טיילר ריק: חילוץ ביקורת סרט

Extraction Movie Review

תמונת כתבדני גנלין על "טיילר ריק: חילוץ":
"אקשן עשוי היטב, אלים ומלא אדרנלין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Extraction
משחק כריס המסוורת', רודהראקש ג'איסוול, רנדיפ הודה במאי/ת סם הרגרייב  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לטיילר ריק: חילוץ מאת דני גנלין
ציון המבקר
"זריקת אדרנלין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די58.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה ממש לא קל להוציא שובר קופות מפוצץ באקשן לשירות סטרימינג, נראה ששני העולמות הללו מנוגדים זה לזה - בעוד ששוברי הקופות היו תמיד נחלתם של אולמות הקולנוע עם מסכי ענק ומערכות סאונד מתקדמות, שירותי הסטרימינג שימשו בעיקר כפלטפורמה לשידורים חוזרים של ״חברים״ וצפיית בינג׳ של סדרות ותכנים שמתאימים יותר למסכים הקטנים (שבימינו כוללים גם טלפונים ניידים וטאבלטים). נטפליקס ניסו שנה שעברה לשבור את הסטיגמה הזו וגייסו לשורותיהם את מייקל ביי (הרובוטריקים) וריאן ריינולדס (״דדפול״) והפיקו את ״מחתרת השישה״, סרט אקשן עם תקציב ענק של 150 מיליון דולר שהיה פספוס גדול שנכשל במבחן התוצאה.השנה, פנתה ענקית הסטרימינג אל צמד האחים רוסו, האחראים לשובר הקופות הגדול ביותר של כל הזמנים (״הנוקמים: סוף המשחק״) בתפקיד כותבים ומפיקים, בעוד את מלאכת הבימוי עושה לראשונה הפעלולן סאם הרגרייב (״קפטן אמריקה: חייל החורף״) וכריס המסוורת׳ (ת׳ור מסדרת סרטי הנוקמים) מככב בתפקיד הראשי, דבר שיוצר מיני פגישת מחזור של יוצאי סרטי מארוול. אם לפני כמה שנים היינו מרימים גבה מהידיעה שפעלולן בלי ניסיון בימוי מקבל על עצמו סרט אקשן בתקציב מכובד של 65 מיליון דולר, אז אחרי ההצלחה של טרילוגיית ״ג׳ון וויק״ זה לא נראה תמוה כלל.
הסרט עוקב אחר שכיר חרב בשם טיילר רייק (כריס המסוורת׳ במבטא האוסטרלי הטבעי שלו) שנשלח למשימת חילוץ בבנגלדש, אחרי שאובי, בנו של סוחר הסמים הגדול ביותר בהודו, נחטף על ידי יריבו הבנגלדשי. טיילר מתמודד עם טרגדיה אישית מעברו שהופכת אותו לחסר פחד או מעצורים לנוכח סכנה ולכן הוא לוקח על עצמו את המשימה שעל פניה נראית כמשימת התאבדות. במהרה המצב משתבש עוד יותר כשמתברר שלאביו של הילד אין כסף לשלם לשכירי החרב בגלל שכספיו מוקפאים בזמן שהוא בכלא, ולכן הוא תכנן לבגוד בהם לרצוח את כולם בעזרת יד ימינו אחרי שבנו יוחזר בשלום. בנוסף, מי שחטף את הילד קורא לעוצר בכל העיר ושולח צבא שלם בעקבות טיילר ואובי.הרבה עלילה לא תמצאו כאן, גם לא פיתוח דמויות או דיאלוגים עמוקים. מה שיש כאן ובשפע הוא אקשן אלים וחסר מעצורים. ניכר כי הבמאי מגיע מעולם הפעלולים והוא מושפע מסרטים כגון ״הפשיטה״ האינדונזי וטרילוגיית ״ג׳ון וויק״. במקום מצלמה רועדת וקאטים מהירים שהפכו לסימן ההיכר של סרטי אקשן הוליוודיים בעידן ג׳ייסון בורן ו״חטופה״, כאן הצלם משתמש בשוטים ארוכים המדגישים את כוראוגרפיית הקרבות ואת העובדה שהמסוורת׳ עושה את רוב הפעלולים בעצמו.
גולת הכותרת מגיעה בסוף המערכה הראשונה כשטיילר מצליח לחלץ את אובי מחוטפיו ואנחנו עוברים לסצנת מרדף הנמשכת כשוט רציף אחד ובלי קאטים למשך כ-12 דקות מורטות עצבים. כמו ב-״1917״ או ״בירדמן״, לא מדובר בשוט רציף אמיתי, אלא בעריכה חכמה שיוצרת את האשליה המאפשרת למצלמה לעבור ממרדף מכוניות לקרב יריות במעלה בניין מגורים שנמשך לדו-קרב ברחובותיה הסואנים של דאקה, בירת בנגלדש, כשהבמאי לקח על עצמו את מלאכת הצילום.בין קטעי האקשן הרבים בסרט, יש מספר סצינות בהן אנחנו מתקרבים לדמויות הפועלות ולומדים מה מניע אותן. אלו הם הקטעים החלשים ביותר בסרט, ולא בגלל עבודת המשחק. נראה שבתסריט של ג׳ו רוסו לא היה ניסיון אמיתי לפתח את הדמויות מעבר לקלישאות לעוסות וחבל שכך. נראה שהיה כאן פוטנציאל רב לייצר אמירה כלשהי בין אם מדובר בנבל הראשי שמשליט טרור על אויביו ועוזריו ונהנה מחיי עושר, יד ימינו - ילד רחוב החולם להפוך לברון סמים בעצמו, או מי שנשלח לבגוד בטיילר ומונע מפחד שמשהו יקרה למשפחתו אם יכשל במשימה. נראה שהתמה המרכזית בסרט היא יחסי אבות ובנים (מה שגם ניתן לומר על סרטי מארוול הידועים ב-Daddy issues שלהם), אבל לצערי זה לא מתקדם לשום מקום.כריס המסוורת׳ מתנער מתפקיד אל הרעם בקלות ונכנס לנעליהם של צ'או יון-פאט וג׳ט לי, כוכבי אקשן הונג-קונגים משנות ה-90. חבל שהכימיה בינו לבין אובי אינה מנוצלת כלל ולכן המוטיבציה שלו להצילו הופכת ללא אמינה בעיקר לקראת סוף הסרט. מי שלא מחפש דרמה עמוקה שתרה בנבכי הנפש האנושית ולא מפחד מאלימות היפר-ריאליסטית, ייהנה מהסרט בדיוק בשל מה שהוא: סרט אקשן עשוי היטב עם הרבה אדרנלין, לוקיישנים מרעננים ושחקן ראשי שמוכיח פעם נוספת שהוא יכול להתחבב על הקהל ולהחזיק סרט שלם על כתפיו הרחבות גם בלי פטיש קסום.
טיילר ריק: חילוץ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nadavגיל: 1531/12/2020 07:25:28
8/10אייקון ציון
סרט מטורף מבחינת אקשן מי שאוהב אקשן זה סרט מצויין בשבילו קווי העלילה לא ברורים מספיק אבל סרט פצצה
שם: איציק גורגיל: 4609/06/2020 09:18:52
8/10אייקון ציון
סרט פעולה מעולה! מי שמחפש הגיון שלא ילך לסרטי אקשן.. מבחינתי יותר טוב מסרטי הפעולה הקודמים של נטפליקס משולש הגבולות ומחתרת השישה. מסך גדול ביתי חובה!
שם: motekooגיל: 6101/06/2020 20:47:14
5/10אייקון ציון
לא לרוץ סרט פעולה. נדוש הודו יפה זה הכל, אקשן לא אמין ובטח שלא אמיתי. כל הסרט יורים והורגים. אחרי חצי שעה אתה מבין שזה לא הגיוני. עברתי ישר ל 10 דקות אחרונות . לא ברור למה אחרי שחילץ את הילד הוא מתאבד. בקושי 5 בסולם MOTEKOO
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט