"סוניק: הסרט" – ביקורת: הומור טוב ואקשן חביב

"סוניק: הסרט".

"סוניק: הסרט".

"סוניק: הסרט" מצליח להפתיע לטובה, למרות שהוא למעשה מוצר צריכה נלווה לדמות שנולדה במשחקי המחשב ומשם יצאה לחלוש על העולם כולו. הוא עושה זאת באמצעות הומור טוב וכמה קטעי אקשן חביבים.

בניגוד לשם שנתנו לסרט בארץ, שרק מדגיש את היות הסרט מוצר נלווה, באנגלית שמו הוא כשם הדמות, "סוניק הקיפוד". ניכר שהושקעה מחשבה בסרט וניסו להפוך אותו לסרט שעומד בזכות עצמו לצד שאר המוצרים. לטעמי ההצלחה היא חלקית.

סוניק הוא דמות משחקי מחשב של חברת סגה שהתחילה את דרכה בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. מאז היא כיכבה באינספור משחקים, סדרות טלוויזיה, קומיקסים ואף בסרט אנימציה באורך מלא. עכשיו הגיע זמנו של הקיפוד לקבל סרט לייב אקשן בו הוא יוכל להשתמש בכוחותיו וטבעות הקסם שלו אל מול שחקנים בשר ודם.

הסרט מספר על הגעתו של סוניק לכדור הארץ, אל עיירה קטנה בארצות הברית. בעקבות אירוע שלא התכוון ליצור, סוניק נמלט מהשלטונות ששולחים אחריו את דוקטור אגמן (ג'ים קארי), האויב הגדול של מותג סוניק לאורך השנים. לעזרתו נחלץ טום וושובסקי (ג'יימס מרסדן), שוטר מקומי שחולם לעבור לסן פרנסיסקו, שם יוכל סוף סוף להשתמש בכישורים שלו, שלא באים לידי ביטוי בעיר קטנה כל כך. יחדיו יתמודדו סוניק וטום עם הדוקטור, תוך שהם מעבירים בשלב מסוים את ההמולה לסן פרנסיסקו בסצינות אקשן חביבות למדי.

באופן מפתיע, גם אם התסריט לא מבריק במיוחד, הוא מכיל סצינות הומוריסטיות לא רעות בכלל. כל תיאור העיירה הקטנה וטום בתוכה משעשע. אף אחד לא מנסה להמציא פה את הגלגל – ברור לכולם שמדובר בסרט שנועד להיות עוד מוצר במותג, אבל זה לא אומר שלא צריך לעשות אותו על הצד הטוב ביותר. אולי בזכות העובדה שהסרט לא לוקח את עצמו ברצינות הוא מצליח לגרום להנאה.

"סוניק: הסרט". ג'יימס מרסדן.

"סוניק: הסרט". ג'יימס מרסדן.

דמותו של סוניק חמודה מאוד. העיצוב שלו מצוין, וזאת בניגוד לעיצוב המקורי שניתן היה לראות בטריילר הראשון, ספג ביקורות קשות, וגרם לדחיית יציאת הסרט ולשינוי העיצוב של הדמות – דבר שהשתלם. סוניק הוא לא דמות מורכבת ועמוקה – הוא תזזיתי וכחול ויש לו קוצים. זה מספיק.

בג'יימס מרסדן יש משהו שגורם לך לחבב אותו באופן מיידי. זה עוזר לדמות השוטר, אותה הוא משחק, להפוך לדמות דרכה הצופה מתחבר אל המתרחש בסרט. בהתחשב בכך שמבין שלוש הדמויות הראשיות הוא הדמות הנורמלית היחידה, זו אולי לא חוכמה גדולה כל כך, אך זו עדיין תכונה חשובה לשחקן.

"סוניק: הסרט". ג'ים קארי, ניל מק'דונהיו.

"סוניק: הסרט". ג'ים קארי, ניל מק'דונהיו.

ג'ים קארי הוא עניין של טעם אישי, ולטעמי הוא שחקן דרמטי מצוין, אבל שחקן קומי בלתי נסבל, וכך גם בסרט הזה. הוא מוגזם באופן שאני לא מוצא כמשעשע. הוא גם תמיד נראה לי אותו הדבר.

בסופו של דבר, כנראה שאני לא קהל היעד של הסרט. מעולם לא שיחקתי בסוניק או ראיתי סדרת טלוויזיה בה כיכב. ילדיי, שעושים את שני הדברים, נהנו יותר ממני. הם גם זיהו ברגע מסוים דמות שעבורי לא אמרה כלום ואותם ריגשה. עם זאת, העובדה שנהניתי בכל זאת מהסרט עומדת בהחלט לזכותו.

דירוג: ★★★☆☆

סוניק: הסרט (יפן, ארה"ב, קנדה, 2019)
בימוי: ג'ף פוולר | תסריט: פטריק קייסיג'וש מיילראורן עוזיאלואן רובישואוון סוסר | משחק: ג'יימס מרסדןבן שוורץג'ים קאריניל מק'דונהיו | מוסיקה מקורית: ג'אנקי אקס-אל | צילום: סטיבן פ. ווינדון
הפצה: פורום פילם, החל מה-20.02.2020 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?