וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה כוכבים בטריף-אדווייזר: העונה השנייה של "משיח" אפילו יותר מצחיקה מקודמתה

13.2.2020 / 8:46

הסדרה הקומית של אודי כגן בסלקום tv עולה על שאר הקומדיות בישראל, קודם כל בגלל שהיא מצחיקה באופן היסטרי, אבל גם בגלל שהיא לא מתמכרת לקרינג'יות שמאפיינת סדרות דומות ובכלל את התקופה ומפגינה אנושיות רבה

קטע מתוך העונה השנייה של "משיח"/סלקום tv

כל העסקים הכושלים והמשפחות הבלתי מתפקדות בטלוויזיה אומללים בדרכם שלהם, והמסך הישראלי יודע ומכיר היטב קומדיות כאלה - מעיקות יותר, מעיקות פחות. "משיח" עולה על רובן, קודם כל בגלל שהיא מצחיקה באופן היסטרי, אבל גם בגלל שהיא לא מתמכרת לקרינג'יות שמאפיינת סדרות דומות ובכלל את התקופה. בסופה של העונה הראשונה לא רק שאינכם שונאים את הדמויות של "משיח", אתם אפילו מחבבים אותם באופן עמוק משהו.

והאמת, על סמך שני הפרקים הראשונים, זה אפילו יותר מצחיק מאשר בעונה הקודמת, ולא פחות אנושי. האורחן הבלתי מתפקד נכשל שוב ושוב בקרבות העלובים ביותר - למשל מול דוכן לימונדה של ילדה בת 12, או באירוח מתקבל על הדעת של כמה תיירים בריטיים - אלא שבסוף כל פרק, סביב כל הקמצנות, הבורות, הקטנוניות וחוסר המודעות העצמית של משיח וחבריו - מתגלות תכונות אחרות לגמרי: נדיבות, רגישות, ובעיקר סולידריות - ברית של מפסידנים שאין להם איש מלבד אחד את השני.

משיח עונה 2. אוהד רומנו,
ברית של מפסידנים. "משיח" עונה 2/אוהד רומנו

הדבר המעניין בסיפור הזה הוא ש"משיח" מצליחה להציג קומדיה כל כך טובה גם בלי הומור מתחכם או יותר מדי יומרות, כשהמחוות לשנות השמונים, הקביים הקומיים של התוכנית, נזנחו בינתיים לטובת שכלול של הדמויות (במיוחד של ארמונד וטניה, בגילומם הנפלא של אבי קושניר ונטשה מנור). ציר קומי מרכזי של הפרק הראשון הוא בדיחה על האופן שבו בריטים מבטאים את המילה Butter בעוד ציר אחר הוא איבוד הזיכרון של מירב ההריונית - ואיכשהו, למרות שהנושאים הללו אינם מקוריים במיוחד, בזכות תצוגות משחק משובחות והזדהות כה עמוקה עם הדמויות, אי אפשר להסיר מזה את העיניים או להפסיק להתגלגל מצחוק.

את הקאסט מובילים כמובן אודי כגן כמנהיג האורחן המוטרף (שממתין לביקורת בטריף-אדווייזר), דמות ששוכללה לכדי שלמות, אך הסדרה מספיק בטוחה בעצמה גם כדי שהוא לא יישא אותה לבדו על הגב. כך, לצידו דאנה איבגי כטבחית האבודה מירב, שמשחקת תפקיד חשוב אפילו יותר בעונה הזאת, בתור הלב והמוח של האורחן, ולרגעים נדמה שהיא-היא הכוכבת הראשית של הסדרה. שחקני המשנה גם הם מצוינים אחד אחד. העונה מצטרף אליהם בתפקיד קבוע גם נדב נייטס ("ביום שהאדמה רעדה"), אם כי בפרקים הראשונים חלקו אינו משמעותי דיו כדי לחוות עליו דעה לכאן או לכאן.

מעל לכל, ומבלי לחשוף כמה מההתרחשויות הבאמת משונות שעוברות על צוות המקום - רק נזכיר שהצורך להכין ביף וולינגטון מתגלה כאתגר חסר תקדים לצוות המקום - נדמה שמה שהתחיל כסדרת רשת ניסיונית התגבש בהדרגה לכדי מופע מופלא ואפילו הרמוני בעונתו השנייה. כפי הנראה, זאת הקומדיה מספר אחת בישראל כרגע.

עוד בוואלה!

באמת שרציתי לפרגן ל"שנות ה-80", אבל דחיל רבאק, זה כל כך גרוע

לכתבה המלאה
משיח עונה 2, דאנה איבגי. מיכל אפרתי,
לפעמים נדמה שהיא-היא כוכבת הסדרה. דאנה איבגי, "משיח" עונה 2/מיכל אפרתי

פרק חדש של "משיח" עולה מדי יום רביעי בסלקום tv. בהמשך השנה היא תשודר גם בקשת 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully