yed300250
הכי מטוקבקות
    Hilary B Gayle
    24 שעות • 28.12.2019
    פיצוץ מבוקר
    "פצצה" הוא סרט מבדר למדי על תופעה פחות מבדרת: הטרדות מיניות
    בנימין טוביאס

    שנתיים בדיוק אחרי התפוצצות מהפכת מי־טו, שהחלה בהוליווד בעקבות פרשת וויינשטיין, נזכרו בעיר הסרטים שהטרדות מיניות בסביבת העבודה הן נושא ראוי לסרט. חבל רק שהם החליטו לטפל קודם כל בבעיות המוסריות של המחנה היריב. "פצצה" — הסרט המדובר ועטור הכוכבים שמתאר את הסקנדל שפרץ כשהתברר שהאיש החזק שהקים וניהל את ערוץ "פוקס ניוז" ביד רמה, רוג'ר איילס, הוא מטרידן סדרתי — הוא בעצם שני סרטים בכרטיס אחד. הראשון מתאר את מסכת ההטרדות דרך עיניהן של שלוש דמויות ייצוגיות ברשת המזוהה עם מנחות בלונדיניות תמירות: כוכבת העבר (ניקול קידמן) שנדחקת החוצה אחרי שהיא מעיזה להרים את הראש; כוכבת ההווה מייגן קלי (שרליז ת'רון בחיקוי מדויק); ומפיקה צעירה ותמימה (מרגו רובי) שהופכת לקורבן האחרון של איילס האימתני (ג'ון ליתגו, באיפור וחליפת השמנה מגוחכת שמסיחים את הדעת).

     

    הסרט השני, המבדר יותר אך גם הבעייתי יותר, הוא סגירת חשבון של יוצרי הסרט עם הערוץ שהוא מרכז העצבים הימני האמריקאי. במידה רבה, הקול האמיתי בסרט אינו של אף אחת מהגיבורות, אלא דמות משנה של מפיקה לסבית וליברלית (קייט מקינון) שמלגלגת בסתר על הרשת שסביבה. פוקס פחות או יותר מתוארת כגיהינום, ואיילס כשטן. זה אפקטיבי, אבל לא מורכב במיוחד ומריח כמו פמפלט פוליטי. בין לבין, הסרט מנסה לספר סיפור פוליטי גדול וחשוב לא פחות: בזמן שאנשי רשת הימין מתקוטטים, הם בעצם פיספסו את עליית טראמפ שבלעה בסוף גם אותם.

     

    אבל לא כל החדשות גרועות: את הסרט כתב צ'ארלס רנדולף, המוח מאחורי "מכונת הכסף" (ובעלה של מילי אביטל), וביים ג'יי רואץ' ("אוסטין פאואורס") והתוצאה קולחת ומבדרת. גם צוות השחקנים מוצלח ברובו. בסך הכל שווה צפייה, אם לוקחים בחשבון שזה בעצם לא סרט כזה חשוב ואפשר לחכות לטלוויזיה.

     


    פרסום ראשון: 28.12.19 , 19:46
    yed660100