וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הו, אני מחכה כאן: פתיחת העונה ה-17 של "ארץ נהדרת" הייתה מדאיגה

9.1.2020 / 8:31

הביטוי הסאטירי של עייפות החומר התגלגלה מהמציאות אל המערכון, וממנו אל הקומיקאים. פרק פתיחת עונת הבחירות השלישית ברציפות של "ארץ נהדרת" היה כל כולו עייפות של מי שמתקשים להציע טייק חדש על מציאות שעומדת במקום

פרומו לעונה 17 של "ארץ נהדרת"/פרומו לעונה 17 של "ארץ נהדרת", באדיבות קשת

2030. גנץ ונתניהו המקשישים נותרו לבד בישראל לעוד סבב בחירות שמסתיים ללא הכרעה. אף אחד לא נותר מלבד אבי, איש "הפרלמנט". הוא הסתתר בממ"ד כל השנים. אין לכם משהו אחר לעשות, הוא מטיח בהם, לפני שהוא מגלה בתיבת הדואר את הדרכון הפורטוגלי שלו, בחבילה שגנץ וביבי קיוו שתהיה הודעה לבוחר. הוא מותיר אותם לעוד מאבק עקר, משחק אבן נייר ומספריים שמסתיים ללא הכרעה.

עם כל סבב בחירות גם "ארץ נהדרת חוזרת", עובדה מנחמת בסך הכל בתוך כל הרעשים. הטענה של התוכנית מאחורי המערכון ברורה: ההצהרות הדרמטיות של הפוליטיקאים אינן אמינות בפעם השלישית שיוצאים למערכת בחירות מכוערת. הציבור איבד עניין בפוליטיקה, אולי איבד תקווה שהמקום הזה יכול להשתפר, בזמן שהמנהיגים איבדו איתם קשר.

אודי כגן בתור דוד ביטן, פתיחת העונה ה-17 של "ארץ נהדרת". קשת 12, צילום מסך
בדיחות על ממדי גופו של דוד ביטן. אודי כגן, "ארץ נהדרת"/צילום מסך, קשת 12

זה לא מצחיק במיוחד: לא המציאות שעליה זה מתבסס, כמובן, אבל גם לא דמויותיהם הנלעגות של גנץ וביבי, ולא המפגש עם הדמות המתריסה בהם. הביטוי הסאטירי של עייפות החומר התגלגלה מהמציאות אל המערכון, וממנו אל הקומיקאים. פרק פתיחת עונת הבחירות השלישית ברציפות של "ארץ נהדרת" היה כל כולו עייפות של מי שמתקשים להציע טייק חדש על מציאות שעומדת במקום.

בפאנל הפוליטי זה הורגש במיוחד. להוציא חיקוי אחד חדש ומוצלח (רועי בר נתן הפליא להעביר את רוח ההתנצחות של שר המשפטים אמיר אוחנה), זה היה מפגן מדהים של בדיחות קרש. דוד ביטן - בגילומו של אודי כגן, שחזרתו לקאסט היא הבשורה העיקרית והמשמחת מכל של הערב - חשוד בפלילים, אבל חיצי הלעג כלפיו הופנו שוב חשוב דווקא למימדי גופו ("אף פעם לא ראיתי את הרגליים שלי"); החיקוי המתיש של רגב מזמן היה צריך לצאת לגמלאות; וגנץ, הדמות הלא-ימנית היחידה בפאנל (להוציא הבלחה חצי אפויה של פרץ ולוי-אבקסיס), הסתפק אף הוא ברצף שבין פאנצ'ים בינוניים ("חיסלתי את האגו של יאיר לפיד") לבין דאחקות לא מרשימות על חיבתו לשירה בציבור. "כן זהו, כן זהו, זהו גנץ השקמים" - "ארץ נהדרת" יקרה, באמת אין לכם במחסניות שום דבר טוב יותר?

עוד בוואלה!

קשה לעשות כיום סאטירה, אבל ברור ש"גב האומה" לא עושה את זה נכון

לכתבה המלאה
מריאנו אידלמן, עלמה זק, רועי בר נתן, יובל סמו, פתיחת העונה ה-17 של "ארץ נהדרת". צילום מסך
מפגן מדהים של בדיחות קרש. "ארץ נהדרת"/צילום מסך

וכמו שקרה לא פעם בעונות האחרונות, בזמן ש"ארץ נהדרת" מתקשה עם הפוליטיקאים, היא הרבה יותר טובה בפענוח של החברה הישראלית. "סיפור הפה-רבים" היה ההצלחה הגדולה של הערב, עם פרודיה סטריאוטיפית מאוד אך בכל זאת חיננית על ההפגנות בעד ונגד נתניהו. הפאנל המוזיקלי שאחר כך, כולל סיכום העשור הבא הערוץ-כיבודי ברוחו, הסתפק בגיחוכים.

בקאסט של התוכנית ידעו בעונות האחרונות להעלות הילוך ככל שמועד הבחירות התקרב, ויש לקוות שכך יהיה גם הפעם. אבל פתיחת העונה מדאיגה מאוד: אם על "ארץ נהדרת" כבר אי אפשר לסמוך שיצילו את המצב העגום, אל מי נישא עינינו? אל הפוליטיקאים?

אודי כגן, עלמה זק, פתיחת העונה ה-17 של "ארץ נהדרת". צילום מסך
הסתפקו בגיחוכים. "ארץ נהדרת"/צילום מסך

העונה ה-17 של "ארץ נהדרת" משודרת בימי רביעי בקשת 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully