהסרט מהווה הצצה לתוך הקרביים של אנשי הצללים, ומעניין עוד יותר איך הצליחו לצלם חלקים ממנו בטהרן. דעתי המורחבת מופיעה בפוסטים שכאן באתר. אהבתי? כן ולמרות שיש בתסריט מהמורות.
שם: לאה ב.גיל: 7017/01/2020 18:24:37
8/10אייקון ציון
סרט מעניין כמצופה מסרט ריגול בו מעורב "המוסד" ויש בו גם סיפור אישי ורומן עם בכיר אירני, אך יש בו כמה קטעים משעממים והסוף מאוד מעורפל... סיקרן אותי איך הצליחו לצלם את הסצנות באיראן ?
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט