ביקורות סרטים

נשים קטנות

לפני כשנתיים הפתיעה נסיכת האינדי, בת זוגתו של נואה באומבך והשחקנית המצויינת גרטה גרוויג עם הסרט הראשון שהיא ביימה לבד: 'ליידי בירד'. סרט מרענן ומקורי. זה עתה יצא סרטה השני של הבמאית ואנחנו במתח.

לפני כשנתיים הפתיעה נסיכת האינדי, בת זוגתו של נואה באומבך והשחקנית המצויינת גרטה גרוויג עם הסרט הראשון שהיא ביימה לבד: 'ליידי בירד'. דרמת התבגרות חצופה, מקורית, מצחיקה, כיפית ומלאת לב. אני התאהבתי בסרט הזה (למרות שבצפייה שנייה הוא עבד לי פחות טוב) והייתי מוכן לסמן את גרוויג כבמאית מבטיחה בקולנוע האמריקאי.

§כשהוכרז על הסרט הבא של גרוויג כבמאית, עיבוד ל'נשים קטנות', אני מודה שקצת התאכזבתי: אומנם לא קראתי את הספר ולא יצא לי לראות אף עיבוד קודם אבל לא הרגשתי שבמאית מבטיחה כמו גרוויג צריכה לעבד ספר שכבר עובד עשרות פעמים לקולנוע ולטלוויזיה. וככה הרגשתי כשראיתי את הסרט. אבל ככול שחלף הזמן מאז הצפייה בו אני מוצא את עצמי חושב על הסרט יותר ויותר ואוהב יותר ויותר אספקטים בו.

אתם בטח כבר יודעים על מה זה 'נשים קטנות'. בטח קראתם את הספר או ראיתם את אחד מעשרות העיבודים הקודמים. אבל בקצרה: העלילה מתרחשת בארה"ב קצת אחרי מלחמת האזרחים, ב-1860, ועוסקת במשפחה עם ארבע אחיות. ספציפית אחת מהן, ג'ו, רוצה להיות סופרת והיא תוהה האם לעולם כה גברי כמו שהיא חייה בו מישהו יירצה לשמוע את קולה הספרותי.

וזה אכן המוטיב של העיבוד החדש והמצוין של גרוויג: האם לנשים יש זכות להשמיע את קולן בעולם שנשלט ע"י גברים. הסרט עוסק בזה בצורה בוגרת ומעניינת כך שכול אישה ואפילו כול גבר יוכל להזדהות עם ג'ו, אחיותיה בעלות השאיפות האחרות ושאר דמויות הסרט.

'נשים קטנות' החדש מתהדר בקאסט משובח הכולל את סירשה רונאן, פלורנס פיו, אמה ווטסון, מריל סטריפ, בוב אודנקריק, טימותי שאלמה ועוד ועוד. כולם נותנים הופעות שהן לא פחות מנהדרות והופכים את הסרט לשווה צפייה לחלוטין גם אם העלילה לא מעניינת אתכם.

הבימוי של גרטה גרוויג לא פחות מנפלא. הוא כמו שאמרתי מספק הופעות נהדרות, נותן דגשים למסרים המעצימים של הסיפור והתסריט והופך את הסרט לחוויית צפייה מרתקת.

בשנה עם מועמדי אוסקר כה משובחים (האמת, חוץ מ'פורד נגד פרארי' שהוא סתם אחלה סרט מגיע לכול המועמדים להיות שם) 'נשים קטנות' אומנם לא נמצא בדירוג האישי שלי יחסית גבוה אבל הוא עדיין עיבוד שווה צפייה ומרתק. לכו לראות!

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים