"הטובות לקרב" עדיין לא סיימה את צילומי העונה הרביעית שלה, זו שעלתה בסוף השבוע האחרון בארה"ב וגם בארץ (אך תשודר בימי א', yes Edge). הקורונה, ששמה פאוז לעולם, עצרה גם אותה, ועכשיו ב-CBS יושבים ומחכים, כמו כולם, שהחיים יחזרו למסלול. זה יכול היה בקלות להיות אחד הנרטיבים ב"הטובות לקרב", בטח בעונה החדשה שלה, שלוקחת עוד צעד לכיוון החיים עצמם ורוקדת את הריקוד היפהפה שלה על הראש של המציאות שכולנו מכירים.
אם מעולם לא צפיתם ב"הטובות לקרב" (The Good Fight"), שנוצרה כספין אוף של "האישה הטובה" כשג'וליאנה מרגוליס החליטה ששבע עונות של חבישת פאה היו די והותר עבורה ופרשה, כל מה שנותר לי לומר הוא שאני אכולת קנאה. כשבני הזוג קינג, התסריטאים והיוצרים של שתי הסדרות, החריגו את אלישיה פלוריק והניחו את דיאן לוקהארט במרכז, הם למעשה שיכללו את האמירה שלהם בכמה וכמה רמות, וממש פה גם קורה הקסם – הם עשו את זה מבלי לגרוע אפילו פסיק מרמת ההנאה והזרימה שאפיינה את הצפייה ב"האישה הטובה". התוצאה הייתה ונותרה אושר מזוקק כמו שרק טלוויזיה מצוינת מסוגלת לספק.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
אושר מזוקק כמו שרק טלוויזיה מצוינת מסוגלת לספק. "הטובות לקרב"
(צילום: Patrick Harbron/CBS ,באדיבות yes)
ומה נשתנה הלילה הזה? בעונה הזו, שכמו הקודמות לה משודרת בשירות הסטרימינג של CBS, מישל ורוברט קינג מותחים את הגבולות שלהם אפילו יותר. הפרק הראשון של "הטובות לקרב", שעלה לפני שלוש שנים, נפתח בדיאן לוקהארט (כריסטין ברנסקי) צופה בהשבעה של טראמפ לנשיאות ומתכננת את נתיב המילוט שלה לחיי פרישה מהנים באירופה. המציאות הכלכלית אילצה אותה לגנוז את התוכנית והקינגים לא הרפו מטראמפ במשך שלוש עונות. הפרק הראשון בעונה הרביעית עושה סאלטה באוויר ומעניק לטראמפ תמיכה מכיוון לא צפוי – דיאן מתעוררת בעולם מקביל שבו הילארי קלינטון נבחרה לנשיאות (בניצחון מוחץ, עם יתרון של שלושה מיליון קולות, אפשר ממש לשמוע את הקינגים מגחכים כשהם כותבים את השורה הזאת), עם קריצה קטנה בפתיח, שבו חפצים ורהיטים הופכים שלמים במקום להתפוצץ.
זה נשמע כמו פנטזיה אבל אם התסריט היה יותר קרוב למציאות הוא היה עלול להדביק אותו ברסס טיפתי. העולם המקביל הזה הוא לא בהכרח טוב יותר לRB&L, חברת עורכי הדין של דיאן, ולעולם בכלל. תנועת MeToo# נעדרת ממנו לחלוטין (דיאן מנסה להניע אותה אבל נעצרת על ידי הנשים שמקיפות אותה), הארווי ויינשטיין עדיין מסתובב בחוץ נטול אשכים ואונס נשים ומס החברות האימתני שמוטל על העשירים מאיים לפרק את הסדר הכלכלי הקיים ואת החברה. נדמה שבני הזוג קינג הגשימו לעצמם פנטזיה כשהיו חייבים להתנסות בעולם שבו טראמפ לא נבחר לנשיא העולם המערבי, ובדרך נוכחו להודות שהפיתול שלקח הסיפור של האנושות בעקבות הבחירה הזו כולל גם כמה התפתחויות חיוביות, וכל זה בשנת בחירות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
מתוך "הטובות לקרב" עונה 4
הולכת ומתקרבת למציאות. "הטובות לקרב"
(צילום: Jeff Neira/CBS, באדיבות yes)
בסוף הפרק דיאן חוזרת ליקום שלנו והפרק הבא כבר מתחיל בגלגול כדור השלג העונתי - המשרד נרכש על ידי משרד גדול יותר, ולוקהארט והחברים מתמודדים עם מציאות חדשה בה הם כבר לא אדונים לעצמם, אלא נתונים לביקורת על ידי הבוסים החדשים. בעונה הזאת, שאינשאללה תושלם במהרה בימינו, "הטובות לקרב" הולכת ומתקרבת למציאות עד שהיא נמצאת מרחק צעד אחד מהפיכתה לסאטירה. היא מעמיקה שכבה אחת למטה - מהפוליטיקה אל הכסף, מהלך דומה לזה שעוברת המודעות הגלובלית בעשור האחרון. הפעם היא נועצת שיניים בעשירים ובצדק שהכסף שלהם קונה עבורם (אם יש צדק בעולם, הכסף הזה שורץ קורונה). אז דיאן לוקהארט אולי לא תציל את העולם אבל היא לפחות תציל את הזמן הפנוי שלנו וכן, המציאות מעולם לא הייתה חלומית יותר.