עכביש ברשת ביקורת סרט

Spider in the Web Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "עכביש ברשת":
"תסריט לא צפוי עם תפניות טובות ומעניינות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Spider in the Web
משחק בן קינגסלי, מוניקה בלוצ'י, איתי טיראן, איציק כהן, מכרם חורי במאי/ת ערן ריקליס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעכביש ברשת מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מקורי ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחרונה הסרטים שעוסקים בארגון המוסד הולכים ומתרבים. בשנה שעברה ראינו את הקומדיה שוברת הקופות "המוסד" של אלון גור אריה, בנטפליקס עלתה הסדרה "אלי" שעסקה במרגל אלי כהן, ובימים אלה מוקרן על המסכים הסרט "המורה לאנגלית" בבימוי יובל אדלר, שעוסק גם הוא בארגון הישראלי שמסקרן את העולם כולו. סרטו האחרון של הבמאי ערן ריקליס, "מסתור", עסק בסוכנת מוסד שנשלחה לשמור על משתפת פעולה לבנונית, ושוב הבמאי חוזר לעסוק במוסד גם הפעם.ריקליס ("עץ לימון", "הכלה הסורית") חוזר עם מותחן ריגול בעל קצב משתנה, בו הוא יוצא מהתבנית המקובלת של הז'אנר ומשתדל להתמקד ביחסים בינאישיים, שבמקרה זה הם גם מתוחים למדי. אל היצירה הנוכחית שלו הוא ניגש באופן המזכיר את הסופר הבריטי ג'ון לה קארה, שתיאר עולם ריגול בו הדמויות אפלות, מורכבות ומסובכות בקונפליקטים פנימיים. דמויות המזכירות יותר דמויות מסדרת שרלוק הולמס, וזאת לעומת דמויות מסדרת ג'יימס בונד או "משימה בלתי אפשרית" לשם השוואה, שם הן בדרך כלל ברורות ושטוחות יותר. בסרט זה, ריקליס נוגע גם בנושא בוער וכואב: אי הרלוונטיות של הדור המבוגר בעולם העבודה המודרני, כמו גם בבעיות אמון, מוצדקות כך מסתבר, כפי שהן מתבטאות בעולמנו הקר.
הסרט מתרחש בתקופה בה נעשה שימוש בנשק כימי במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. באחד התפקידים המרכזיים משחק בן קינגסלי ("גנדי"). בסרט הוא מגלם באופן משכנע סוכן מוסד מבוגר בשם אדרת, המתחזה לסוחר עתיקות בלגי. אדרת לא מוכן לשים סוף לקריירה שלו. לדבריו, במשך שנים הוא עטה מסיכה שנהפכה לחלק מהאישיות שלו, והארגון מצפה שברגע אחד הוא יסירה. כדי לשמור על הרלוונטיות שלו בארגון, הוא שולח לממונים עליו דיווחים כוזבים. שמואל סגן ראש המוסד, שמגולם על ידי איציק כהן, נותן לו הזדמנות אחרונה לבצע משימה חשובה לפני פרישה: הוא יצטרך לרכוש את אמונה של אנג'לה (מוניקה בלוצ'י), כדי להשיג דרכה מידע על חברה החשודה במכירת נשק כימי. בנו של עמיתו לשעבר של אדרת, סוכן צעיר בשם דניאל בגילומו של איתי טיראן, נשלח כדי להשגיח על אדרת.כמו בסרטי הריגול הקלאסיים, עם סוכנים כפולים וזהויות סודיות, קו העלילה מעורפל ומתבהר רק בסיום הסרט. הבעיה היא שטווח הקשב של הצופים חובבי האקשן לא תואם את ההמתנה הנדרשת, התסריט לא מנצל את נקודות ההמראה כשהוא מגיע אליהן וסוטה לדיונים פילוסופיים על זוטות, כמו טעם של מרק אפונה, שאמנם מפתחים את אופי הדמויות ונותנים להן עומק, אך מפחיתים את המתח וגורמים לעלילה לצלוע.
קינגסלי שובה את לב הצופים כשהוא מופתע לשמוע על מותו של אדם שהכיר, למרות המעטפת הקשוחה שבנה לעצמו כסוכן מספר אחת, ומצליח להעביר את ייסורי הזקנה, של מי שהקרקע תחתיו משתנה, באמצעות מחוות עדינות. עם זאת ניסיונות לרגש, באמצעות זיכרונות הקשורים לאב המנוח של הסוכן הצעיר, אינם מוצלחים. איתי טיראן עושה עבודה מצוינת לצדו של קינגסלי והחיבור ביניהם מרתק: כדניאל, הוא מצליח להביע באמינות את הטלטול והסערה הרגשית שהוא חווה, כשהוא מתבקש לפעול כנגד הסוכן המבוגר, בעוד שהוא מתפתה "להיכנס לרשת העכביש" החביבה של המבוגר חסר האונים ולהגן עליו מהעולם, כאילו היה אביו.מוניקה בלוצ'י מספקת נשיות מפתה, אמיצה ונחוצה על סט שהוא גברי ברובו. היחסים הרומנטיים בינה ובין אדרת מהירים מדי, ומנסים לעמוד ללא הצלחה בקצב של הסרט. מערכת היחסים לא מספיק מושרשת מבחינת הצופים, מה ששובר את האמינות. ייאמר לזכות הסרט שהקווים בין הטובים לרעים בו הם מאוד מטושטשים. ברגעים מסוימים יש ניסיונות מאולצים ומוגזמים להקסים את הקהל, שמרגישים מגוחכים ושוברים את האמינות שנוצרה. הפסקול של יונתן ריקליס ("ערבים רוקדים") משתלב בצורה נהדרת בכל סצנה ומוסיף לאווירת המתח הנבנה, אך הקצב של התסריט גורם לבעיטות הרגשיות להתפספס לאורך רוב הסרט. נקודת השיא הרגשית מגיעה רק במערכה האחרונה, בה נחשפים כל הקלפים.הסיפור מורכב ומקורי והוא מהווה הוכחה לאומץ היצירתי שהבמאי ניחן בו, אך התסריט לא מספיק מהיר לז'אנר בו הוא פועל. ריקליס מבזבז אנרגיה בהתייחסות לדמויות שוליות, במקום להשקיע יותר בבניית האופי והיחסים המורכבים של הדמויות המרכזיות. למרות בעיות מסוימות, התסריט לא צפוי. יש בסרט תפניות טובות ומעניינות, ושווה לחכות לסיום המפתיע שלו.
עכביש ברשת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומיגיל: 7003/03/2020 10:03:49
7/10אייקון ציון
סרט מתח המבוסס על ארועים אמיתיים, מתאר מערכת יחסים בין סוכן ותיק במוסד לסוכן צעיר בנו של שותף שעבד עם הסוכן הותיק, כל זאת על רקע יצור חומרים ללוחמה ביולוגית עבור הסורים. סרט סביר, לא כל אחד יתחבר איליו.
שם: טובי פזגיל: 5908/02/2020 06:40:31
8/10אייקון ציון
סרט נהדר המשקף מציאות גם אם לא נכתב על כזו. בן זוגי ואני נהננו מאוד - יש בסרט מתח, קטעים עדינים של הומור וסוף הסרט מפתיע ומרגש - מומלץ מאוד
שם: EFRONADAMגיל: 7025/01/2020 08:42:26
8/10אייקון ציון
סרט מתח די טוב עם עלילה שנעשית מעניינת יותר ככל שהיא מתפתחת. הסרט לא מרתק כמו סרט מתח הוליוודי והמחצית הראשונה קצת איטית ואולי אפילו קצת משעממת. בכל זאת לדעתי זה סרט טוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט