למעריצים בלבד: חבל שכוכבי הסרט הזה לא כתבו אותו בעצמם

איסה ריי וקומייל ננג'יאני (מתוך "זוג יונים")
איסה ריי וקומייל ננג'יאני (מתוך "זוג יונים")

"זוג יונים", בכיכובם של איסה ריי וקומייל ננג'יאני, סובל מתסריט מטופש מדי. הרגעים שבהם הוא זורח הם הסצנות שמרוויחות מהכימיה הנהדרת בין השניים

24 במאי 2020

מיד אחרי הלוגו של נטפליקס מופיע הלוגו של פרמאונט, שמזכיר לנו ש"זוג יונים" נועד להפצה מסחרית בבתי הקולנוע (מועד מתוכנן: 3 באפריל), אך בשל הסגר העולמי הוא הגיע היישר לסטרימינג. זה סרטו הראשון של מייקל שואלטר אחרי "חולי אהבה" המהולל, גם הוא בכיכובו של קומייל ננג'יאני, והיו כאלה (לפחות באמריקה) שזה עורר בהם ציפיות נרגשות. אני באתי דווקא מהצד של הכלה, איסה ריי, הכוכבת והיוצרת של הסדרה הקומית "לא בטוחה", ששבתה את ליבי מהפרק הראשון.

"זוג יונים" (The Lovebirds) מתחיל כמו קומדיה רומנטית, עם בחור ובחורה שלא רוצים להיפרד זה מזו בבוקר שאחרי סטוץ. ריי מקסימה וננג'יאני החמוש בזקן קצר ואופנתי מפגין סקס אפיל מפתיע, והחיבור בין השניים לוהט. ארבע שנים אחרי כן הם נשואים ורבים ללא הפסקה, על כל דבר. ג'יבראן הוא דוקומנטריסט לא מאוד מצליח, לילה בעולם הפרסום, ושניהם דוקרים זה את זו בחרבות לשוניות. אוקיי, חשבתי לעצמי, עכשיו הם ייפרדו ויגלו שהם בכל זאת אוהבים ובסוף הם יחזרו זה לזו. במכונית, בדרך לארוחה אצל חברים, הם באמת נפרדים, ואז בום, הם דורסים בחור על אופניים. לפני שהם מבינים מה קורה, נכנס למכוניתם גבר זר (פול ספארקס מ"בית הקלפים") ומשתלט על ההגה, והם מוצאים את עצמם במותחן אקשן.

הגבר נעלם כלעומת שבא, ובני הזוג המבוהלים שהסתבכו ברצח על לא עוול בכפם מחליטים לא לפנות למשטרה, אלא לחקור את התעלומה שהתנגשה להם בשמשה הקדמית. זאת ההחלטה המטומטמת והלא הגיונית הראשונה בסדרה של החלטות כאלה, שמסיטה את הסרט למסלול של קומדיה שמנסה להיות מטורפת ויוצאת סתם מטופשת ולא מאוד מבדרת. בין בעיטת סוס לפרצוף לפלישה לאורגיה של מסדר סודי (נוסח "עיניים עצומות לרווחה" של קובריק) השניים מגלים שהם דווקא מתפקדים טוב יחד, וריי וננג'יאני אכן מתפקדים טוב ביחד. אבל הרבה יותר כיף לראותם יושבים בדיינר ומפליגים בהרהורים על ההבדל בין מילקשייק לספגטי כמו צמד אמני סטנד אפ קומדי, מאשר לראותם לובשים בגדים מגוחכים (לא, זה לא מצחיק) ומנסים ללכת מכות (גם לא).

לפני עשר שנים טינה פיי וסטיב קארל יצאו ל"דייט לילי" שהניח את הבסיס ל"זוג יונים". אם שמים את שני הסרטים זה על גבי זה אפשר להבחין בלא מעט קווי עלילה דומים, כמו הביקור אצל מכר מומחה לפיצוח טלפונים ניידים שמאיים בגבריותו על הגיבור הלא גברי. רק ש"דייט לילי" עשה את זה יותר טוב. שוב ושוב לילה וג'יבראן נתקלים ברוצח המיומן שהוריד את חייהם ממסלולם, ואף שהרעיון הכי חכם שעולה בדעתם זה להתחבא בארון בגדים, הם מצליחים להתגבר עליו. כמה עוד אנשים יסתתרו בארונות בגדים לפני שיוציאו את הרעיון החבוט הזה מכלל שימוש?

איסה ריי וקומייל ננג'יאני (מתוך "זוג יונים")
איסה ריי וקומייל ננג'יאני (מתוך "זוג יונים")

פה ושם השניים משמיעים משפטים קולעים ("חשבת שזאת אחת מאותן דלתות לגברים בלבד?", שואלת ריי כשננג'יאני מנסה לפתוח דלת נעולה רגע אחרי שהיא ניסתה לפתוח אותה) ומתקבל הרושם שאלה משפטים שהם ניסחו בעצמם, בהיותם כותבים מוכשרים יותר מאשר שלושת הגברים החתומים על התסריט. מובן שבמהלך הלילה הם מגלים זה את זו מחדש, וכל פעם שזה קורה הכימיה ביניהם עולה כפורחת. ממש אשמח לשוב ולראות אותם יחד על המסך, רק בבקשה עם תסריט אמיתי שלא ייאלץ אותם לעטות מסכות מטופשות, מילולית ומטאפורית. דרך אגב, הסרט צולם בניו אורלינס, אבל אתרי ההתרחשות כל כך לא מובחנים שאין לזה שום משמעות.

ציון: 3/5

The Lovebirds בימוי: מייקל שואלטר. עם איסה ריי, קומייל ננג'יאני, פול ספארקס. ארה"ב 2020, 86 דק'