העובדה שנטפליקס היא גוף ענק עם תקציבי-סדרות עצומים, ששולט היום בשוק הטלוויזיה (ואולי לא יירחק היום שישלוט גם בקולנוע), לא משנה את העובדה שכמו אחרונת רשתות הכבלים גם היא משתדלת להתביית על הנוסחה להצלחה, וברגע שהיא מזהה אחת - היא נדבקת אליה. "המפתחות של משפחת לוק" (Locke & Key), שהעונה הראשונה שלה עלתה בסוף השבוע בנטפליקס, היא על פניו ארוחת טעימות כזאת, ששאלה קצת מכל תפריט שהוכיח את עצמו בעבר, ויצרה ארוחה אחת בתקווה שהתוצאה תקלע לטעמם של הצופים. למזלה, התוצאה מצליחה למזג באופן מהנה למדי רעיונות וז'אנרים כמו קומדיה, דרמת נעורים, אימה ודרמה על-טבעית.
בני משפחת לוק מנסים להתאושש מהרצח הברוטאלי של אב המשפחה. בניסיון לפתוח דף חדש הם עוברים מסיאטל למסצ'וסטס, ל"בית המפתח" - בית ענק וישן ששייך למשפחה המורחבת של האבא המנוח, שם הם מקווים להיפטר מהעול הרגשי וגם לחסוך קצת הוצאות. כמובן שהעניינים רק מסתבכים - הבית רדוף ושלל מפתחות שמתחבאים בתוכו מניעים שרשרת אירועים שמובילה לחשיפת הסיבה שהביאה לרצח האב.
שלושת המתבגרים - טיילר, קינסי ובודי - הם הדמויות הראשיות, כשברקע כמה מבוגרים שמתמודדים עם בעיות של מבוגרים כמו אלכוהוליזם או העובדה שהם כבר לא ילדים ולכן מתקשים להתחבר לעולם הקסמים. עלילת המפתחות מושכת את הצופים דרך רעיונות פשוטים כמו מפתח שמאפשר לבעלים שלו לעבור ממקום למקום , ועד מפתחות שנוגעים לרעיונות אבסטרקטיים כמו שיטוטים הזויים במוחם של הגיבורים האחרים. קצת "דברים מוזרים", קצת "מי מתגורר בבית היל" והרבה מאוד "הניצוץ" – העלילה, קצב העריכה ובעיקר השפה הוויזואלית, נופים מדהימים, מושלגים ופסטורליים (הסדרה צולמה בטורונטו) כשמתחתם מבעבעים מסתורין ומתח.
3 צפייה בגלריה
Locke _alt Key
Locke _alt Key
Locke _alt Key
(באדיבות נטפליקס)
3 צפייה בגלריה
Locke _alt Key
Locke _alt Key
Locke _alt Key
(באדיבות נטפליקס)
"המפתחות של משפחת לוק" (לא היה לכם את זה ביותר מסורבל, אני מבינה) מבוססת על סדרת קומיקס ותיקה ומצליחה עם אותו השם, ועל העיבוד שלה למסך חתומים שלושה יוצרים שתורמים לה כל אחד מתחומו: מרדית' אבריל ("האישה הטובה"), קרלטון קיוז ("אבודים") ואהרון קולייט ("גיבורים", "היום שאחרי"). העובדה ששיתוף הפעולה ההדוק של שלושתם עם יוצר הקומיקס, ג'ו היל, עבד לטובת כל הצדדים ואפשר ליוצרים להרים גרסה נאמנה מחד אבל גמישה מספיק כדי לשרוד יפה את המעבר מהספרים אל המסך הקטן. התוצאה היא סדרת פנטזיה עם אפקטים לא רעים, שמשוחקת מצוין וגולשת בצורה חלקה בין הטרגדיה המשפחתית והאבל שמגיע בעקבותיה לבין הדרמה העל-טבעית שאליה אפשר להימלט פה ושם. הטוויסטים מגיעים בזמן ואם אתם בעניין של הז'אנר, "המפתחות של משפחת לוק" בהחלט עשויה להיות הבינג' הבא שלכם.
3 צפייה בגלריה
Locke _alt Key
Locke _alt Key
Locke _alt Key
(באדיבות נטפליקס)