איפה: yes 
כמה: הביקורת נכתבה אחרי צפייה בפרק הראשון לעונה
המלצת tvbee: מומלץ לכל מי שחי במזרח התיכון

אחרי שתי עונות כבר אפשר לומר שיש דפוס בעלילות שמוצגות ב"פאודה". מחבל-ארכי-נבל מוציא פיגועים רצחניים נגד ישראלים, דורון קביליו (ליאור רז) רודף אחריו ומנסה לחסל אותו. לאחר הנפילה של אותו מחבל, קם לו יורש וגם הוא מוציא פיגועים רצחניים נגד ישראלים, ומעגל הדמים נמשך. הדפוס הזה הוא נוסחה מנצחת שעובדת גם בספרי וסרטי ג'יימס בונד (הסרט ה- 25 בדרך), ו"פאודה" הצליחה לגייר אותו בעזרת קפה שחור, ערק ויוצאי סיירת.

גם בעונה השלישית יש ב"פאודה" ראש חולייה תורן בשם פאוזי חמדאן שבלתי אפשרי להגיע אליו. כדי להצליח במשימה ולחדור את חומות ההגנה של פאוזי, דורון משתקע בדאהריה, מדרום לחברון ובונה לעצמו חיים אלטרנטיביים, כפי שעשה בעבר. קצת תמוה שזהותו לא "נשרפה" בכל יהודה ושומרון אחרי שהוא הבעיר את שכם במשך שתי עונות. הייתי מצפה שהתמונה שלו תתנוסס מעל כל פיצוציה בשטחים, או לפחות שהתיאור הספציפי שלו יעבור בשמועות. בכל מקרה, בפרק הראשון קביליו הוא מנהל מועדון אגרוף בחברון בו מתאמנים קרוביו של פאוזי, יכולת האימון וקסמו האישי הפכו אותו לבן בית במשפחת חמדאן, אף על פי שאת פאוזי עצמו הוא עדיין לא פגש.

למרות שמדובר בְמשימה, נראה שקביליו נהנה להשתייך למשהו ולהיות חשוב למישהו גם אם מדובר בזהות בדויה בדאהריה. במהלך העונות הקודמות הצליח דורון לאבד כמעט הכל - הוא התגרש, אביו מת, המאהבת שלו התאבדה ועתה הבן שלו לא מעוניין לפגוש אותו. כשדורון פוגש את הצוות שלו אחרי תקופה ארוכה שלא התראו, הוא מגלה שהרבה מים עברו בנהר: נורית התארסה, לסטיב נולד תינוק, ובאופן כללי החיים של הצוות ממשיכים בעוד החיים שלו מתפרקים. נותר לתהות אם גורל המשפחות האלה יהיה זהה לגורלה של משפחתו של דורון, כלומר האם המשפחות האלו עתידות גם להתפרק בגלל שהג'וב מחייב.

כי בעולמה הציני של "פאודה", משפחה היא נקודת תורפה. ידוע שאחד ממנגנוני הלחץ שמפעיל קפטן איוב על העצורים מתבסס על היחס שלהם למשפחתם, והמסתערבים פועלים, בין השאר, דרך המשפחות של המטרות שלהם. משפחתו של קביליו כבר הייתה מצויה בסכנה בגללו בעבר, ואולי כעת, כשהם לאט-לאט יוצאים מהתמונה, זה יגרום לו להפוך ליותר חסר רסן וקיצוני ממה שהוא.

במקביל, עדיין בחברון, אב המשפחה ג'יהאד חמדאן (בגילומו של חאליפה נאטור) משתחרר מהכלא הישראלי לאחר שסיים לרצות את עונשו בכלא בעוון פעילות טרור. גם הוא, כמו דורון, מצא את השייכוּת שלו רחוק מהבית. בבית הסוהר כונה "אב האסירים" והוא זכה לכבוד גם מצדם של האסירים וגם מהסוהרים. הוא לא אומר זאת במפורש אך לפי תצוגת המשחק של נאטור, כל אזכור לחזרה לדרך הטרור מעורר בחמדאן אי נחת. מצד שני, עם שחרורו חמדאן לובש בטעות את הג'קט של בית הכלא וחברו לתא מציין ש"קשה לשנות הרגלים ישנים". אמירה שעלולה לנבא את חזרתו של חמדאן לדרך הטרור ולחבירתו לפאוזי, אבל גם מתאימה לדורון קביליו, שכבר פרש מפעילות בטחונית והתחיל לגדל ענבים ולייצר יין טרם אירועי העונה הראשונה של "פאודה".

למרות הסכמתיות ולמרות שהמציאות של הסכסוך מתעלה על (רוב) הדמיון, "פאודה" מצליחה להפתיע כל פעם מחדש. הפרק הראשון מכין לנו את הקרקע למעבר לעזה ולהמשך העונה, שלפי היוצרים של הסדרה, היא העונה הטובה ביותר. ובאמת בסיום פרק יחסית מנומנם, בו היה רק פיצוץ גדול אחד ולא עשרה, העניינים יוצאים משליטה, ומתרחשים אירועים שיגרמו לכל צופה אדוק של הסדרה לצרוח לעבר הטלוויזיה "מה לעזאזל קרה עכשיו".  

פרק הפתיחה של העונה השלישית הוכיח לנו שהיא תמשיך לייצר אקשן עם פיצוצים וקרבות ירי שלא מביישים סרטים הוליוודיים, לצד בניית דמויות מורכבות ברגישות ובחוכמה. בסרטי בונד הראשונים, הנבלים הגיעו מרוסיה הקומוניסטית, אך לאחר פירוקה, הנבלים השתנו והפכו להיות אויבי המערב לסוגיהם. אימוץ הנוסחה של סרטי ג'יימס בונד יכול להבטיח לפאודה עוד עונות רבות. מי יודע, אולי בהמשך במקום יהודה ושומרון נראה את דורון קביליו באיראן או בלבנון או אצל מי שיעז לנסות להתעסק איתו.

"פאודה" משודרת בימי חמישי ב-22:00 ב-yes Action